Chiński Leapmotor sprzedał w maju tyle elektryków, co Fiat spalinówek. Które auto Polacy wybierają najczęściej?

5 godzin temu

Maj jeszcze się nie skończył, a już wiadomo, iż będzie to interesujący miesiąc na rynku samochodowym. Eskpansja chińskich marek jest na tyle dynamiczna, iż te potrafią samymi elektrykami mieć tyle rejestracji, co niektóre europejskie brandy są w stanie osiągnąć spalinówkami. Jaskrawym przykładem jest Leapmotor, który przebojem wdarł się na polski rynek.

Jeszcze dobrze Leapmotor nie zaczął, a już takie rezultaty

Leapmotor to chińska marka, która we współpracy z koncernem Stellantis zamierza podbić serca klientów w Europie. Narzędziem do tego jest zwłaszcza miejski model Leapmotor T03, który początkowo był produkowany w Tychach. Auto dostępne w abonamencie za 189 zł miesięcznie lub w zakupie choćby za 44 900 zł (obie stawki dotyczą przyznania maksymalnej dotacji w programie „NaszEauto”) było jednym z najpopularniejszych elektryków kwietnia w Polsce (157 szt.).

fot. materiały prasowe

W tym miesiącu rezultatu raczej nie uda się powtórzyć, co nie znaczy, iż nie brakuje chętnych. Z danych ujawnionych przez Michała Hadysia z Samaru, po 20 dniach maja marka Leapmotor odnotowała 43 rejestracje. To dokładnie tyle samo, ile w dwie dekady maja zdołał sprzedać Fiat. W dodatku nie elektryków, a samochodów spalinowych/miękkich hybryd. Dość powiedzieć, iż udział chińskich marek w sektorze aut elektrycznych w Polsce to w maju aż 18,3 proc. Na uwagę zasługuje też sprzedaż elektrycznych BYD (121 szt.), które w maju schodzą lepiej niż brylujące w tym roku elektryki od Kia (90 szt.).

Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

Co Polacy najczęściej kupują w maju?

Z cząstkowych danych sprzedażowych za maj – wiemy, iż będzie to kolejny niezły miesiąc dla dealerów samochodowych. Wzrost rejestracji wyniósł 9,3 proc. (25 179 szt.) względem maja 2024 r. Było to tylko odrobinę łatwiejsze zważywszy na jeden dzień roboczy więcej (13). Do salonów tłumniej udają się zarówno osoby fizyczne (8 068, +4,8 proc.), jak i firmy (17 111, +11,5 proc.).

Skoda Octavia. // fot. materiały prasowe

Najpopularniejszą marką w maju jest oczywiście Toyota (4 241 szt.). Druga jest Skoda (2 857 szt.), a trzeci Volkswagen (1 822 szt.). W czołowej piątce są też Kia i BMW. Chińskie MG coraz mocniej zbliża się do Top 10, lokując się na 12. pozycji. Gdy chińskie marki rosną, tracą głównie japońskie. Najmniej Suzuki (-9 proc.) i Toyota (-10,9 proc.). Jednak straty Lexusa (-19,9 proc.), a zwłaszcza Subaru (-52,4 proc.) i Mazdy (-64,9 proc.) są z pewnością bolesne.

Volkswagen T-Roc. // fot. materiały prasowe

Najpopularniejszym modelem maja jest tradycyjnie Toyota Corolla (1 159 szt.). Wiceliderem jest Skoda Octavia (893 szt.), natomiast Toyota Yaris Cross (732 szt.) ma szansę na podium i miano SUV-a miesiąca. Samar zauważa, iż wynik tylko modelu MG HS daje mu już 7. miejsce.

Idź do oryginalnego materiału