Rynek luksusowych pojazdów terenowych w Chinach powitał dwa nowe modele. Wprowadzenie na chiński rynek nowej rodziny modeli Jietu Zongheng to pierwszy krok Grupy Chery w krainę zaawansowanych technologicznie SUV-ów.
Jietu Zongheng robi wchodzi z drzwiami na chiński rynek
Chiny dziś powitały nową rodzinę modeli Jietu Zongheng (Jetour), która w segmencie SUV-ów zrobił spore zamieszanie. Wśród tech pierwszych modeli są dwa SUV-y G700 i G900 oraz F700. Ten ostatni to terenowy pickup o stosunkowo kwadratowym przodzie, wyposażony w przyciemnioną kratkę wlotu powietrza.
Model otrzymał światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery C, a nad osłoną chłodnicy świetlny pasek przelotowy. Tył pickupa zdobi podświetlana litery logo Jetour i tylne światła o teksturze plastrów miodu.
Patrząc na pojazd w boku, widzimy duży prześwit, w związku z tym F700 nie powinien mieć problemów z jazdą w terenie. Choć pickup przykuwa uwagę obietnicą najnowszych technologii, to jednak oczy wszystkich zwrócone są w kierunku dwóch pozostałych modeli, które jak wspominaliśmy trafiają do segmentu SUV-ów.
Z tyłu pickup Jako pojazd terenowy ma duży prześwit, który ma zapewnić dobrą przejezdność. Tył nowego samochodu jest wyposażony w podświetlane litery Jetour w logo. Tylne światła mają pionowy układ i teksturę plastra miodu, która wygląda na pełną technologii. Obydwa modele G700 i G900 są pozycjonowane jako hardcorowe SUV-y terenowe i nie jest to bynajmniej przesadzone określenie. Charakteryzują się bowiem „przyszłościową technologią terenową” i „luksusowymi wrażeniami z jazdy”. Co konkretnie pod tym się kryje? Na przykład funkcjonalność amfibii.
SUV jeżdżący w trybie wspinaczki i amfibii robi szach mat rywalom
Jetour Zongheng G700 ma solidną kwadratową sylwetkę, ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery C z przodu i pionowymi światłami z tyłu. Poza tym, iż dysponuje dużym prześwitem, otrzymał również koło zapasowe z tyłu pojazdu, na wzór starego Mitsubishi Pajero. jeżeli chodzi o wymiary nadwozia to długość, szerokość i wysokość tego samochodu wynoszą odpowiednio 5403/2050/1936 mm, a rozstaw osi wynosi 3100 mm.
Na środku chłodnicy z przodu SUV nosi logo marki, które można podświetlić. Ponadto jak przystało na SUV-a do zadań specjalnych, przedni zderzak zaprojektowano w stylu terenowym. Ma duży kąt natarcia i może zapewnić dobre adekwatności jezdne w wymagającym terenie.
Wnętrze nowego samochodu w duzej mierze obszyte skórą mieści centralny pływajacy ekran na środku oraz ekrany w drugim rzędzie samochodu. W środkowej części tunelu znajduje się podkładka do bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych. Tuż obok znajdują się fizyczne przyciski i dźwignie ułatwiające obsługę najczęściej używanych funkcji. Okrągłe pokrętło służy do sterowania trybem jazdy. jeżeli chodzi o mechanikę, to oczekuje się, iż Jetour G700 otrzyma układ hybrydowy. Jego całkowita moc wyniesie 560 kW (760 KM) i 795 Nm. Mówi się, iż taki SUV na pełnym baku i pełnym naładowaniu pokona dystans 1400 km.
Sensacyjny SUV G900 stoi rangą powyżej modelu G700
Już samym wyglądem dominuje nad Jetour G700. Przód samochodu wyposażono w zamkniętą osłonę chłodnicy. Grupa reflektorów ma konstrukcję podłużnych pasków. To plus kształt nadwozia zapowiadają obecność inteligentnych technologii, co potwierdza widoczny lidar.
Dodatkowo G900 nie jest tak kwadratowy, jak G700 i mamy wrażenie, iż projektanci czerpali inspirację z Range Rovera. Oprócz tego, iż G900 otrzymał inteligentny system podnoszenia zawieszenia, to robi szach mat rywalom, oferując m.in. funkcję jazdy w trybie amfibii, kuloodporność i możliwość wykrywania dronów. Ta pierwsza funkcja jest możliwa dzięki technologii Arki. Umożliwia ona płynne przełączanie pojazdu między wodą a lądem. Części, które mają styczność z wodą, wykorzystują technologię zapobiegania osadzaniu rdzy stosowaną przy budowie okrętów.
Tylne koła Jetour G900 mogą obracać się o plus minus 6 stopni, więc SUV na także tryb wspinaczki. jeżeli chodzi o mechanikę, to nowy model na chińskim rynku ma korzystać z czterosilnikowego układ napędu na cztery koła. Dalsze szczegóły nie są jeszcze znane. Wiadomo jednak, że
na trzeci kwartał tego roku Chery zaplanowało już premierę G700 w Dubaju ( Zjednoczonych Emiratach Arabskich).
źródło: Sohu, Weibo