Chery Tiggo 4 i Tiggo 9 zaprezentowane

3 godzin temu

Niedawno marka Chery debiutowała na polskim rynku, wprowadzając modele Tiggo 7 oraz Tiggo 8, a dzisiaj oferta chińskiego producenta powiększyła się o dwa nowe SUV-y – miejskiego Tiggo 4 i flagowego Tiggo 9. Podczas tego wydarzenia firma oficjalnie przekazała polskiemu klientowi swój pięciomilionowy samochód eksportowy – Tiggo 8!

Chery Tiggo 4 jest miejskim SUV-em z segmentu B, którego wymiary to 4,32 m długości, 1,83 m szerokości, 1,65 m wysokości i 2,61 m rozstawu osi. Nadwozie wykonane zostało w ponad 60% z wysokowytrzymałej stali. Podstawowa pojemność bagażnika to 430 l, natomiast maksymalnie można ją powiększyć do 1190 l.

Chery Tiggo 4 napędza autorski układ hybrydowy Chery Super Hybrid, ale w odróżnieniu od większych modeli jest to klasyczna, samoładująca się hybryda (HEV). Bazuje ona na jednostce benzynowej 1.5 DHE, współpracującej z silnikiem elektrycznym i przekładnią DHT. Baterie Tiggo 4 mają 1,83 kWh pojemności, a całkowity zasięg auta to choćby 950 km. Łączna moc układu wynosi 163 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy 260 Nm, co pozwala od 0 do 100 km/h przyspieszać w 8,9 s. Według deklaracji producenta średnie zużycie paliwa wynosi w przypadku tego auta 5,3 l/100 km. Model Tiggo 4 dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia – Essential za 95 900 zł oraz Prestige za 105 900 zł.

Chery Tiggo 9 to flagowiec Chery należący do segmentu D, który bazuje na nowej platformie T2X, a jego nadwozie wykonane zostało ze stali o wysokiej wytrzymałości, w tym w 20% ze stali ultrawytrzymałej. jeżeli chodzi o wymiary, ma 4,81 m długości, 1,92 m szerokości oraz 1,74 m wysokości przy rozstawie osi 2,8 m. Mamy tu trzy rzędy siedzeń, a samochodem może podróżować 7 osób. Bagażnik oferuje od 143 l pojemności przy rozłożonych trzech rzędach siedzeń, 819 l przy złożonym trzecim rzędzie, a maksymalnie uzyskamy 2065 l pojemności.

Tiggo 9 napędzany jest przez układ hybrydowy Chery Super Hybrid, znany m.in. z Omody 9 w wersji hybrydy plug-in (PHEV). Składa się z jednostki 1.5 T-GDI, przedniego i tylnego silnika elektrycznego oraz generatora, a wszystkie te elementy tworzą elektryczny napęd AWD. Układ współpracuje z trzybiegową przekładnią 3DHT i generuje łącznie moc aż 428 KM. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w zaledwie 5,4 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Zastosowane w tym modelu baterie łącznie mają 34,46 kWh pojemności, a to umożliwia pokonanie choćby 147 km w trybie EV. Zużycie paliwa (w cyklu WLTP) wynosi 1,7 l/100 km, natomiast po rozładowaniu baterii samochód pracuje w trybie hybrydowym i pali średnio 6,9 l/100 km. Producent deklaruje, iż zasięg całkowity to choćby 1050 km. Akumulatory można ładować prądem stałym na szybkich ładowarkach DC, a ładowanie od 30 do 80% trwa około 18 min. Jest tu również funkcja V2L (Vehicle-to-Load), czyli możemy ładować inne urządzenia z mocą 6,6 kWh. Cena bogato wyposażonego flagowego Tiggo 9 to 209 900 zł.

w tej chwili dostępnych jest 18 punktów dealerskich marki Chery, a do końca bieżącego roku ma ich być przeszło 30. Dla obu modeli producent przygotował korzystną inauguracyjną ofertę finansowania zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm. Wszystkie modele Chery objęte zostały gwarancją na 7 lat lub 150 tys. km, natomiast na baterię i silnik EV klient ma 8 lat lub 160 tys. km. Ponadto chiński producent zapewnia bezpłatny pakiet assistance na 3 lata, z możliwością przedłużenia do 7 lat.

Tekst i zdjęcia: Jolanta Stypułkowska

Idź do oryginalnego materiału