
Changan to kolejny chiński producent, który zamierza podbić Europę i trafi na polski rynek. Zanim przywiezie nam swoje marki Deepal i Avatr i zaoferuje Polakom hybrydowe i elektryczne SUV-y możemy zobaczyć, jak wygląda oferta, którą chce podbić hiszpański rynek.
- SUV-y Changan ruszają na podbój Hiszpanii
- Deepal S05 w bardzo konkurencyjnej cenie to koszmar Volkswagena i Mazdy
- Elektryczny Deepal S05 będzie konkurował z uznanymi SUV-ami Skody, Volkswagena i Omody
SUV-y Changan ruszają na podbój Hiszpanii
Ofensywa chińskich marek na Europę wydaje się nie mieć końca. Już niedługo do najważniejszych graczy tj. BYD, Chery, czy marki giganta SAIC i Stellantis dołączy Changan Automobile. Producent docelowo planuje wprowadzić na Stary Kontynent trzy swoje marki: Changan, Deepal i Avatr.
Marka Changan ma już cenniki między innymi w Niemczech i dostała w Norwegii i Hiszpanii, więc zanim trafi do Polski, możemy sprawdzić, co przygotowała i za ile dla klientów, którzy gustują głównie w ofercie MG. Na początek do oferty chińskiej marki w Hiszpanii trafia SUV Deepal S05. To jeden z tych modeli, które robią wrażenie już samym wyglądem. Tak jak przystało na przedstawiciela firmy, która oferuje zaawansowane technicznie, nowoczesne samochody elektryczne.
Mierzący 4,6 m długości Deepal S05 korzysta z wyrafinowanego designu. Stanowi on zapowiedź bogactwa technologii i przestrzeni wewnątrz kabiny, która pomieści 5 pasażerów. Z zasięgiem do 445 km, pojemnością bagażową od 492 do 1250 litrów z tyłu i dodatkowo schowkiem o pojemności 159 litrów z przodu SUV Deepal jest jednym z tych, które agresywnie zagrają cennikami.
Rynek hiszpański jest drugim po norweskim, na którym rozwija wachlarz swoich funkcjonalności, Wiemy, iż robi to z dobrym wyposażeniem już w bazowej wersji i dobrymi osiągami, co w efekcie uczyni go pełnoprawnym kandydatem na samochód rodzinny bez kompromisów.
Deepal S05- widok kokpituDeepal S05 w bardzo konkurencyjnej cenie to koszmar Volkswagena i Mazdy
Model Changan Deepal S05 trafił do sprzedaży w Hiszpanii z bardzo bogatą gamą wyposażenia standardowego i wykończeń. choćby jeżeli kupimy najtańszą konfigurację, to można liczyć na takie funkcjonalności jak:
-18-calowe felgi aluminiowe,
– System multimedialny z 15,4-calowym ekranem dotykowym,
– inteligentne hamowanie regeneracyjne,
– system dźwiękowy z 8 głośnikami,
– łączność bezprzewodowa z Apple CarPlay + Android Auto,
– wybór trybu jazdy: ECO, Comfort, Sport, Custom,
– łączność bezprzewodowa z Apple CarPlay + Android Auto,
– system multimedialny z 15,4-calowym ekranem dotykowym,
– inteligentne hamowanie regeneracyjne,
– alarm otwarcia drzwi,
– bogaty pakiet systemów ADAS i asystentów jazdy.
Wyższy poziom wyposażenia Pro dodaje na przykład:
– 20-calowe felgi aluminiowe,
– automatyczną klapę bagażnika,
– podgrzewane i wentylowane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę,
– dach panoramiczny,
– system nawigacji z rozszerzoną rzeczywistością,
– 15,4-calowy odchylany ekran dotykowy,
– system dźwiękowy z 14 głośnikami,
– ładowarkę bezprzewodową 50 W.
Jeśli chodzi o ceny, to Deepal S05 oferowany w dwóch wersjach napędu na dwa i wszystkie koła AWD, kosztuje odpowiednio 36 390 euro i 42 390 euro.
foto: Changan EuropeElektryczny Deepal S05 będzie konkurował z uznanymi SUV-ami Skody, Volkswagena i Omody
Deepal S05 wyposażony w silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi, rozwija moc maksymalną 272 KM. Sprint do setki zajmuje mu 7,5 sekundy i jedzie z prędkością maksymalną 180 km/h. Najprostsza wersja korzysta z akumulatora (LFP) o pojemności brutto 68,8 kWh, który zapewnia zasięg 485 km. W efekcie korzystając ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym, po 15 minutach można uzyskać zasięg na ponad 240 kilometrów (maksymalna moc 200 kW).
Dla bardziej wybrednych jest topowy Deepal S05 z dwoma silnikami elektrycznymi. Ten umieszczony na przedniej osi, generuje dodatkową moc 163 KM. W efekcie SUV dysponuje łącznie mocą 435 KM, ale korzysta z tego samego akumulatora co prostsza wersja. To nie pozostaje bez wpływu na zasięg. Który jest mniejszy i wynosi 445 km. W relacji ceny i wyposażenia Deepal S05 będzie trudnym rywalem dla takich modeli jak na przykład VW ID.4, Škoda Enyaq, Omoda 5 i nadchodzącego SUV-a Mazdy. jeżeli chodzi o rynek w Polsce, to Deepal S05 pojawi się w 2026 roku. Docelowo oczekujemy trzech marek chińskiego Changan Automobile.
Deepal S05- widok tylnej kanapy
44 minut temu









![Matulka celuje w starty w Europie [WYWIAD]](https://rallypl.com/wp-content/uploads/2025/09/001-4.jpg)




