Ceny od 85 tys. zł przekonują Polaków do nowych, pełnych hybryd. Toyota wcale nie jest najtańsza

4 godzin temu

Około połowa nowych samochodów w Polsce ma napęd hybrydowy. Polaków przekonuje niskie spalanie i coraz niższe ceny. Liderem tego segmentu napędowego w Polsce jest oczywiście Toyota, ale to salony konkurencji oferują tę technologię jeszcze taniej. Na kilka się to jednak zdaje.

Z tego artykułu dowiesz się:
Toggle
  • Toyota z 6 modelami w Top 10
  • Toyocie spada, ale konkurencja przez cały czas jest za krótka

Elektryfikacja napędu, którego głównym sercem pozostaje silnik spalinowy jest niezwykle przekonująca dla Polaków. Według nowych danych PZPM w tym roku zarejestrowano już 246 909 nowych hybryd, czyli o 6,7 proc. więcej niż po 11 miesiącach 2024 r. Daje im to 46,6 proc. udziału w rynku. PZPM do hybryd zalicza miękkie hybrydy (MHEV) i pełne hybrydy (HEV). Osobno klasyfikuje za to hybrydy plug-in (PHEV), z którymi udział przekraczał by 50 proc.

Toyota z 6 modelami w Top 10

W rankingach sprzedaży dominują pełne hybrydy z salonów Toyoty. Zdecydowanym liderem jest Corolla (21 083 szt.), a na podium towarzyszą jej SUV-y: Yaris Cross (12 131 szt.) i C-HR (10 778 szt.). Japońska marka obsadza Top 4 rynku, bo coraz lepiej sprzedaje się hybrydowy Yaris (9 538 szt.). Ten ostatni na wyprzedażach kosztuje choćby 87 400 zł, ale co interesujące salony MG oferują MG3 Hybrid+ od 85 450 zł. Niższa cena od Yarisa na razie jednak nie przekłada się na sprzedaż chińskiego konkurenta.

Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

Najpopularniejszą alternatywą jest Skoda Octavia (8 515 szt.), ale w odróżnieniu od Toyot, jej wynik to rejestracje miękkich hybryd (nie ma wersji HEV). Tuż za nią plasuje się Hyundai Tucson (8 197 szt.), który ma w ofercie zarówno benzynę, MHEV, HEV i PHEV. Ósemkę z przodu do końca roku powinna osiągnąć w pełni hybrydowa Toyota RAV4 (7 192 szt.). Mocny w tym segmencie jest też Nissan Qashqai (6 005 szt.), wyprzedzający Mercedesa GLC (5 869 szt.). W czołowej dziesiątce hybryd jest aż 6 Toyot za sprawą 5 740 rejestracji Corolli Cross.

Toyocie spada, ale konkurencja przez cały czas jest za krótka

W rankingu marek sprzedających hybrydy w Polsce w tym roku niezmiennie dominuje Toyota (69 779 szt.). Jednak to o 4,2 proc. mniej niż przed rokiem. Oczywiście to żaden powód do zmartwień, gdy udział w rynku wynosi 28,3 proc. Na niższych stopniach podium toczy się pojedynek między Mercedesem (17 988 szt.) i BMW (17 241 szt.), ale na dużo niższym pułapie. Najbliżej czołowej trójki jest Hyundai (13 067 szt.), wyprzedzający Audi (12 922 szt.). 5-cyfrowe wyniki mają też Skoda (12 078 szt.), Volvo (11 910 szt.) i Lexus (11 436 szt.). W Top 10 znajdziemy jeszcze Renault (7 779 szt.) i Nissana (7 644 szt.).

Idź do oryginalnego materiału