Ostatnie trzy miesiące przyniosły systematyczny spadek cen, które wróciły do poziomów sprzed roku. Analitycy wskazują, iż ubezpieczyciele aktywnie konkurują między sobą, co może oznaczać dalsze obniżki w nadchodzących miesiącach.
Toyota w gronie najdroższych marek
Największym zaskoczeniem sierpnia okazał się ranking średnich cen OC dla poszczególnych marek samochodów. Tylko trzy z nich przekroczyły próg 700 zł. W przypadku BMW i Audi nie jest to niespodzianką, ponieważ od lat znajdują się wśród najdroższych pod względem ubezpieczenia. Do tej grupy dołączyła jednak Toyota, która jeszcze rok temu plasowała się w czołówce najtańszych marek.
– Przez lata Toyota wyróżniała się niskimi składkami – jej właściciele to często doświadczeni kierowcy, a auta nie kojarzyły się z dynamiczną jazdą. w tej chwili jednak obserwujemy wyraźny wzrost cen OC dla samochodów hybrydowych, a Toyota jest ich czołowym producentem. Hybrydy są popularne w miastach, gdzie o kolizję nietrudno – stąd wyższe ryzyko, a co za tym idzie, wyższe składki – komentuje Stefania Stuglik, ekspertka ds. ubezpieczeń komunikacyjnych rankomat.pl.
Stabilizacja rynku czy chwilowy trend?
Eksperci podkreślają, iż ostatnie spadki, jeżeli chodzi o ceny OC, mogą świadczyć o stabilizacji rynku ubezpieczeniowego. Konkurencja między towarzystwami może jeszcze bardziej obniżyć ceny w kolejnych miesiącach. Jednocześnie przykład Toyoty pokazuje, iż indywidualne czynniki, takie jak rosnąca popularność hybryd, mogą zmieniać sytuację poszczególnych marek na rynku ubezpieczeniowym.
- Samochody elektryczne rozpędzają się w Polsce. Rekordowy wzrost rynku
- 140 tys. fikcyjnych faktur tylko w I półroczu. Oszustwa na ponad 4,1 mld zł
- Orlen Termika chce zbudować próg na Wiśle. Eksperci się sprzeciwiają
- Rozliczenia energii po cenach godzinowych. Dlaczego prosumenci tracą?