CB1000GT, WN7, V3R E-Compressor, CB1000F oraz więcej eClutch na 2026 – zestaw nowości Honda z wystawy EICMA

2 godzin temu

Nowy model CB1000GT, elektryczny WN7, więcej oferty modeli z E-Clutch oraz prototyp V3R 900 z elektroniczną sprężarką to główne atrakcje prezentowane przez Hondę na targach EICMA 2025. Sprawdź więcej!

Honda zaprezentowała na targach EICMA w Mediolanie nowości w swojej bogatej i zróżnicowanej ofercie na rok 2026, wśród których główną rolę odgrywają: nowy sportowy motocykl turystyczny CB1000GT oraz pierwszy produkcyjny elektryczny motocykl Hondy – WN7.

Oprócz dwóch nowych modeli, Honda z dumą przedstawia prototyp V3R 900 E-Compressor, napędzany nowym silnikiem V3 z elektronicznie sterowaną sprężarką, który w oszałamiającej nowej formie ukazuje postępy rozwoju tej pierwszej na świecie (według danych firmy Honda) technologii silnikowej. Kolejnym dowodem nieustannych wysiłków Hondy na rzecz dostarczania innowacyjnych rozwiązań motocyklistom jest wprowadzenie unikatowego rozwiązania Honda E-Clutch w pięciu najpopularniejszych modelach marki.

Wraz z europejską premierą nowego modelu CB1000F, znacznie zmodernizowanego modelu SH125, nowego logo dla motocykli elektrycznych oraz nowych wzorów odzieży, Honda po raz kolejny podkreśla, jak poważnie traktuje potrzeby motocyklistów, oferując najszerszą i najbogatszą gamę modeli w branży motocyklowej.

Honda CB1000GT 2026

Nowy sportowo-turystyczny model CB1000GT to kolejna oferta Hondy dla osób poszukujących w pełni wyposażonego, bogatego technicznie motocykla, zapewniającego pokonywanie długich dystansów w najwyższym komforcie i gotowego dostarczyć mocnych wrażeń, gdy skończy się autostrada, a zaczną się kręte drogi.

Wykorzystując silnik pochodzący z modelu Fireblade, który napędza również CB1000 Hornet, model GT zapewnia zarówno sportowy charakter, jak i najwyższy komfort podczas długich podróży. Model wyróżnia się agresywnymi liniami nadwozia, zawieszeniem Showa EERA (Electronically Equipped Ride Adjustment) oraz owiewkami o geometrii zaprojektowanej z wykorzystaniem komputerowej symulacji CFD, która umożliwia optymalizację aerodynamiki, a także uzyskanie skutecznej ochrony przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.

Bogate wyposażenie standardowe obejmuje między innymi elektroniczną przepustnicę, tylne kufry boczne, system ABS działający w zakrętach dzięki sześciokierunkowemu modułowi IMU, osłony dłoni, stopkę centralną, quickshifter, podgrzewane manetki, system automatycznego wyłączania kierunkowskazów, sygnalizację awaryjnego hamowania, tempomat oraz łączność Honda RoadSync.

Honda WN7 2026 – nowość z EICMA

Honda WN7, która ma swoją światową premierę podczas targów EICMA, jest pierwszym pełnowymiarowym motocyklem elektrycznym Hondy. Pod hasłem „Be the wind” („Bądź jak wiatr”) opracowano całkowicie nowy pojazd, który zapewnia wyrafinowaną, cichą i płynną jazdę oraz natychmiastowe przyspieszenie, które może zapewnić tylko pojazd elektryczny. Kompleksowe testy przeprowadzone na europejskich drogach dowiodły, iż Honda WN7 posiada wszystkie cechy charakterystyczne dla Hondy, takie jak przyjemność z jazdy, równowaga i stabilność.

Hondę WN7, wyposażoną w akumulator litowo-jonowy o pojemności 9,3 kWh i silnik o mocy 18 kW, mogą prowadzić również posiadacze prawa jazdy kategorii A2. (Dostępna będzie także wersja na kategorię A1.) Model oferuje wygodę przejazdu na dystansie 140 km oraz – oprócz ładowania w domu – kompatybilność z infrastrukturą ładowania samochodów CCS2, co umożliwia doładowanie akumulatora ze stanu od 20% do 80% pojemności w ciągu 30 minut.

Specyfikacja techniczna Hondy WN7 obejmuje pełne oświetlenie LED z sygnaturowymi światłami do jazdy dziennej, „bezramowe podwozie”, wspomaganie prędkości pełzania do przodu i do tyłu, wiele trybów dostarczania mocy, selektor hamowania regeneracyjnego, tryb wspomagania bardzo wolnej jazdy do przodu i do tyłu, system ograniczenia prędkości (SSLA), ABS działający w zakrętach oraz system kontroli momentu obrotowego Hondy (HSTC).

Smukła, futurystyczna stylistyka została uzupełniona nowym logo Hondy, a pojawienie się Hondy WN7 jako przełomowego jednośladu, zbiegło się w czasie z wprowadzeniem nowego systemu oznaczania pojazdów elektrycznych dla dwukołowej gamy Hondy.

V3R 900E-Compressor – prototyp Honda z EICMA 2025

W ramach wszechstronnej gamy jednośladów na targach EICMA 2025, Honda zapraezentowała prototyp motocykla V3R 900 E-Compressor, który jako pierwszy na świecie (według danych firmy Honda) jest napędzany nowym silnikiem V3 z elektronicznie sterowaną sprężarką.

Silnik V3 jest rozwinięciem koncepcji silnika spalinowego V3, zaprezentowanej podczas targów EICMA 2024. Chłodzona cieczą jednostka o kącie rozwarcia 75 stopni ma pojemność skokową 900 cm3 i zapewnia osiągi porównywalne z typowym silnikiem o pojemności 1200 cm3 dzięki zastosowaniu elektronicznie sterowanej sprężarki, która precyzyjnie kontroluje doładowanie silnika, generując wysoki moment obrotowy przy dowolnej prędkości obrotowej silnika.

Sam prototyp został opracowany w oparciu o koncepcję “Non-Rail Roller Coaster” (kolejki górskiej bez szyn), co odzwierciedla zamiar Hondy stworzenia motocykla o dwóch charakterystykach: pierwsza to „gwarantowane emocje”, a drugą definiuje określenie „absolutny spokój ducha”.

Nadwozie wyróżnia się asymetrycznymi owiewkami bocznymi, a emblemat na zbiorniku paliwa po raz pierwszy prezentuje nowy wzór „Honda Flagship Wing”, który od przyszłego roku będzie stopniowo wprowadzany w modelach z najwyższej półki. Prace rozwojowe będą kontynuowane z myślą o stworzeniu motocykla, który zapewni niespotykaną dotąd przyjemność z jazdy, emocje i euforia z jego posiadania.

Sprzęgło eClutch w motocyklach Honda 2026: XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R i CB500F Hornet.

W gamie na rok 2026 system Honda E-Clutch, wprowadzony po raz pierwszy w 2024 roku w czterocylindrowych motocyklach średniej klasy CBR650R i CB650R, będzie po raz pierwszy dostępny jako opcja w pięciu kolejnych modelach.

Działający szybciej i płynniej niż quickshifter, system zapewnia sportową jazdę na jeszcze wyższym poziomie. Upraszcza on również obsługę, ponieważ ruszanie, zatrzymywanie się i zmiana biegów nie wymagają użycia klamki sprzęgła – kierowca po prostu naciska dźwignię zmiany biegów, aby zmienić bieg. Dodatkową wszechstronność gwarantuje możliwość użycia klamki sprzęgła, gdyby pojawiła się taka chęć.

W modelach Transalp i Hornet po raz pierwszy zastosowano system Honda E-Clutch w połączeniu z elektronicznie sterowaną przepustnicą. Dzięki temu system może lekko zwiększyć obroty silnika, dopasowując je do prędkości tylnego koła, co zapewnia jeszcze płynniejsze redukowanie biegów. W przypadku modelu Transalp, dalszemu podwyższeniu osiągów służy płynna zmiana biegów na wyższe, gdy tylne koło buksuje w czasie jazdy terenowej. System Honda E-Clutch i elektroniczna przepustnica są w stanie zadziałać tak, by odzyskać kontrolę nad sytuacją w oparciu o monitorowanie prędkości przedniego i tylnego koła.

System Honda E-Clutch będzie również po raz pierwszy dostępny jako opcja w trzech popularnych modelach o pojemności 500 cm3 – CB500 Hornet, NX500 i CBR500R. Połączenie sportowego charakteru, prostoty obsługi i wszechstronności otworzy nowe możliwości czerpania wiekszej satysfakcji z jazdy przed szerokim gronem kierowców, którzy cenią sobie te bardzo popularne motocykle.

System Honda E-Clutch trafia również po raz pierwszy do modeli dostępnych dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2, dzięki czemu z jego zalet będzie mogła korzystać liczna grupa młodych kierowców w całej Europie.

Honda SH125i 2026

Przeprojektowany na rok modelowy 2026, najpopularniejszy w Europie skuter, czyli Honda SH125i, otrzymał bardziej wyrazisty wygląd, nowe oświetlenie i pięciocalowy monitor TFT, co znów podwyższa jego niezmiennie wysoką atrakcyjność. Nowy przód czerpie inspirację z uznanego modelu SH350i, ujednolicając skuterową gamę i zapewniając silną tożsamość wizualną trzem modelom produkowanym w fabryce Atessa we Włoszech. Jednolita stylistyka modeli SH na rok 2026 zapewnia im natychmiastową rozpoznawalność dzięki prostocie, która jest istotą linii SH, jednocześnie wyraźnie odróżniając SH125i od poprzedniego modelu.

W niektórych krajach oferowana będzie również wersja SH150.

Honda CB1000F 2026 w gamie nowych kolorów

Na targach EICMA zostanie również zaprezentowany model CB1000F, nowy motocykl Hondy inspirowany stylem retro, charakteryzujący się niepowtarzalnym wyglądem. CB1000F to łatwy w prowadzeniu, duży motocykl naked, który spełnia wysokie wymagania kierowców dzięki sugestywnej stylistyce, bogatemu wyposażeniu i dynamice, którą zawdzięcza silnikowi pochodzącemu z modelu Fireblade.

Nowe kolory będą również dostępne dla crossovera NC750X, skutera SH350 oraz głównych motocykli turystycznych – Gold Wing i Gold Wing Tour, które wkraczają w szóstą dekadę produkcji z wyjątkową reputacją w motocyklowym świecie.

Odzież Honda na rok 2026

Obecność Hondy na targach EICMA 2025 uzupełnia rozszerzona i ulepszona oferta markowych ubrań Hondy. Nowa kolekcja, dostępna podczas targów, czerpie inspirację z wielu obszarów bogatej historii Hondy, takich jak kultowe modele, rodziny produktowe i historia sportów motorowych. Pełna kolekcja będzie dostępna od wiosny 2026 roku w salonach Hondy oraz w sprzedaży internetowej.

Honda i Współpraca z Kuromi

Kolejnym ciekawym elementem stoiska Hondy na targach EICMA są dwa motocykle z unikatowym nadwoziem przedstawiającym popularną postać „Kuromi”. Stworzone we współpracy z Sanrio Co., Ltd. jako oferta specjalna EICMA, fioletowo-różowe modele CB750 Hornet i CBR1000RR-R Fireblade w charakterystycznej czarno-fioletowej palecie kolorów Kuromi, świadczą o stałym zaangażowaniu Hondy w generowanie zainteresowania motocyklami wśród jak najszerszego grona klientów.

Zobacz też: Video-relacja Motogen.pl z wystawy EICMA 2025.

Idź do oryginalnego materiału