BYD wypuszcza za granicę pierwszego pickupa. Zrobi furorę na rynku

1 tydzień temu

Chiński gigant znany z produkcji samochodów elektrycznych i hybrydowych rozpoczyna ekspansję elektrycznego pickupa. BYD Shark to odważny projekt, który ma podbić globalny rynek pickupów.

Shark już 12 maja zrobi furorę w Meksyku

BYD, zdecydował się na budowę pierwszego elektrycznego pickupa na platformie DMO, która jest super hybrydową platformą terenową producenta. Chociaż wszyscy oczekiwali zobaczyć jego debiut na salonie samochodowym w Pekinie, to BYD miał ważniejsze sprawy na głowie i przewidział zupełnie inny scenariusz na premierę. Wiadomo, iż chiński producent samochodów chce, aby jego BYD Shark zadebiutował 14 maja w Meksyku. Co wiadomo o tym modelu?

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to BYD Shark z przodu ma kwadratowy kształt, prostokątne reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej LED oraz wielkie logo BYD. Dla podkreślenia przeznaczenia pojazdu dolna część przedniego zderzaka jest srebrna. Jak na terenowego pickupa przystało, pojazd ma większy prześwit.

BYD Shark z tyłu także posiada prostokątne klosze ze światłami LED, które łączą się ze sobą paskiem świetlnym i nawiązują stylistyką do przedniej części pojazdu. Na wyposażeniu nowego modelu BYD są także boczne stopnie, bagażnik dachowy i roll bar.

Wnętrze kabiny wyposażono w cyfrowy zestaw wskaźników i duży centralny ekran dotykowy. Kierownica BYD Shark jest czteroramienna, ale różni się od tych, jakie mogliśmy oglądać w pojazdach tego typu. Jak widać na udostępnionych zdjęciach we wnętrzu przeważa kolor czarny i tylko gdzieniegdzie widzimy pomarańczowe akcenty. Wokół dźwigni biegów znajduje się szereg przełączników i przycisków, podkreślających przeznaczenie pojazdu.

Klienci BYD mają dwie opcje napędu do wyboru

Jeśli chodzi o układ napędowy, to Shark ma być dostępny zarówno w wersji hybrydowej plug-in, jak i czysto elektrycznej. Klienci zatem mogą sobie wybrać technologię, która najbardziej im odpowiada.

BYD Shark zbudowany na platformie DMO, priorytetowo traktuje technologię elektrycznego układu napędowego dla osiągów terenowych. Platforma jest także kompatybilna z silnikami o różnych pojemnościach: 1.5T i 2.0T. Pickup może stanowić zewnętrzne źródło zasilania o mocy 6 kW. Wśród funkcji możliwe jest także ratunkowe uzupełnianie mocy między pojazdami.

Jeśli chodzi o nadwozie, to Shark prawdopodobnie otrzyma hydrauliczne aktywne zawieszenie. Platforma DMO z elektrycznym napędem na cztery koła pozwala na szybki i inteligentny rozdział momentu obrotowego między przednią i tylną osią. Dzięki temu BYD Shark może gwałtownie reagować na zmieniające się warunki, takie jak oblodzona nawierzchnia. Wśród funkcjonalności pojazdu jest także inteligentne przenoszenie momentu obrotowego, umożliwiające osiągnięcie prędkości do 30 razy większej niż w przypadku mechanicznej blokady centralnej.

BYD Shark debiutujący w Meksyku to dla producenta istotny moment początku ekspansji firmy na rynek pickupów z napędem elektrycznym. Fakt, iż producent zachował charakterystyczne dla tego typu modeli wzornictwo, wyposażył pojazd w zaawansowane opcje układu napędowego i oferuje możliwości jazdy w terenie, to na pewno przyciągnie wielu klientów. To zarówno tych chcących pojazdów terenowych w 100% elektrycznych, jak i stawiających na pośrednie rozwiązanie.

źródło: Autohome.cn

Idź do oryginalnego materiału