Chiński gigant BYD wytyczył sobie odważne cele. W planie zwiększenia udziału w europejskim rynku pomagają mu nowe modele hybrydowe, które oprócz tych elektrycznych stanowią mocną konkurencję dla uznanych marek. Na trzecim co do wielkości rynku właśnie trafił do pierwszej dwudziestki producentów.
BYD wstrząsa tronem Dacii i wyprzedza Citroena, Omodę i Suzuki w Wielkiej Brytanii
Ambitne plany chińskiego giganta BYD zakładają podbicie brytyjskiego rynku samochodów w ciągu najbliższych pięciu lat. Nie jest tajemnicą, iż właśnie udało mu się trafić do pierwszej dwudziestki bestsellerów w Wielkiej Brytanii. To duży sukces, jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż pobił królową niskich kosztów Dacie i świętującego sprzedażowy sukces na wielu rynkach Citroena.
Według danych Autocar w pierwszym kwartale 2025 roku BYD dostarczył do Wielkiej Brytanii 9271 pojazdów. To imponujący wynik, jeżeli wiemy, iż przekracza rozmiarami całkowitą sprzedaż w Wielkiej Brytanii za cały 2024 rok. Po drugie chiński gigant sprzedaje samochody Brytyjczykom dopiero od dwóch lat. Ten fakt budzi obawy o pozycję numeru jeden chińskich marek na Wyspach, jaką zajmuje MG. w tej chwili konkurent BYD cieszy się 11 pozycją w rankingu bestsellerów, wyprzedzajac uznane marki tj. Hyundai, Skoda i Volvo.
BYD aspiruje do zaszczytnej pozycji numeru jeden na świecie. Wie, iż jeżeli ma zrealizować swój ambitny cel, wcześniej musi to zrobić na wielu rynkach. W tym na tym na trzecim co do wielkości rynku Wielkiej Brytanii.
Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu marki w UK, Steve Beattie, uważa, iż marka ma jeszcze ogromne możliwości rozwoju. Strategiczny fundament BYD, jakim zwiększenie świadomości marki ustanowiono. Potwierdzeniem tego jest 19 pozycja w rankingu bestsellerów.
Hatchback Dolphin i SUV Seal U sprzedażowym hitem w Wielkiej Brytanii
BYD podbijając sprzedaż na rynku brytyjskim, gwałtownie rozszerza swoją ofertę. W marcu 2023 r. do cennika trafił crossover Atto 3 a później sedana Seal, który konkuruje z Teslą Model 3. Katalog producenta uwzględnia także hatchbacka Dolphin, który konkuruje z Volkswagenem ID 3.
W 2024 roku BYD wprowadził na rynek Wielkiej Brytanii model Seal U. To na razie jedyny samochód z mechaniką hybrydową model typu plug-in. Całość oferty doskonale uzupełnił Sealion 7, stając się alternatywą dla Tesli Model Y.
Wśród wyżej wymienionych pojazdów największą popularnością cieszą się BYD Dolphin i SUV Seal U. Ten pierwszy jak poinformował Steve Beattie jest już prawie wyprzedany. Marka spodziewa się, iż wprowadzenie na brytyjski rynek małego crossovera Atto 2 pozwoli znacznie podbić sprzedaż w 2025 r.
W planach na brytyjski rynek jest także Dolphin Surf. To najmniejszy model w ofercie chińskiego giganta, który wypełni lukę w segmencie A pojazdów. Ma szansę na wielki sukces, jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż producenci dziś głównie skupiają uwagę na SUV-ach i crossoverach zaniedbując ten segment. Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w BYD UK, Steve Beattie wierzy, iż przyciągnie on do salonów chińskiej marki więcej młodych konsumentów.
W Chinach BYD przygotował już nowości. Wśród nich jest odświeżony brytyski bestseller Dolphin i SUV Tang L z technologię platformy Super e.