BYD sięga po nową wersję topowego SUV-a. Volkswagen Tayron PHEV już z nim nie wygra

3 godzin temu

Chińskie marki chcąc pozostać konkurencyjne na europejskim rynku, sięgają po nową strategię. Oprócz konkurencyjnej ceny zwiększają ofertę modeli hybrydowych. Nie jest wszak tajemnicą, iż pojazdy elektryczne w modnym segmencie SUV nie są tu najczęściej poszukiwaną opcją.

Chiński SUV przyjedzie z większym zasięgiem, by pokonać nową gwiazdę Volkswagena

Wszystko wskazuje na to, iż rywalizacja chińskich i europejskich producentów samochodów dopiero się rozkręca. Polem bitwy stają się oferty pojazdów hybrydowych, które dzierżą zwycięską kartę pod względem zainteresowania klientów. w tej chwili już wielu producentów dysponuje modelami o elektrycznym zasięgu powyżej 100 km. W tym gronie jest m.in. Volkswagen i Mercedes.

Ten pierwszy oferując wiele modeli w tym te znacznie bliżej wielu portfeli, niedawno uzupełnił ofertę o atrakcyjnego SUV-a o nazwie Tayron. To model, dostępny z technologią PHEV, która pozwala pokonać bez grama paliwa dystans do 123 kilometrów. Ten wydajny model, który wcześniej oglądaliśmy w Chinach to dla chińskiego BYD mocny rywal. Nic dziwnego, iż przygotowuje nową wersję swojego SUV-a SEAL U DM-i, która ulepszona niedługo trafi do europejskiej oferty.

foto: BYD

SEAL U DM-i Comfort wysoko podnosi poprzeczkę rywalowi

Obecny w polskiej ofercie hybrydowy BYD Seal U DM-i to bardzo interesująca oferta. SUV oferuje bagażnik o pojemności 425 litrów (max. 1440 l), a przy tym jest stylowy i wydajny. Jednak najbardziej ekonomiczny jest na dystansie do 70 kilometrów. Tyle bowiem jest w stanie pokonać, korzystając jedynie z napędu elektrycznego.

Nowy Volkswagen Tayron przebijający ofertę BYD autonomią spowodował, iż Chińczycy, chcąc wyjść z pojedynku na zasięgi z twarzą, sięgną po nową baterię. Nowa wersja PHEV Seal U DM-i otrzyma zasięg do 125 kilometrów ( zgodnie z cyklem WLTP). Jest wystarczający, aby można go było uznać za punkt odniesienia lub alternatywę dla Volkswagena i innych europejskich rywali.

Poza zwiększoną autonomią na jego korzyść przemawiają zaawansowane technologie oraz fakt, iż Chińczycy nie poskąpili mu gustownego nadwozia. Ta trzecia wersja SUV-a otrzyma nazwę Comfort i technologię „Super Dual Mode” firmy BYD. Łączy ona 1,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy o maksymalnej mocy 96 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 145 kW (ok. 194 KM). Nowa bateria Blade ma pojemność brutto 26,6 kWh. System obsługuje także hamowanie regeneracyjne i ładowarkę pokładową o mocy 18 kW. Dzięki temu naładowanie akumulatora do 80% zajmuje 55 minut.

BYD Seal U DM-i

Kiedy nowa wersja SUV-a BYD Seal U DM-i trafi do oferty?

Nowa wersja BYD SEAL U DM-i Comfort trafi do sprzedaży wiosną tego roku. Na początek trafi na rynek Szwecji, a następnie pojawi się na innych rynkach europejskich. Będzie to najciekawsza opcja pod względem ceny i zasięgu. Przewidywany koszt zakupu to 45 595 euro (ok.192 tys.zł). To sporo mniej niż proponuje Volkswagen za swojego Tayrona. W polskiej ofercie zaczyna się on od 226 590 zł.

Zapowiada się kolejny świetny SUV w sam raz na rodzinne podróże. Z mocą 214 KM na jednym baku benzyny może pokonać choćby 1125 km i pojedzie z prędkością 170 km/h. jeżeli wystarczy ci napęd na przednie koła, to warto poczekać i rozważyć zakup chińskiego SUV-a.

źródło: BYD Auto SE

Idź do oryginalnego materiału