BYD, światowy lider w produkcji pojazdów EV i hybryd plug-in, zaprezentował model SEAL 6 DM-i na rynek europejski, oferujący przełomową technologię Hybrid Super DM dla osób poszukujących rodzinnego sedana lub kombi.
SEAL 6 DM-i powstał z myślą o kierowcach, którzy pragną czerpać euforia z jazdy jak w aucie elektrycznym, a jednocześnie oczekują praktyczności i swobody, jaką oferuje technologia Hybrid Super DM. Model wyróżnia się przestronną i komfortową kabiną, wyposażoną w innowacyjne rozwiązania opracowane przez BYD, a jego nowoczesny układ napędowy zapewnia imponujący zasięg, zarówno w trybie elektrycznym, jak przy wykorzystaniu napędu elektrycznego i silnika spalinowego. SEAL 6 DM-i oferowany jest w dwóch wariantach nadwozia: sedan oraz debiutującym w gamie BYD w Europie wyjątkowo funkcjonalnym Touring (kombi), które przy złożonych siedzeniach zapewnia aż do 1535 litrów przestrzeni bagażowej.
SEAL 6 DM-i to kolejny model z rodziny Hybrid Super DM wprowadzany przez BYD na rynek europejski. Poprzedził go niezwykle popularny SUV SEAL U DM-i, którego sprzedaż na świecie przekroczyła już milion egzemplarzy. W nowym modelu zastosowano sprawdzony układ napędowy znany z SEAL U DM-i, a niższa linia nadwozia w wersjach sedan i kombi pozwala uzyskać jeszcze lepszą wydajność.
„Zawsze wierzyliśmy, iż technologia Hybrid Super DM to przełom, ponieważ pozwala klientom doświadczyć jazdy jak w samochodzie elektrycznym, bez obaw o zasięg. Potwierdził to nasz SUV SEAL U DM-i i jesteśmy przekonani, iż nasz najnowszy model, dostępny jako sedan i Touring (kombi), ma potencjał, by powtórzyć ten sukces. Możliwość poruszania się po mieście lub pokonywania codziennych dojazdów jak autem elektrycznym, a jednocześnie przejechania ponad 1500 km na jednym ładowaniu i pełnym baku, to wyjątkowo przekonujący atut” – powiedziała Stella Li, wiceprezes wykonawcza BYD.
Super Hybrid z systemem DM
SEAL 6 DM-i opiera się na przełomowej technologii Hybrid Super DM (Dual Mode), która łączy zalety jazdy samochodem elektrycznym, takie jak płynność i natychmiastową reakcję, z elastycznością autorskiego, opracowanego przez BYD układu hybrydowego, benzynowo-elektrycznego. Model wykorzystuje szereg unikalnych technologii BYD, w tym dwa wysokoobrotowe silniki elektryczne ze zintegrowanym sterownikiem, akumulator Blade oraz silnik benzynowy Xiaoyun o pojemności 1,5 litra, wyróżniający się rekordową sprawnością cieplną na poziomie 43%.
Jak wskazuje sama nazwa, technologia Hybrid Super DM działa w dwóch trybach. EV, w którym koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny, oraz HEV, gdzie zasada ta obowiązuje przez większość czasu. W tym drugim przypadku silnik benzynowy dostarcza energię do baterii i silnika elektrycznego za pośrednictwem inwertera, a samochód reaguje jak pojazd w pełni elektryczny. W sytuacjach wymagających dodatkowej mocy tryb HEV może przełączyć się z układu szeregowego na równoległy, łącząc potencjał silnika benzynowego i elektrycznego.
Efektem jest układ napędowy, który przez większość czasu pracuje jak samochód elektryczny, oferując do 105 km zasięgu w trybie zeroemisyjnym dzięki większemu z dwóch akumulatorów Blade. Inteligentne sterowanie systemami (to właśnie „i” w DM-i) sprawia, iż efektywność SEAL 6 DM-i przewyższa wszystkich konkurentów. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 1,5 l/100 km, a łączny zasięg przy pełnym naładowaniu i zatankowaniu sięga choćby 1505 km. Dzięki temu SEAL 6 DM-i stanowi doskonałą alternatywę w codziennym użytkowaniu nie tylko dla tzw. miękkich hybryd, ale także dla tradycyjnych modeli spalinowych, łącząc możliwości długiego podróżowania z opcją pokonywania wielu tras całkowicie bez zużycia benzyny.
Oprócz imponującej efektywności technologia Hybrid Super DM zapewnia także dynamiczne osiągi. Każda wersja SEAL 6 DM-i przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h.
Co więcej, technologia Hybrid Super DM wykorzystuje akumulator Blade do funkcji Vehicle to Load, umożliwiającej zasilanie urządzeń o mocy do 3,3 kW, od przenośnego grilla czy kompresora powietrza po ekspres do kawy czy lampki ogrodowe. Funkcjonalność ta sprawia, iż wszystkie wersje SEAL 6 DM-i oraz SEAL 6 DM-i TOURING idealnie wpisują się w potrzeby aktywnego stylu życia, zarówno na domowym podjeździe, jak i podczas wypoczynku w lesie czy na plaży.
W modelu SEAL 6 DM-i dostępne są dwie konfiguracje napędu Hybrid Super DM. W specyfikacji Boost akumulator Blade ma pojemność 10,08 kWh, a maksymalna moc układu wynosi 135 kW. To właśnie ta wersja oferuje największy zasięg WLTP – odpowiednio 1505 km dla SEAL 6 DM-i oraz 1350 km dla SEAL 6 DM-i TOURING.
W wersjach Comfort Lite oraz Comfort modelu SEAL 6 DM-i zastosowano większy akumulator o pojemności 19 kWh oraz podniesiono moc do 156 kW. Dzięki temu zarówno sedan, jak i kombi mogą pokonywać dłuższe dystanse wyłącznie na napędzie elektrycznym – odpowiednio 105 km w przypadku SEAL 6 DM-i oraz 100 km dla SEAL 6 DM-i TOURING. Zasięg łączny w cyklu WLTP wynosi natomiast 1455 km dla sedana i 1350 km dla wersji SEAL 6 DM-i TOURING.
Dostępny już w Polsce
BYD SEAL 6 DM-i jest już dostępny w sprzedaży w Polsce i na wielu innych rynkach europejskich, a pierwsze dostawy do klientów spodziewane są jeszcze we wrześniu 2025 roku. Każda wersja modelu objęta jest atrakcyjnymi warunkami gwarancyjnymi. Standardowo oferowana jest 6-letnia gwarancja producenta oraz 8-letnia układu napędowego i akumulatora.
Polskie ceny są następujące:
Seal 6 DM-i | Boost | 152.600 PLN |
Seal 6 DM-i | Comfort Lite | 176.300 PLN |
Seal 6 DM-i | Comfort | 180.600 PLN |
Seal 6 DM-i Touring | Boost | 159.100 PLN |
Seal 6 DM-i Touring | Comfort Lite | 182.800 PLN |
Seal 6 DM-i Touring | Comfort | 187.100 PLN |