BYD rzuca rękawice rywalom swoim polskim cennikiem. Ma wszystko w tym SUV-a w doskonałym stosunku jakości do ceny

3 miesięcy temu

Chiński gigant BYD kontynuuje swoją ekspansję na wszystkich możliwych rynkach. Znany dzięki swoim samochodom elektrycznym ma w gamie także atrakcyjnego SUV-a, co oznacza, iż MG i Volkswagen mają w Polsce nowego rywala „Made in China”.

BYD Dolphin ma być jednym z najlepiej sprzedających się modeli w swoim segmencie

Volkswagen z pewnością się nie spodziewał jak gwałtownie jego ID.3 znajdzie bezpośredniego rywala i iż będzie on pochodził z Chin. Wystarczy zobaczyć sprzedaż, jaką osiąga w Europie MG4, jeden z najatrakcyjniejszych elektrycznych kompaktów pod względem stosunku jakości do ceny, aby zdać sobie sprawę z trudności, z jakimi boryka się model Volkswagena.

Opublikowany cennik nowej chińskie marki na polskim rynku bynajmniej nie jest dobrą wiadomością dla obu marek. BYD Dolphin ma za zadanie być jednym z najlepiej sprzedających się modeli w swoim segmencie. Dzięki silnikowi o mocy nawet 204 KM i akumulatorowi pozwalającemu na przejechanie do 427 km na jednym ładowaniu model ten z pewnością w dłuższej perspektywie stanie się jednym z głównych rywali dla MG4.

W polskim cenniku sugerowana cena przedsprzedażowa za model o długości prawie 4,3 metra i bagażniku o pojemności prawie 350 litrów wynosi 141 000 zł. Wersje wyposażenia są dwie: Comfort i Design. Pierwsza jest więcej, niż dobra biorąc pod uwagę poziom wyposażenia.

foto: BYD

Futurystyczny SUV od 190 000 zł

Nie jest tajemnicą, iż najbardziej oczekiwany cennik należy do SUV-a. BYD Seal U dostępny w Polsce także w dwóch wersjach wyposażenia Comfort i Design jest oferowany odpowiednio za 190 000 zł i 203 000 zł.

Na liście wyposażenia Comfort znajdziemy m.in.:
– panoramiczny, elektrycznie otwierany dach z elektryczną roletą,
– podgrzewaną kierownicę,
– elektrycznie obracany 12,8- calowy ekran dotykowy,
– kamerę z widokiem 360 stopni,
– tablicę przyrządów z pełnym wyświetlaczem LCD TFT 12,3″
– tapicerkę ze skóry ekologicznej,
– pompę ciepła.

Łączny zasięg modelu wynosi do 500 km (WLTP), podczas gdy pojemność akumulatora LFP to 87.0 kWh. Maksymalna moc ładowania AC to 11kW, a max. moc ładowania DC to 115kW lub 140kW (wersja Design). Przyspieszenie do setki zajmuje 9,3 sek, a prędkość maksymalna 175 km/h.

BYD Seal U w wersji elektrycznej wyzwie na pojedynek Teslę Model Y, która nie może się pochwalić tak atrakcyjnym cennikiem, ale nadrabia osiągami. Pytanie, czy są warte kwoty 204 990 zł? Przecież można sobie wybrać sedana Seal. Ten przyspiesza do setki w czasie 3,8 sekundy i przejedzie na jednym ładowaniu do 570 kilometrów. To prawdziwe arcydzieło inspirowanego oceanem designu startuje z poziomu 207 000 zł. Model oferowany na dwóch poziomach wyposażenia Design i Excellence (AWD) jest alternatywą dla tych, którzy nie potrzebują SUV-a ani kompaktu.

BYD konsekwentnie realizuje swój plan podboju Europy. Trzy modele w polskim cenniku trafiają tam na początek działalności producenta w kraju. Wiadomo, iż w odpowiedzi na potrzeby klientów ma on w ofercie nie tylko modele elektryczne, ale także hybrydowe. Ponadto Seal U nie jest jedynym SUV-em.

Jak to bywa w przypadku chińskiego giganta, jego oferta jest naprawdę konkurencyjna. Nie byłoby zatem zaskoczeniem, gdyby po ostatecznym wprowadzeniu do sprzedaży w Polsce chiński BYD przejął część sprzedaży Tesli i MG Motor.

BYD DOLPHIN
fot. BYD
Idź do oryginalnego materiału