Chiński BYD jest na najlepszej drodze do pobicia swojego ambitnego rocznego celu sprzedaży czterech milionów pojazdów. Nieustannie inwestuje w nowe technologie i poszukuje nowych rynków zbytu. Partnerstwo ze spółką zależną Inchcape Group w Etiopii to kolejna okazja do promowania swoich produktów tam, gdzie duży nacisk kładzie się na elektryfikację mobilności.
MOENCO zostało oficjalnym dystrybutorem BYD w Etiopii
Etiopia od dziesiątek lat inwestuje ogromne kwoty w swoją infrastrukturę energetyczną. Blisko 100% energii pozyskuje się z odnawialnych źródeł. Kraj ten ma największą hydroelektrownię w Afryce i jest pierwszym na świecie, który zakazał importu pojazdów spalinowych. Taka zmiana w kierunku przejścia na całkowicie elektryczne pojazdy, częściowo jest odpowiedzią na presję ekonomiczną. Jednak wydaje się być również częścią szerszej strategii.
Chociaż niezawodność sieci energetycznej w niektórych częściach kraju przez cały czas pozostawia wiele do życzenia, to w przyszłości na pewno nastąpi poprawa spójności dostaw energii w całym kraju. Dlatego wejście na rynek Etiopii to dla BYD inwestycja, która w perspektywie może się opłacić. Prawdą jest, iż większości Etiopczyków, którzy zmagają się ze wzrastającymi kosztami utrzymania przy niskich lub nieregularnych dochodach nie stać na samochody. Jednak ci, którzy mogą pozwolić sobie na taki zakup, mają szansę wejścia na nowy poziom elektromobilności.
BYD połączył siły z lokalnym dealerem MOENCO (spółką zależną Inchcape Group). Ten został oficjalnym partnerem chińskiego giganta w dystrybucji pojazdów elektrycznych i hybrydowych marki w Etiopii. To trzecie partnerstwo Inchcape z BYD, ponieważ firma dystrybuuje już pojazdy BYD w Singapurze, Belgii i Luksemburgu. Na zorganizowanej konferencji inaugurującej obecność BYD do Addis Abebie, stolicy Etiopii zaprezentowano pięć w pełni elektrycznych pojazdów chińskiego giganta. Będą konkurować z pojazdami chińskiego DongFeng i SUV-ami Toyoty.
Chińska marka ma już salon i centrum obsługi posprzedażowej
Moenco, czyli Motor & Engineering Company of Ethiopia Limited Sc, jest znaną firmą motoryzacyjną założoną w 1959 r. Reprezentuje około 20 marek. Oferty na pojazdy BYD pojawią się jeszcze w grudniu 2024 r. Firma oświadczyła, iż zapewni kompleksową sprzedaż.
Duży nacisk kładzie także na wsparcie posprzedażowe, w tym gwarancję, oryginalne części zamienne i wysokiej jakości serwis. Dlatego marka oficjalnie odsłoniła swoje centrum obsługi posprzedażnej i salon wystawowy Kal Building w Kality. BYD na początek oferuje aż pięć modeli. Od tych kompaktowych jak Seagull, po SUV-y tj. Tang.
„Wejście na rynek etiopski stanowi istotny krok w rozwoju BYD w Afryce Wschodniej. Wizja Etiopii dotycząca transformacji elektryfikacji jest zbieżna z wizją BYD. Dzięki rozbudowanej ofercie MOENCO z naszymi kanałami sprzedaży i profesjonalną obsługą posprzedażną sprzedaży, jesteśmy przekonani, iż możemy skutecznie promować rozwój mobilności elektrycznej w Etiopii.”- powiedział w swoim przemówieniu inaugurującym działalność BYD w Etiopii Yao Shu, dyrektor sprzedaży marki na Afrykę.
Do tej pory BYD wszedł do 13 państw i regionów w Afryce. Z najnowszego raportu agencji Reuters wynika, iż jest na dobrej drodze, by przewyższyć wyniki sprzedaży globalnej Hondy (Japonia) i Forda (Detroit) w 2024 r.
źródło: BitAuto
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.