Nie jest tajemnicą, iż trudno jest dogonić europejskim markom rywali z Chin. Wojna na cenniki to jedno, ale gdy w grę wchodzą nowe technologie gigantów tj. BYD, to trudno wywalczyć zwycięską pozycję. Jego nowa architektura ładowania kończy erę panowania benzynowych SUV-ów.
BYD ma pierwszy na świecie samochód z architekturą wysokiego napięcia 1000 V
Chiński gigant obwieścił światu, iż ma gotową pierwszą masowo produkowaną architekturę wysokiego napięcia 1000 V. Jest przeznaczona do samochodów osobowych. Jednocześnie BYD zapowiedział, iż platforma Super E, rozpoczyna nową erę: „ropy i elektryczności o tej samej prędkości”.
Wang Chuanfu, prezes i dyrektor generalny BYD Group, powiedział na konferencji prasowej:
„Aby całkowicie rozwiązać obawy użytkowników związane z ładowaniem, naszym celem jest skrócenie czasu ładowania pojazdów elektrycznych do czasu tankowania pojazdów spalinowych, czyli osiągnięcie „tej samej prędkości ładowania, co w przypadku oleju napędowego i energii elektrycznej”.
Wszystko wskazuje na to, iż cel udało się osiągnąć. Dzięki wsparciu bardzo wysokiego napięcia 1000 V i bardzo dużego prądu 1000 A „akumulator z błyskawicznym ładowaniem” może osiągnąć maksymalną na świecie moc ładowania. Ponadto produkowana masowo technologia, pozwala na oficjalne wejście mocy ładowania w „erę megawatów”.
Wystarczy pięć minut, by uzyskać zasięg na setki kilometrów
Największą bronią przeciwników elektrycznej mobilności jest zasięg i prędkość ładowania samochodów elektrycznych. BYD wprowadzając do produkcji masowej platformę Super e, stawia komfort podróżowania na dalekich dystansach na nowym poziomie. W rezultacie lęk przed utratą zasięgu zostaje wyeliminowany, a czas spędzony przy ładowarce pozostaje na poziomie pojazdów benzynowych.
Nowa technologia BYD rozpoczyna nową erę mobilności. W pojeździe testowym BYD Han L EV i Tang L pozwala ona osiągnąć najwyższą na świecie prędkość szczytowego ładowania produkcji masowej. Na przykład ładowanie przez 5 minut pozwala uzupełnić zasięg do 407 km (CLTC).
Akumulatory z funkcją szybkiego ładowania, silniki o prędkości 30 000 obr./min, nowa generacja układów scalonych, a także całkowicie zmodernizowany podstawowy trzyelementowy układ elektryczny rozpoczynają nową erę pojazdów elektrycznych.
Od BYD po kolejne, patrzymy, jak chińskie samochody ścigają się technologią i przejmują pałeczkę za innowacje. Wydają się mknąć naprzód z prędkością, której nikt inny nie jest w stanie dorównać. BYD Megawatt Flash Charge otwiera nową erę ropy naftowej i elektryczności z tą samą prędkością. Dlatego od dzisiaj ładowanie zmienia oblicze z „ludzi czekających na samochody” na „samochody czekające na ludzi”.
źródło: WRC Media, BYD