
BYD Dolphin Surf podczas polskiej premiery zaskoczył wszystkich swoimi cenami i wyposażeniem. Teraz brazylijscy użytkownicy tego auta donoszą o wadzie fabrycznej zawieszenia i unikach ze strony tamtejszych dealerów.
BYD Dolphin Surf, znany na wielu rynkach jako Seagull, w Polsce kosztuje od 82 700 zł (bez dopłat z programu NaszEauto) za podstawową odmianę, wprawiana w ruch przez 89-konny silnik elektryczny. Takie auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,1 s i osiąga prędkość maksymalną 150 km/h.

Prąd czerpie z baterii trakcyjnej o pojemności 30 kWh, zapewniającej dość skromny zasięg. Średnio przy pełnym naładowaniu BYD Dolphin Surf pokonuje dystans 220 km, natomiast w mieście wydłuża się on do 356 km (według WLTP).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-byd-dolphin-surf-szokuje-cena-bac-sie-powinny-nie-tylko-dacia-spring-ale-i-fiat-grande-panda,aid,5226Pękające wahacze
BYD Dolphin Surf w Brazylii wszedł do sprzedaży z końcem 2023 roku. To niewielkie auto jest tutaj często wykorzystywane przez kierowców przewozu osób. Z tego względu nie brakuje egzemplarzy o już sporym przebiegu, pozwalającym powiedzieć więcej na temat kosztów eksploatacji i ewentualnych usterkach.
Teraz okazuje się, iż BYD Dolphin Surf może mieć wadę fabryczną zawieszenia. O problemach z nim związanych zaczęli informować na Facebooku właściciele tego auta. Usterki wykryło już 40 osób, które swoimi autami pokonały kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
Jedną z nich jest Danilo Almeida. Swojego Dolphina Surfa nabył on w październiku 2024 roku, a po przejechaniu około 40 000 km odkrył pęknięcie na prawym przednim wahaczu.
https://magazynauto.pl/porady/zawieszenie-to-podstawa-kluczowy-element-dla-bezpiecznej-i-wygodnej-jazdy-najwazniejsze-fakty-ktore-kazdy-powinien-poznac,aid,4191Winne dziury w drogach?
Lokalni dealerzy nie chcą naprawiać tej usterki w ramach gwarancji, a na części zamienne trzeba czekać tygodniami – informuje portal autoevolution.com. Według Almeidy winą za problem obarczają fatalną jakość brazylijskich dróg, które są pełne dziur.
Użytkownicy BYD-ów Dolphinów Surfów są wściekli, iż importer tego auta nie wziął pod uwagę stanu miejscowej infrastruktury i przed wprowadzeniem na rynek nie wymienił elementów zawieszenia na mocniejsze. prawdopodobnie wtedy problem z pękającymi wahaczami by się nie powtarzał.

Brazylijczycy wskazują także na inną wadę tego modelu. Otóż 754 tamtejszych właścicieli Dolphina Surfa domaga się wymiany tylnych amortyzatorów na nowe. Odpowiednią petycję zgłosili na stronie ReclameAqui.
Niektórzy z nich twierdzą, iż tylne zawieszenie tego auta jest zbyt miękkie, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze.