BYD Atto 2 PHEV już blisko. Duży zasięg, dobre osiągi, niska cena

4 dni temu

Jeden z największych producentów z Państwa Środka liczył na znacznie lepsze otwarcie, tym bardziej iż część konkurentów przyciąga znacznie większą liczbę nabywców. W czym tkwił problem? W gamie skupionej na modelach elektrycznych. Teraz to ulega zmianie – stopniowej, ale jednak. BYD Atto 2 PHEV będzie kolejnym produktem mającym szansę na zainteresowanie dużej grupy klientów. Jego zapowiadane parametry robią wrażenie.

Pożądana koncepcja

Wersja na prąd nie zdobyła należytej popularności, dlatego znaczna liczba fanów motoryzacji w ogóle nie zna tego samochodu. Zacznijmy więc od krótkiego opisu, który wyjaśni z kim i gdzie będzie rywalizowało BYD Atto 2 PHEV. Od razu zaznaczmy, iż to popularna klasa pojazdów.

Nowa wersja tego pojazdu, podobnie jak wszystkie pozostałe, należy do segmentu B. To miejski crossover z pięciodrzwiowym nadwoziem. W przypadku wariantu EV, jego rywalami były m.in.: Fiat 600e, Renault 4 E-Tech czy Suzuki e-Vitara.

BYD Atto 2 PHEV – tył

Jak łatwo wywnioskować, wersja hybrydowa ma nieco inną konkurencję. Niemniej jednak nie jest ona duża, ponieważ w tej grupie mało która marka inwestuje w napędy typu plug-in. To może pomóc temu produktowi, jeżeli oczywiście cena będzie atrakcyjna.

No właśnie, cena. Póki co, owiano ją tajemnicą, ale można założyć, iż hybrydowe Atto 2 będzie tańsze, niż elektryczne. To może oznaczać cenę podstawowej konfiguracji na poziomie 100 tysięcy złotych. Przy tych parametrach będzie to naprawdę wyjątkowo atrakcyjna propozycja.

BYD Atto 2 PHEV – dane techniczne

Przedstawiciele chińskiej firmy jeszcze nie chcą podać wszystkich szczegółów, co może wiązać się zarówno z odgórnymi poleceniami, jak i brakiem informacji homologacyjnych. Wiemy jednak, czego należy się spodziewać.

Atto 2 PHEV otrzyma jednostkę spalinową z doładowaniem, której pojemność to 1,5 litra. Trudno więc mówić o zaskoczeniu. Ma ona pełnić rolę agregatu, który zasili silnik elektryczny. Ten ma być dostępny w dwóch wersjach: 177- i 204-konnej.

BYD Atto 2 PHEV – wnętrze

Napęd? Z pewnością na przednią oś. Osiągi mają być co najmniej zadowalające. Mocniejsza wersja będzie przyspieszała do 100 km/h w niecałe 8 sekund. Z kolei prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 160 lub 180 km/h.

Bardzo ważnym elementem całego układu jest akumulator trakcyjny. Jego pojemność nie została ujawniona, ale według nieoficjalnych informacji ma pozwalać na pokonanie choćby 90 kilometrów. To bardzo dużo, biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy – nie tylko w tym segmencie. Dodajmy, iż auto otrzyma oznaczenie DM-i, jak inne hybrydy tego producenta.

BYD Atto 2 PHEV to brakujące ogniwo

Jeśli te wszystkie informacje zostaną potwierdzone, to należy spodziewać się naprawdę bardzo dużego zainteresowania tym modelem. Miejskie crossovery sprzedają się bardzo dobrze, szczególnie te spalinowe.

Hybrydowe BYD może nie jest najpiękniejszy na rynku, ale z pewnością może się podobać. Przypomina delikatnie nowego Smarta, co uwydatniają tylne lampy. Zresztą, jego sylwetka też jest bardzo zbliżona.

Auto wyróżnia się także bardzo przyzwoitym wyposażeniem – choćby w bazowej wersji. Każdy egzemplarz ma cyfrowe wskaźniki, dotykowy ekran multimedialny, elektryczne szyby i lusterka oraz automatyczną klimatyzację.

Idź do oryginalnego materiału