Brytyjska marka BSA, znana z jednego modelu dostępnego w aktualnej ofercie, przygotowuje się do wprowadzenia drugiego – Scramblera B65. Premiera motocykla zaplanowana jest na lato, czyli trzy lata po premierze Goldstara.
BSA Scrambler B65 bazuje na estetyce zaprezentowanej jeszcze dwa lata temu podczas Motorcycle Live. Model w ostatecznej wersji był już widoczny na stoisku marki podczas wystawy w listopadzie 2024 roku. Scrambler ma czerpać z koncepcji retro w połączeniu z elementami typowymi dla motocykli off-roadowych, co sprawia, iż jest bezpośrednim rywalem dla Royal Enfield Bear 650.
Podobnie jak BSA Goldstar, Scrambler B65 zostanie wyposażony w jednocylindrowy silnik o pojemności 652 cmł, generujący moc 45 KM. Te parametry umożliwiają korzystanie z motocykla posiadaczom kategorii A2.
Choć technicznie Scrambler B65 bazuje na Goldstarze, wprowadza istotne zmiany konstrukcyjne. Największą różnicą jest zastosowanie większego, 19-calowego przedniego koła, które lepiej sprawdzi się w lekkim terenie. Wysokość kanapy wzrosła do 820 mm, co sugeruje bardziej wyprostowaną pozycję jazdy. Całkowita masa motocykla wynosi około 218 kg z pełnym zbiornikiem paliwa o pojemności 12 litrów.
Scrambler B65 podkreśla swoją off-roadową duszę detalami:
- Szprychowymi kołami z oponami kostkowanymi,
- Widelcem z gumowymi osłonami,
- Kratką ochronną na reflektorze,
- Lusterkami na końcówkach kierownicy.
Jednak w odróżnieniu od tradycyjnych scramblerów, układ wydechowy pozostawiono w dolnym położeniu, co być może obniża nieco funkcjonalność, ale dodaje motocyklowi oryginalności. Układ hamulcowy przez cały czas powierzony jest komponentom Brembo.
Choć oficjalna cena Scramblera B65 nie została jeszcze ujawniona, przewiduje się, iż będzie konkurować bezpośrednio z modelami takimi jak Royal Enfield Bear 650, który kosztuje 7 640 euro. To wskazuje, iż BSA celuje w segment klientów poszukujących retro motocykli z nutą nowoczesności i możliwością eksploracji lekkiego terenu.