Klienci w Europie coraz mocniej przekonują się do Peugeota 2008. Nowy SUV marki spod znaku lwa w tym roku może zapracować na miano bestsellera niektórych rynków. Po pierwszym półroczu w Portugalii, żaden model nie sprzedaje się tak dobrze. Czy na koniec roku będą o nim mówili „Król lew”? Wiele na to wskazuje.
Peugeot 2008 to jeden z najlepszych propozycji koncernu Stellantis w zyskującym na popularności segmencie B-SUV. Subkompaktowe gabaryty, wysokie bezpieczeństwo i dość bogate wyposażenie sprawiają, iż ten model zyskuje przy bliższym poznaniu. Na wyprzedażach w Polsce można go kupić nawet za 92 805 zł. Za równowartość mniejszą niż 100 tys. zł da się go kupić także w Portugalii, gdzie jest już na niego szał.
Francuski SUV jedzie po koronę
Z danych ACAP wynika, iż w pierwszym półroczu 2025 r. w Portugalii zarejestrowano 4 772 szt. Peugeotów 2008. To wzrost o niemal jedną czwartą, a w samym czerwcu sprzedano ich 1 027 (ponad 2 razy więcej niż w czerwcu 2024). SUV francuskiej marki po 6 miesiącach wyprzedził tam Renault Clio (4 275 szt.) i Dacię Sandero (3 710 szt.), która przewodziła w zeszłym roku. Sandero straciło jednak klientów (-19,7 proc.), ale sporo z nich przerzuciło się na Dacię Duster. Jej 3 260 rejestracji w pierwszym półroczu to wzrost o 104,1 proc.
Czołową piątkę w Portugalii uzupełnia mniejszy brat lidera, czyli Peugeot 208 (3 217 szt.). Tuż za nim plasuje się jego technologiczny bliźniak Citroen C3 (3 174 szt.). Popularność francuskich marek potwierdza też siódme miejsce Renault Captur (2 683 szt.), który wyprzedza najpopularniejszego tam elektryka, Teslę Model 3 (2 629 szt.). Do pierwszej dziesiątki kwalifikują się jeszcze Nissan Juke (2 449 szt.) i Peugeot 308 (2 412 szt.).
Lew patrzy na wszystkich z góry
Z trzema modelami w pierwszej dziesiątce Peugeot jest oczywiście liderem rynku. Od stycznia do czerwca 2025 r. zebrał 13 152 rejestracje, więc poprawił się o 13,7 proc. Wliczając lekkie samochody dostawcze, wiceliderem jest Mercedes (9 465 szt.), który minimalnie wyprzedza Dacię (9 425 szt.). Tuż za podium w Portugalii jest Renault (9 303 szt.), a w Top 5 znalazło się jeszcze BMW (7 439 szt.). Po pierwszym półroczu rynek portugalski jest na 6,5-procentowym wzroście (124 026 szt.).