BMW serii 5 (2023). Opis wersji i cennik

1 rok temu

Odświeżone BMW serii 5 (G30) zadebiutowało na rynku w 2020 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 223 500 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Aktualna generacja BMW serii 5 (oznaczenie producenta: G30) trafiła do sprzedaży w 2017 roku, a trzy lata później został przedstawiony model po liftingu. W ramach modernizacji subtelnie przeprojektowano przednią i tylną część nadwozia (m.in. nowe reflektory i tylne światła LED), a także zaktualizowano system multimedialny i uzupełniono listę dostępnych systemów bezpieczeństwa. Szeroka paleta jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe i wysokoprężne oraz hybrydy plug-in, a zwieńczenie gamy stanowią topowe warianty M5, którym poświęciliśmy osobny artykuł: BMW M5 – opis wersji i cennik

BMW serii 5 Touring

BMW serii 5 (2023) – wymiary, pojemność bagażnika

BMW serii 5 Limuzyna (G30) mierzy 496,3 cm długości, 186,8 cm szerokości (212,6 cm z lusterkami) i 147,9 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 297,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 530 litrów. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer – 410 l.

BMW serii 5 Limuzyna

BMW serii 5 Touring (G31) mierzy 496,3 cm długości, 186,8 cm szerokości (212,6 cm z lusterkami) i 149,8 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 297,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 560 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1700 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 430-1560 l.

BMW serii 5 Touring

BMW serii 5 (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i 4 wysokoprężne oraz 3 hybrydy plug-in. W ofercie znajdziemy zarówno wersje tylnonapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne BMW serii 5 Limuzyna, w nawiasach podane osiągi BMW serii 5 Touring (o ile się różnią; warianty 540i, M550i xDrive i 545e xDrive nie są dostępne z nadwoziem kombi).

Silniki benzynowe:

  • 520i (2.0 R4; 184 KM, 290 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 (8,3) s, prędkość maksymalna: 235 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,9 (6,6-7,5) l/100 km
  • 530i (2.0 R4; 245 KM, 350 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 (6,8) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-7,2 (6,7-7,6) l/100 km
  • 530i xDrive (2.0 R4; 245 KM, 350 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 (6,7) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8-7,5 (7,3-8,1) l/100 km
  • 540i (3.0 R6; 333 KM, 450 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0-7,9 l/100 km
  • 540i xDrive (3.0 R6; 333 KM, 450 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 (5,2) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,5-8,3 (7,8-8,5) l/100 km
  • M550i xDrive (4.4 V8; 530 KM, 750 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,3-11,0 l/100 km

Silniki wysokoprężne:

  • 518d (2.0 R4; 150 KM, 350 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 (9,2) s, prędkość maksymalna: 220 (212) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,7-5,5 (5,1-5,6) l/100 km
  • 520d (2.0 R4; 190 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 (7,6) s, prędkość maksymalna: 235 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,7-5,4 (5,0-5,8) l/100 km
  • 520d xDrive (2.0 R4; 190 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 (7,6) s, prędkość maksymalna: 232 (222) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,8 (5,3-5,9) l/100 km
  • 530d (3.0 R6; 286 KM, 650 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,6 (5,7) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,8 (5,4-6,0) l/100 km
  • 530d xDrive (3.0 R6; 286 KM, 650 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,4 (5,6) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-6,1 (5,8-6,4) l/100 km
  • 540d xDrive (3.0 R6; 340 KM, 700 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6 (4,8) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-6,4 (5,8-6,5) l/100 km
Silnik modelu 540d xDrive (3.0/340 KM)

Napęd hybrydowy:

  • 530e (2.0 R4; 292 KM, 420 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 (6,1) s, prędkość maksymalna: 235 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 1,3-1,8 (1,5-1,9) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 61 km
  • 530e xDrive (2.0 R4; 292 KM, 420 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 (6,1) s, prędkość maksymalna: 230 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 1,6-2,2 (1,8-2,2) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 55 km
  • 545e xDrive (3.0 R6; 394 KM, 600 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,6-2,2 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 57 km
Silnik modelu 530e xDrive (2.0/292 KM)

Nowe BMW serii 5 (2023) – wyposażenie i ceny

Na liście wyposażenia standardowego BMW serii 5 znajdziemy m.in.:

  • 17-calowe aluminiowe obręcze kół V-spoke (dotyczy wersji 520i, 530i, 530i xDrive, 540i, 540i xDrive, 518d, 520d, 520d xDrive, 530d, 530d xDrive, 540d xDrive, 530e, 530e xDrive oraz 545e xDrive)
  • 19-calowe aluminiowe obręcze kół M Y-spoke Bicolor Jet Black (dotyczy wersji M550i xDrive)
  • Zestaw naprawczy do opon
  • 2-strefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami tylnymi
  • Regulator prędkości z funkcją hamowania
  • System monitorowania ciśnienia opon
  • Czujniki parkowania Park Distance Control z przodu i z tyłu
  • Reflektory diodowe
  • Diodowe lampy tylne
  • Skórzana kierownica sportowa
  • Listwy ozdobne ciemne oksydowane srebro z listwą akcentową w perłowym chromie
  • Tapicerka skórzana ekologiczna Sensatec Black perforowany
  • Półelektrycznie regulowane fotele przednie
  • Dywaniki welurowe
  • BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym
  • Radio cyfrowe DAB+
BMW serii 5 Limuzyna
1 z 3

Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • BMW 520i Limuzyna – od 238 500 zł
  • BMW 530i Limuzyna – od 257 500 zł
  • BMW 530i xDrive Limuzyna – od 269 500 zł
  • BMW 540i Limuzyna – od 310 000 zł
  • BMW 540i xDrive Limuzyna – od 322 000 zł
  • BMW M550i xDrive Limuzyna – od 458 500 zł
  • BMW 518d Limuzyna – od 223 500 zł
  • BMW 520d Limuzyna – od 246 500 zł
  • BMW 520d xDrive Limuzyna – od 258 500 zł
  • BMW 530d Limuzyna – od 307 500 zł
  • BMW 530d xDrive Limuzyna – od 319 500 zł
  • BMW 540d xDrive Limuzyna – od 333 000 zł
  • BMW 530e Limuzyna – od 268 000 zł
  • BMW 530e xDrive Limuzyna – od 280 000 zł
  • BMW 545e xDrive Limuzyna – od 346 500 zł
  • BMW 520i Touring – od 250 500 zł
  • BMW 530i Touring – od 269 500 zł
  • BMW 530i xDrive Touring – od 281 500 zł
  • BMW 540i xDrive Touring – od 334 000 zł
  • BMW 518d Touring – od 235 500 zł
  • BMW 520d Touring – od 258 500 zł
  • BMW 520d xDrive Touring – od 270 500 zł
  • BMW 530d Touring – od 319 500 zł
  • BMW 530d xDrive Touring – od 331 500 zł
  • BMW 540d xDrive Touring – od 345 000 zł
  • BMW 530e Touring – od 280 000 zł
  • BMW 530e xDrive Touring – od 292 000 zł

BMW serii 5 jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Więcej na temat BMW serii 5:

BMW 530e (G30) – nasz test

Idź do oryginalnego materiału