Odświeżone BMW serii 5 (G30) zadebiutowało na rynku w 2020 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 223 500 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Aktualna generacja BMW serii 5 (oznaczenie producenta: G30) trafiła do sprzedaży w 2017 roku, a trzy lata później został przedstawiony model po liftingu. W ramach modernizacji subtelnie przeprojektowano przednią i tylną część nadwozia (m.in. nowe reflektory i tylne światła LED), a także zaktualizowano system multimedialny i uzupełniono listę dostępnych systemów bezpieczeństwa. Szeroka paleta jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe i wysokoprężne oraz hybrydy plug-in, a zwieńczenie gamy stanowią topowe warianty M5, którym poświęciliśmy osobny artykuł: BMW M5 – opis wersji i cennik
BMW serii 5 (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
BMW serii 5 Limuzyna (G30) mierzy 496,3 cm długości, 186,8 cm szerokości (212,6 cm z lusterkami) i 147,9 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 297,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 530 litrów. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer – 410 l.
BMW serii 5 Touring (G31) mierzy 496,3 cm długości, 186,8 cm szerokości (212,6 cm z lusterkami) i 149,8 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 297,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 560 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1700 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 430-1560 l.
BMW serii 5 (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i 4 wysokoprężne oraz 3 hybrydy plug-in. W ofercie znajdziemy zarówno wersje tylnonapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne BMW serii 5 Limuzyna, w nawiasach podane osiągi BMW serii 5 Touring (o ile się różnią; warianty 540i, M550i xDrive i 545e xDrive nie są dostępne z nadwoziem kombi).
Silniki benzynowe:
- 520i (2.0 R4; 184 KM, 290 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 (8,3) s, prędkość maksymalna: 235 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1-6,9 (6,6-7,5) l/100 km
- 530i (2.0 R4; 245 KM, 350 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 (6,8) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-7,2 (6,7-7,6) l/100 km
- 530i xDrive (2.0 R4; 245 KM, 350 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 (6,7) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8-7,5 (7,3-8,1) l/100 km
- 540i (3.0 R6; 333 KM, 450 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0-7,9 l/100 km
- 540i xDrive (3.0 R6; 333 KM, 450 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 (5,2) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,5-8,3 (7,8-8,5) l/100 km
- M550i xDrive (4.4 V8; 530 KM, 750 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,3-11,0 l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 518d (2.0 R4; 150 KM, 350 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 (9,2) s, prędkość maksymalna: 220 (212) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,7-5,5 (5,1-5,6) l/100 km
- 520d (2.0 R4; 190 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 (7,6) s, prędkość maksymalna: 235 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 4,7-5,4 (5,0-5,8) l/100 km
- 520d xDrive (2.0 R4; 190 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 (7,6) s, prędkość maksymalna: 232 (222) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,8 (5,3-5,9) l/100 km
- 530d (3.0 R6; 286 KM, 650 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,6 (5,7) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,8 (5,4-6,0) l/100 km
- 530d xDrive (3.0 R6; 286 KM, 650 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,4 (5,6) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-6,1 (5,8-6,4) l/100 km
- 540d xDrive (3.0 R6; 340 KM, 700 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6 (4,8) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-6,4 (5,8-6,5) l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 530e (2.0 R4; 292 KM, 420 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i tylnym napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 (6,1) s, prędkość maksymalna: 235 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 1,3-1,8 (1,5-1,9) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 61 km
- 530e xDrive (2.0 R4; 292 KM, 420 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 (6,1) s, prędkość maksymalna: 230 (225) km/h, średnie zużycie paliwa: 1,6-2,2 (1,8-2,2) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 55 km
- 545e xDrive (3.0 R6; 394 KM, 600 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,6-2,2 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 57 km
Nowe BMW serii 5 (2023) – wyposażenie i ceny
Na liście wyposażenia standardowego BMW serii 5 znajdziemy m.in.:
- 17-calowe aluminiowe obręcze kół V-spoke (dotyczy wersji 520i, 530i, 530i xDrive, 540i, 540i xDrive, 518d, 520d, 520d xDrive, 530d, 530d xDrive, 540d xDrive, 530e, 530e xDrive oraz 545e xDrive)
- 19-calowe aluminiowe obręcze kół M Y-spoke Bicolor Jet Black (dotyczy wersji M550i xDrive)
- Zestaw naprawczy do opon
- 2-strefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami tylnymi
- Regulator prędkości z funkcją hamowania
- System monitorowania ciśnienia opon
- Czujniki parkowania Park Distance Control z przodu i z tyłu
- Reflektory diodowe
- Diodowe lampy tylne
- Skórzana kierownica sportowa
- Listwy ozdobne ciemne oksydowane srebro z listwą akcentową w perłowym chromie
- Tapicerka skórzana ekologiczna Sensatec Black perforowany
- Półelektrycznie regulowane fotele przednie
- Dywaniki welurowe
- BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym
- Radio cyfrowe DAB+
Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:
- BMW 520i Limuzyna – od 238 500 zł
- BMW 530i Limuzyna – od 257 500 zł
- BMW 530i xDrive Limuzyna – od 269 500 zł
- BMW 540i Limuzyna – od 310 000 zł
- BMW 540i xDrive Limuzyna – od 322 000 zł
- BMW M550i xDrive Limuzyna – od 458 500 zł
- BMW 518d Limuzyna – od 223 500 zł
- BMW 520d Limuzyna – od 246 500 zł
- BMW 520d xDrive Limuzyna – od 258 500 zł
- BMW 530d Limuzyna – od 307 500 zł
- BMW 530d xDrive Limuzyna – od 319 500 zł
- BMW 540d xDrive Limuzyna – od 333 000 zł
- BMW 530e Limuzyna – od 268 000 zł
- BMW 530e xDrive Limuzyna – od 280 000 zł
- BMW 545e xDrive Limuzyna – od 346 500 zł
- BMW 520i Touring – od 250 500 zł
- BMW 530i Touring – od 269 500 zł
- BMW 530i xDrive Touring – od 281 500 zł
- BMW 540i xDrive Touring – od 334 000 zł
- BMW 518d Touring – od 235 500 zł
- BMW 520d Touring – od 258 500 zł
- BMW 520d xDrive Touring – od 270 500 zł
- BMW 530d Touring – od 319 500 zł
- BMW 530d xDrive Touring – od 331 500 zł
- BMW 540d xDrive Touring – od 345 000 zł
- BMW 530e Touring – od 280 000 zł
- BMW 530e xDrive Touring – od 292 000 zł
BMW serii 5 jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Więcej na temat BMW serii 5:
BMW 530e (G30) – nasz test