Na zbliżających się targach w Los Angeles za kilka dni poznamy oficjalnie nowe BMW M8 Gran Coupe, które uzupełni rodzinę serii 8. Auto zjeżdża już z taśmy produkcyjne w fabryce w Dingolfing w Niemczech.
BMW 8 Gran Coupe jest jednym z najefektowniej prezentujących się aut bawarskiej marki ostatnich lat
Łączy w sobie elegancką linię, praktyczność i sportowy charakter. Wraz z jego czerwcową premierą kwestią czasu było tylko wypuszczenie na rynek topowej odmiany M8. Aktualnie w zakładzie w Dingolfing powstaje 60 BMW M8 Gran Coupe dziennie.
Nabywcy auta mogą liczyć na co najmniej 600 KM i 750 Nm wyciśniętych z 4,4-litrowej jednostki V8 twin turbo
W wariancie Competition koni mechanicznych pozostało więcej, bo aż 625. Do tego dochodzi 8-stopniowa przekładnia M-Steptronic i napęd na cztery koła xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym. Pierwsza setka jest kwestią 3,2 s w przypadku odmiany Competition, co jest takim samym wynikiem jak w przypadku Mercedesa AMG-GT 63 S. M8 Gran Coupe w standardzie jest wolniejsze o 0,1 s.
Moc i osiągi to nie wszystko
M8 zyskało zmodyfikowane zawieszenie adaptacyjne i odpowiednie hamulce, które w opcji są ceramiczne. Aerodynamika została poprawiona, podobnie jak układ jezdny auta. BMW wyposażyło również M8 w bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, skrzyni biegów oraz układu kierowniczego i hamulcowego.
Limitowana edycja, składająca się z 400 egzemplarzy, będzie dostępna od kwietnia przyszłego roku
Jej wyróżnikiem jest lakier metaliczny BMW Individual Aurora Diamond Green, aluminiowe obręcze nawiązujące do koncepcyjnego M8 Gran Coupe i żółte podświetlenie reflektorów.
Bazowe M8 GC trafi do salonów z początkiem roku. Na stronie BMW działa już konfigurator. Cena startuje od 732 700 zł.
Zdjęcia: motor1.com