BMW M5 otrzymuje pierwszą wtyczkę — i znacznie przybiera na wadze

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


BMW M5 2025, które po raz pierwszy pojawi się jako elektryczna hybryda typu plug-in (PHEV), będzie pojazdem typu husky. Dzięki silnikowi elektrycznemu współpracującemu z 4,4-litrowym silnikiem V8 sedan będzie ważył aż 5390 funtów. premiera w czwartym kwartale 2024 r.

To sprawia, iż ​​nowy M5 jest o około 1000 funtów cięższy niż poprzedzający go model z 2023 roku. Waży także więcej niż ciężarówki, takie jak Chevrolet Tahoe 2022 (5356 funtów), Lucid Air Sapphire 2024 (5336 funtów) i Range Rover Sport 2024 (5090 funtów). Silnik 1 odnotowano dzisiaj. Jednak w przeciwieństwie do pojazdu elektrycznego Lucida, M5 nie może w dużej mierze zrzucać winy na akumulator, który jest wystarczająco duży, aby przejechać 40 km bez użycia benzyny.

Nowe M5 PHEV przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 3,4 sekundy, a na benzynie osiąga prędkość maksymalną 300 km/h, jeżeli wykupi pakiet kierowcy M BMW. Używając samego silnika elektrycznego, może jechać z prędkością około 87 mil na godzinę. Domyślnie samochód pracuje w trybie hybrydowym, wykorzystując zarówno energię spalinową, jak i elektryczną, a współczynnik mocy każdego z nich zależy od sposobu, w jaki kierowca skonfiguruje samochód w menu M Setup. A kiedy akumulator się rozładuje, BMW twierdzi, iż silnik zacznie wytwarzać większą moc, aby go naładować.

BMW Vision Neue Klasse X na drodzeZdjęcie: BMW

Przyszłe modele pojazdów elektrycznych BMW M będą korzystać z opracowanych wewnętrznie akumulatorów i silników elektrycznych firmy, mówi szef programu M, Franciscus Van Meel niedawno powiedziano Droga i tor.

Platforma ta obejmuje nowe systemy wykrywania i przekazywania danych z czujników do centralnego komputera samochodu, w opracowanie których zaangażował się dział M. Van Meel powiedział, iż pojazdy elektryczne BMW wyposażone w ten system, nazwany Heart of Joy, „reagowałyby dziesięć razy szybciej niż wcześniej” na takie zjawiska, jak buksowanie kół lub zablokowanie hamulców, a także udoskonalono kontrolę stabilności, kontrolę trakcji i ogólne osiągi.



Source link

Idź do oryginalnego materiału