Valentino Rossi #46 właśnie skończył 46 lat. BMW M ma idealny prezent na urodziny dziewięciokrotnego motocyklowego mistrza świata i obecnego kierowcy fabrycznego BMW M Valentino Rossiego. To BMW M4 CS Edition VR46. Ekskluzywna edycja powstaje w zakładach BMW Group w Dingolfing w dwóch charakterystycznych wariantach stylistycznych Sport i Style. W ich projektowaniu „The Doctor” brał udział osobiście, a każda z wersji będzie ograniczona do 46 pojazdów. Znany na całym świecie numer i znak firmowy Rossiego można znaleźć w kilku widocznych miejscach na BMW M4 CS Edition VR46 i w jego wnętrzu. Również na drzwiach i dachu wykonanego z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).

Zakup BMW M4 CS Edition VR46 oferuje również jedyne w swoim rodzaju doświadczenie. To ekskluzywne osobiste spotkanie z Valentino Rossim w jego domu, VR46 Motor Ranch w Tavullii, a także BMW M Driving Experience na torze wyścigowym w Misano.
Ekskluzywne lakiery specjalne BMW Individual oraz wyjątkowe detale zewnętrzne i wewnętrzne.
BMW M4 CS Edition VR46 różni się od BMW M4 CS przede wszystkim dwoma ekskluzywnymi lakierami BMW Individual. Doskonale współgrają one z licznymi powierzchniami wykonanymi z karbonu o widocznej strukturze włókien, takimi jak wgłębienia na masce. Inne cechy wyróżniające to liczne charakterystyczne detale zewnętrzne i wewnętrzne. Cała koncepcja kolorystyczna obu wersji jest też inspirowana światem kolorów Valentino Rossiego i jego ekspresyjnym wyglądem. I tak wersję „Sport” pokryto lakierem Marina Bay Blue metallic, a po obu stronach pojazdu umieszczono duży napis 46 w ciemniejszym odcieniu Tanzanite Blue metallic. W wersji „Style” nadwozie ma matowy lakier Frozen Tanzanite Blue metallic, a numer 46 po obu stronach wykończono lakierem Frozen Marina Bay Blue metallic.

Rama atrapy chłodnicy BMW M i ramię V Spoke kutych obręczy kół M ze stopów lekkich, które podobnie jak w sportach motorowych oznacza położenie wentyla opony, a także zaciski hamulcowe z logo M i pasek akcentujący nad ramą drzwi w wariancie „Sport”, pokryto lakierem w kolorze jaskrawożółtym. Nawiązują one do tradycyjnej kombinacji kolorów Valentino Rossiego. Dach z włókna węglowego, podobnie jak boki pojazdu polakierowano manualnie. Zdobi go także duże logo VR46, oczywiście w kolorze żółtym, a także podpis Valentino Rossiego. Na klapie tylnej znajduje się napis VR46.

We wnętrzu BMW M4 CS Edition VR46 dominuje kolor granatowy z żółtymi akcentami. Powierzchnie foteli kubełkowych M Carbon są wykończone skórą Merino w kombinacji kolorów czarny i granatowy. Ekskluzywny kontrast tworzy obszar barków pokryty alcantarą w kolorze żółtym Sao Paulo. Zagłówki i listwy progowe ozdobione są dobrze widocznym żółtym logo VR46. Na trójramiennej kierownicy M Alcantara ze spłaszczonym u dołu kołem znajdują się również liczne kontrastujące szwy w kolorze żółtym. Umieszczono także żółte centralne oznaczenie na godzinie 12. Na konsoli środkowej z włókna węglowego jednolite oznaczenie „1/46” określa przynależność pojazdu do danej wersji stylistycznej Edition VR46.

Sześciocylindrowy silnik o mocy 405 kW / 550 KM
Pulsującym sercem BMW M4 CS Edition VR46 jest 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik z technologią M TwinPower Turbo i wysokoobrotową charakterystyką. Od samego początku został on też zaprojektowany do użytku na torze wyścigowym. Dzięki zwiększeniu maksymalnego ciśnienia doładowania dwóch turbosprężarek mono-scroll do 2,1 bara i typowemu dla tego modelu dostrojeniu sterownika silnika, jednostka napędowa modelu Edition osiąga moc 405 kW / 550 KM. Moc ta jest przekazywana za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni M Steptronic, inteligentnego napędu na wszystkie koła M xDrive i aktywnego mechanizmu różnicowego M.

Spontaniczne oddawanie mocy i trakcja pozwalają osiągnąć 3,4 s dla sprintu od 0 do 100 km/h. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmuje zaś zaledwie 11,1 s. Wartości zmierzone metodą „1-Foot-Rollout” wynoszą 3,1 s na przyspieszenie do 100 km/h i 10,8 s na osiągnięcie prędkości 200 km/h. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h wynosi na 4. biegu 2,6 s, a na 5. biegu 3,3 s. Prędkość maksymalną modelu edycji specjalnej wyposażonego seryjnie w pakiet M Driver ograniczono elektronicznie do 302 km/h.

Reakcję układu napędowego optymalizuje również typowe dla tego modelu mocowanie silnika o zwiększonej sprężystości. Sztywne połączenie z karoserią umożliwia bardzo bezpośrednie przekazywanie mocy do układu napędowego niezależnie od obciążenia wymaganego przez kierowcę. Ponadto układ chłodzenia i smarowania zaprojektowano tak, aby sprostać wymagającym warunkom na torze wyścigowym. Warunkom przy stale wysokich prędkościach obrotowych silnika i ekstremalnych przeciążeniach bocznych. Pracy jednostki napędowej towarzyszy także fascynujące brzmienie podwójnego układu wydechowego z elektrycznie sterowanymi klapami, lekkim tłumikiem końcowym i typowymi dla M dwiema parami końcówek rur wydechowych w matowym kolorze czarnym.

Specjalnie zestrojenie układu jezdnego i systemów regulacji
Układ jezdny BMW M4 CS Edition VR46 precyzyjnie dostrojono do charakterystyki silnika, koncepcji pojazdu i rozkładu masy. Specjalna kinematyka osi, a także dobrane do tego modelu wartości pochylenia kół, amortyzatory, dodatkowe sprężyny i stabilizatory optymalizują precyzję kierowania, przenoszenie sił bocznych, reakcję zawieszenia i amortyzacji oraz prowadzenie kół. Na potrzeby modelu zmodyfikowano też elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M. Poprawiono także elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu oraz zintegrowany układ hamulcowy.

46 – znak firmowy wyjątkowego kierowcy wyścigowego
Numer 46 towarzyszył Valentino Rossiemu przez całą jego niezwykłą karierę wyścigową. Stał się także większym znakiem rozpoznawczym niż jego przydomek „The Doctor” lub „Il Dottore”. Valentino Rossi przejął numer 46 od swojego ojca Graziano, który jako pierwszy jeździł z nim w wyścigach motocyklowych. Nigdy później nie zamienił go na numer 1, który przypisany jest aktualnemu mistrzowi świata.

Swój pierwszy tytuł mistrza świata Rossi świętował w 1997 roku w klasie 125cc. Dwa lata później był już najlepszy na świecie w klasie 250cc. W 2000 roku awansował do najwyższej wówczas kategorii Grand Prix, klasy 500cc. Już w 2001 roku został mistrzem świata także w tej klasie. W kolejnym roku kategorię tę zastąpiono klasą MotoGP, a Rossi kontynuował swoje wielkie sukcesy. Do 2005 roku zdobył cztery kolejne tytuły mistrza świata. Tytuły numer osiem i dziewięć świętował w 2008 i 2009 roku. Z dziewięcioma mistrzostwami świata i 115 zwycięstwami w Grand Prix jest on jednym z trzech najbardziej utytułowanych motocyklistów w historii. Sprawiło to także, iż jest znaną na całym świecie ikoną wyścigów i stylu. VR46 stał się światowym znakiem rozpoznawczym. Rodzinne miasto Rossiego, Tavullia, na jego cześć zmniejszyło choćby ograniczenie prędkości ze standardowych 50 km/h do 46 km/h.

Kierowca fabryczny BMW M od sezonu 2023
Po zakończeniu aktywnej kariery motocyklowej z końcem sezonu 2021 Valentino Rossi przeszedł na wyścigi samochodowe. Wcześniej brał już udział w kilku przejazdach testowych pojazdami Formuły 1 oraz podczas gościnnych startów w rajdach i wyścigach długodystansowych. Od początku sezonu 2023 Rossi jako kierowca fabryczny BMW M jest członkiem zespołu BMW M Team WRT. Ściga się swoim BMW M4 GT3 w GT World Challenge Europe i FIA World Endurance Championship (FIA WEC). W ramach tej serii bierze także udział w wyścigu 24h Le Mans we Francji. Na początku miesiąca Włoch w swoim BMW M4 GT3 zajął drugie miejsce w wyścigu Bathurst 12 Hour (Australia), otwierającym sezon Intercontinental GT Challenge (IGTC).

Ekskluzywne spotkanie z Valentino Rossim we Włoszech
Wyjątkowym elementem zakupu BMW M4 CS Edition VR46 jest jedyne w swoim rodzaju, dwudniowe doświadczenie we Włoszech. Pierwszego dnia zaplanowano wizytę w VR46 Motor Ranch w Tavullii z grillem i rozmową na temat motocykli z Valentino Rossim. Następnego dnia przewidziano wyjątkowe BMW M Driving Experience aktualnymi modelami BMW M na torze Misano World Circuit Marco Simoncelli. Na swoim domowym torze w 2023 i 2024 r. Valentino Rossi jako kierowca BMW M4 GT3 wygrał wyścig w GT World Challenge Europe Sprint Cup.


















Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.
