BMW M4 Competition Convertible, czyli szybkie kabrio na lato

profiauto.pl 3 lat temu

Sportowa dywizja BMW M wzbogaca się o kabriolet – BMW M4 Competition Convertible. Auto dostępne wyłącznie z napędem na 4 koła xDrive i z automatyczną przekładnią stanowi mocniejszą alternatywę dla obecnego na rynku 374-konnego BMW M440i cabrio.

BMW M4 Competition Convertible łączy wysokie osiągi z komfortem podróżowania

Kabriolet skrywa pod maska tę samą 3-litrową rzędową szóstkę z podwójnym doładowaniem, co w coupe i limuzynie M3. Można więc liczyć na 510 KM i 650 Nm. Moc trafia na wszystkie koła za sprawą 8-biegowego automatu. W zależności od tego, jakich emocji poszukuje kierowca, istnieje możliwość ustawienia trybu jazdy 2WD, który faworyzuje tylną oś. jeżeli tylko umiejętności pozwolą, można zarzucać bokiem.

Zmiany wizualne względem obecnej serii 4 nie są radykalne

BMW M4 Competition Convertible poznamy po czarnych obramowaniach gigantycznych nerek i dużych wlotach powietrza w zderzaku. Bardziej wyeksponowane są progi boczne, a z tyłu wyróżnia się dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego. W standardzie dostaniemy 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe z tyłu. jeżeli chodzi o hamulce, nie trzeba dopłacać za tarcze w rozmiarze 380 mm (przód) i 370 mm (tył). Opcjonalne pozostają hamulce ceramiczne z tarczą o średnicy 400 mm (przód) i 380 mm (tył).

Producent zadbał o odpowiednią sztywność nadwozia i obniżył środek ciężkości, co przekłada się na lepsze prowadzenie. Na pokładzie nie zabrakło progresywnego układu kierowniczego, aktywnych amortyzatorów, czy funkcji M Drift Analyzer, która ocenia jazdę w poślizgu.

To, co odróżnia ten model od coupe, to oczywiście chowany miękki dach

Jest o 40% lżejszy od składanego hardtopu poprzedniej generacji. W projekcie zastosowano specjalne łuki stelażowe i zlicowaną szklaną tylną szybę, dzięki czemu po zamknięciu dachu auto przypomina coupe. Operacja otwierania i zamykania trwa 18 s i można ją przeprowadzać do prędkości 50 km/h.

BMW M4 Competition w otwartym nadwoziu jest szaleńczo wręcz szybkie

Do setki przyspiesza w 3,7 s a, rozpędzanie kończy przy 250 km/h. Przy zakupie opcjonalnego pakietu M Driver granica prędkości przesuwa się do 280 km/h. Generalnie M4 Competition kabrio jest tylko 0,2 s wolniejsze od M3 4WD i M4 coupe i jednocześnie o 0,2 s szybsze od wspomnianych aut w wersjach z napędem RWD.

BMW M4 Competition Convertible – cena

Sportowe kabrio w Polsce startuje od 480 000 zł. Na rynku wyląduje w październiku tego roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału