BMW M3 to samochód, o którym marzy każdy entuzjasta motoryzacji. jeżeli jednak pójdziemy do salonu bawarskiej marki, będziemy musieli zapłacić za niego małą fortunę. Jednakże, na rynku aut używanych trafiają się prawdziwe perełki za wcale nieduże pieniądze. M3 Coupé generacji E92 miało pod maską fantastyczny silnik V8 i pochodzi z czasów kiedy hybrydy znajdowały się jeszcze tylko w głowach i marzeniach Unii Europejskiej.
BMW M3 to samochód legenda
M3 generacji E92 zaskarbiło sobie serca fanów swoją nienaganną stylistyką, rewelacyjnym prowadzeniem i wolnossącym, lubiącym jazdę na wysokich obrotach silnikiem V8. Ten konkretny egzemplarz, który pojawił się niedawno na sprzedaż ma do tego niewielki przebieg w postaci 62 000 kilometrów. Ma także pożądany pakiet Competition.
Bazujące na generacji E90 BMW M3 pojawiło się na rynku w 2008 roku. choćby sceptycznie nastawieni entuzjaści musieli przyznać ostatecznie BMW, iż samochód jest bliski ideału. A to wszystko dzięki wejściu w poziom supersamochodów, zachowując przy tym praktyczność i możliwość jazdy samochodem na codzień.
Inżynierowie BMW musieli wykonać ogromną pracę aby zbalansować moc i masę samochodu. Było to bowiem pierwsze i jedyne M3 z silnikiem V8. 4-litrowa jednostka generuje moc 420 koni mechanicznych i jest wysyłana na tylną oś dzięki 7-stopniowej, automatycznej i 2-sprzęgłowej skrzyni biegów.
Piękny i zadbany egzemplarz za przystępną cenę
Wśród polskich kierowców utarło się, iż z USA najbardziej opłaca się sprowadzać samochody uszkodzone. Na pewno jest w tym sporo prawdy. Ale da się tam także kupić samochód w idealnym stanie za naprawdę niewielkie pieniądze.
Co więcej, to BMW M3 jest naprawdę świetnie wyposażone. Z fabryki wyjechało już z pakietami Premium 2, Convenience, czy Cold Weather. Samochód nie ma także żadnych modyfikacji, co na pewno działa na jego korzyść. M3 nigdy nie było uszkodzone, a od nowości miało tylko dwóch właścicieli.
A cena? Samochód niedawno został sprzedany za pośrednictwem domu aukcyjnego Cars & Bids za jedyne 36 750 dolarów. To po dzisiejszych kursach zaledwie 132 000 złotych. Czyli kwota, za jaką nie będziemy w stanie kupić w salonie nowej Octavii RS. Co więcej, jeżeli odpowiednio zadbamy o tą M3-kę i nie będziemy dokładać tysięcy kilometrów do przebiegu, za kilka lat będzie ona warta sporo więcej.