Od czasu debiutu pierwszego BMW M3 w 1985 roku entuzjaści marki zastanawiali się, jak prezentowałaby się praktyczna wersja tego sportowego modelu. Już dłużej nie muszą. Oficjalnie wita się z Państwem BMW M3 Touring.
Wiadomo, iż kombi ma przewagę nad sedanem
Można nim przewieść lodówkę albo jakiś inny wielkogabarytowy przedmiot. W sedanie nie jest to możliwe.
W przypadku BMW M3 Touring będzie to bardzo szybka jazda. Pod maską pracuje bowiem 3-litrowa rzędowa szóstka z Competition o mocy 510 KM i 650 Nm momentu obrotowego. Przyczepność do asfaltu zapewnia standardowo napęd na cztery koła xDrive, który zestawiono z 8-stopniową skrzynią biegów BMW M Steptronic. Manual? Nie ma takiej opcji. Można za to aktywować tryb z napędem na jedną oś (tylną), jeżeli zechcemy trochę poszaleć na torze. Z lodówką może to być jednak trochę ryzykowne.
Jeszcze przed premierą BMW pochwaliło się czasem, jaki M3 Touring wykręciło na Nurburgringu
M3 w kombi pokonało pętlę słynnego toru (20,832 km) w czasie 7:35,06, dystansując najszybszego do tej pory Mercedesa-AMG E 63 S o równe 10 s. To prawdziwa przepaść. Dziś ujawniono, iż po wciśnięciu pedału gazu do końca, pierwsza setka pojawia się po 3,6 s, a druga – po 12,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, ale można ją opcjonalnie zwiększyć do 280 km/h (pakiet M Driver).
Poza tym kombi ma sportowe zawieszenie, aktywny mechanizm różnicowy i ceramiczno-węglowe hamulce dostępne w opcji. Porusza się na kołach z kutą felgą w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu.
Atutem BMW M3 Touring niewątpliwie jest również wygląd
Powiększone nerki z przodu równoważy świetnie narysowany tył z czterema końcówkami układu wydechowego i sporym zderzakiem. M3 Touring jest dłuższe i szersze od serii 3 Touring odpowiednio o 85 i 76 mm. Jest też masywniejsze (waży 1865 kg) i wyjątkowo dobrze prezentuje się w czerni (standardem jest czarny dach).
Wnętrze wygląda tak:
Multimedia znamy z serii M3. Kierowca standardowo ma do dyspozycji sportowe fotele M i tapicerkę ze skóry Merino, ale może zdecydować się na karbonowe kubły.
Bagażnik oferuje 500 l pojemności oraz kilka funkcjonalnych rozwiązań, takich jak schowek pod podłogą, haczyki, czy magnetyczne szyny do mocowania bagażu. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zwiększa się do 1510 l.
BMW M3 Touring – sprzedaż rusza od września
Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli jeszcze pod koniec tego roku. Cena w Niemczech jest już znana i startuje od 97 800 euro.
Zdjęcia: motor1.com