BMW M3 CS Touring – napęd 4x4, 550 KM i przyspieszenie do „setki” w 3,5 s

4 godzin temu

W czerwcu 2022 r. zadebiutowało pierwsze w historii seryjne BMW M3 z nadwoziem kombi, czyli Touring. Teraz BMW zaprezentowało jego jeszcze ostrzejszą wersję, czyli CS (o mocy 550 KM). I każe sobie za nią płacić więcej niż za… M5 Touring (które rozwija 727 KM).

BMW M3 Touring, w wyjątkowy sposób łączy cechy praktycznego, rodzinnego pojazdu z dynamiką prawdziwego samochodu sportowego. O ile konkurenci, czyli Audi RS 4 Avant i Mercedes klasy C AMG kombi, mają już spory staż rynkowy, o tyle M3 Touring pojawiło się w ofercie zaledwie nieco ponad 2,5 roku temu. Auto najpierw było dostępne jako M3 Competition M xDrive Touring z silnikiem o mocy 530 KM i napędem na 4 koła, a teraz gamę uzupełnia mocniejsza (i dużo droższa, o czym za chwilę) wersja M3 CS Touring.

https://magazynauto.pl/testy/bmw-m3-e46-kontra-volkswagen-golf-r32-porownanie-test-prowadzenie-osiagi,aid,4694

Plus 20 KM

M3 CS Touring korzysta oczywiście z tego samego silnika 3.0 R6 biturbo, co „zwykła” wersja, ale za sprawą zmian w elektronice sterującej i zwiększonego ciśnienia doładowania turbosprężarek (do 2,1 bara) jego moc wzrosła z 530 KM do 550 KM (jest osiągana przy takiej samej prędkości obrotowej – 6250/min). Moment obrotowy pozostał bez zmian i wynosi 650 Nm w zakresie od 2750–5950 obr./min. Ponadto usztywniono mocowania jednostki napędowej.

CS korzysta z 8-biegowej automatycznej przekładni i układu przeniesienia napędu na cztery koła M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Generalnie więcej momentu obrotowego trafia na tylną oś, można też wybrać tryby 4WD Sport (jeszcze więcej siły napędowej trafia na tył) lub 2WD, czyli napęd tylko na tylne koła (z wyłączonym systemem kontroli trakcji). Adaptacyjny układ wydechowy ma tytanowy tłumik i cztery czarne końcówki.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-generacja-bmw-m5-w-wersji-kombi-czyli-touring-to-hybryda-plug-in-o-mocy-systemowej-az-727-km,aid,4432

Osiągi M3 Touring CS są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,5 s, od 0 do 200 km/h 11,7 s, a prędkość maksymalna – 300 km/h (auto ma seryjnie pakiet M Driver – w zwykłym M3 wymaga on dopłaty, ale i tak prędkość maksymalna wynosi wtedy 280 km/h). W M3 Competition M xDrive Touring czasy te wynoszą, odpowiednio, 3,6 i 12,4 s.

Ponadto M3 CS otrzymało specyficzne dla tej wersji zestrojenie adaptacyjnego zawieszenia, układu kierowniczego i hamulcowego (opcjonalnie oferowane są ceramiczne tarcze – dopłata 44 700 zł). Standardem są opony o rozmiarze 275/35 ZR19 z przodu i 285/30 ZR20 z tyłu zakładane na wieloszprychowe kute felgi w złotym kolorze.

Ponad 44 procent

M3 CS Touring wyróżnia się też pod względem stylizacji. Zastosowano w nim m.in. takie elementy wykonane z włókien węglowych jak: maska, obudowy wlotów powietrza i tzw. splitter przedniego zderzaka, nakładki lusterek i dyfuzor tylnego zderzaka. Ponadto lekko przeprojektowano grill (ma czerwone obramowanie), reflektory otrzymały żółte elementy, felgi mają inny wzór, a pośród lakierów pojawił się błękitny o nazwie Laguna Seca Blue z gamy BMW Individual. Zastosowanie karbonowych części ma też pozytywny wpływ na obniżenie o 15 kg masy auta, która wynosi 1850 kg.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/duze-zmiany-w-dziale-designu-bmw-odchodzi-domagoj-dukec-a-wraz-z-nim-zeby-bobra,aid,4514

Już 530-konne M3 Competition M xDrive Touring raczej nie należy do tanich aut – kosztuje bowiem 512 500 zł. Natomiast cena M3 CS Touring po prostu zwala z nóg. Jasne, jest ono mocniejsze, ma bogatsze wyposażenie i będzie wyprodukowane w limitowanej liczbie egzemplarzy, ale cena wyższa aż o ponad 44%, wynosząca minimum 740 000 zł, wydaje się jednak grubą przesadą. Dla porównania: najnowsze M5 Touring z układem hybrydowym plug-in i jednostką V8 (moc systemowa: 727 KM) kosztuje... 698 000 zł.

Standardem są złote felgi, ale można także wybrać czarne. CS wyróżnia się m.in. potężną karbonową nakładką zderzaka i przemodelowanymi wlotami powietrza. Zdjęcia: BMW
Osiągi CS-a są lepsze niż M3 Competition szczególnie w zakresie wyższych prędkości. Zdjęcia: BMW
Prześwit M3 CS wynosi tylko 12,1 cm. Zdjęcia: BMW
Kierownica ma standardowo pokrycie z Alantary. Zdjęcia: BMW
Spektakularna, w całości wykończona włóknem węglowym konsola między siedzeniami. Zdjęcia: BMW
Kubełkowe siedzenia z karbonowymi elementami są seryjne. Zdjęcia: BMW
Bagażnik ma pojemność od 500 do 1510 l. Zdjęcia: BMW
Silnik 3.0 R6 biturbo wzmocniono z 530 do 550 KM. Za dopłatą 5000 zł oferowana jest rozpórka usztywniająca. Zdjęcia: BMW
Idź do oryginalnego materiału