BMW M235 xDrive Gran Coupé (F74) – sportowa osobówka! [szybka opinia, film, zdjęcia, OPERACJA LATO]

5 godzin temu

BMW M235 2025 to niewielki samochód o bardzo sportowych ambicjach. Jak się sprawdza? Dlaczego testujemy pojazd, który ma o 2 koła za dużo? Wszystko w filmie i artykule!

Skąd samochód na Motogenie? Powód jest prosty – aby przetestować dla Was cztery motocykle podczas tygodnia BMW w Operacji Lato, musieliśmy jakoś dojechać na prezentację, która odbywała się w Bukowinie Tatrzańskiej (no i do tego też się trochę jaramy fajnymi autami). Skorzystaliśmy z okazji i pożyczyliśmy M235.

Jest to model gdzieś pomiędzy zwykłym samochodem osobowym, a stricte sportowym M-Power, a do tego ma 300 KM i wściekle zielony kolor. Chcesz wiedzieć więcej? Tomazi i Jędrzejak podzielili się swoją szybką opinią!

BMW M235 xDrive Gran Coupé (F74) – FILM:

Film do obejrzenia także bezpośrednio na YT.

Silnik i osiągi – BMW M235 F47

Pod maską znajdziemy czterocylindrowy, dwulitrowy silnik o mocy 300 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego. Producent deklaruje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Silnik współpracuje z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią Steptronic, połączoną z napędem xDrive. Wrażenia z jazdy są naprawdę świetne. W trybie sport samochód potrafi się bardzo zacnie odpychać.

Hamulce i opony – BMW M235 F47

W testowanym egzemplarzu mieliśmy do dyspozycji ulepszone hamulce M Performance. Na pierwszy rzut oka tarcze mają średnicę około pół metra. W połączeniu z oponami Goodyer Eagle F1 Asymetric 6 w rozmiarze 235/40 R19, samochód zatrzymuje się niemal natychmiast, niezależnie od tego, czy hamujemy z 50 czy z 250 km/h. Tak samo trudno jest zerwać przyczepność przy hamowaniu, jak i przy przyspieszaniu.

BMW M235 w kolorze Frozen Tampa Bay – zdjęcia od Tomaziego:

Reszta tekstu pod zdjęciami.

fot: Tomazi.pl

Wrażenia z jazdy i zawieszenie – BMW M235 F47

Samochód oferuje trzy tryby jazdy, w tym jeden, który możemy spersonalizować. Tryb „efficient” sprawia, iż auto staje się bardzo potulne, spala mniej paliwa, moc jest delikatna, a adaptacyjne zawieszenie sprawia, iż nierówności są mniej odczuwalne.

W trybie sport samochód drastycznie zmienia swój charakter. Adaptacyjne zawieszenie usztywnia się i utwardza, co sprawia, iż auto prowadzi się zdecydowanie lepiej, dając odczucie prawdziwego samochodu sportowego. Wtedy nie ma wątpliwości, iż jest mu bliżej do Mki niż do zwykłej dwójki. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Samochód prowadzi się bardzo neutralnie, bez nadmiernej podsterowności czy nadsterowności. Gruba kierownica zapewnia świetne czucie tego, co dzieje się na drodze.

Wykończenie i wnętrze – BMW M235 F47

Zaczynając od lakieru, nasz egzemplarz miał skomplikowaną nazwę Frozen Tampa Bay z palety BMW Individual. Jest to przepiękny satynowo zielony kolor, który przyciąga wzrok, choć kosztuje 17 500 zł.

Ogólnie rzecz biorąc, wykończenie jest na wysokim poziomie, jak przystało na BMW. Znajdziemy kilka plastikowych elementów, na przykład wokół przycisków w drzwiach, które trochę rażą. Mimo to, samochód jest świetnie wykończony. W testowanej, topowej wersji mieliśmy kubełkowe, sportowe fotele w alcantarze ze świecącym logo M, przepiękne wykończenia z nitkami M-Power oraz świecące elementy ambientowe. Duże ekrany, choć niektórzy je lubią, a inni nie, są bardzo łatwe w obsłudze i czytelne.

Bardzo pozytywnie zaskoczyło nas wyciszenie. Przy prędkościach autostradowych, pomimo iż jest to samochód z mniejszej/tańszej serii 2, w środku jest naprawdę cicho. Ciężko przyczepić się do jakichkolwiek szumów z nadkoli, szyb, czy szyberdachu – jest fantastycznie.

Dźwięk – BMW M235 F47

Cztery rury wydechowe, które tutaj widzicie, wyglądają masywnie. Niestety, ze względu na pojemność silnika i to, iż to tylko cztery cylindry, nie brzmią zbyt spektakularnie. Zabrakło też aktywnego wydechu z klapką. BMW posługuje się jednak funkcją Iconic Sounds, czyli syntetycznie dodawanymi z głośników wewnątrz motywami dźwiękowymi, które dodają charakteru. Ogólnie jesteśmy temu przeciwni, ale skoro naturalny dźwięk nie jest najlepszy, to lepiej tak niż w ogóle.

Kiedy już jedziecie i przełączycie skrzynię w tryb S, a wszystko jest ustawione na sportowo, otwórzcie okna. Dźwięk „blow-off”, te klasyczne „pssst”, jest naprawdę spektakularny. Czuć, iż turbina pompuje tam niesamowitą ilość powietrza (jak pokazuje komputer: 1,3 bar).

W środku mamy system Harman Kardon, który gra naprawdę bardzo przyzwoicie. Można go spersonalizować pod własne preferencje, a muzyka i podcasty brzmią bardzo dobrze.

Komfort w podróży i spalanie – BMW M235 F47

Do Bukowiny Tatrzańskiej jechaliśmy tym samochodem w trójkę, z pełniutkim bagażnikiem sprzętu foto, wideo i motocyklowego. Sprzęt był również zabunkrowany na tylnej kanapie, więc w zasadzie tak, jakbyśmy jechali w siedmiu. Jechaliśmy z legalnymi, autostradowymi prędkościami, ale w trybie efficiency, ponieważ jechaliśmy spokojnie, a samochód nie spalił więcej niż 9 litrów na 100 km. Wiemy też, iż gdy Tomazi podróżował nim po niemieckiej autostradzie, gdzie można jechać gwałtownie (to był odcinek bez ograniczeń prędkości), to pomimo naprawdę wysokich prędkości, nie spalił więcej niż 10 litrów na 100 km. To bardzo dobry wynik.

Jeżeli chodzi o komfort, to tak jak już wspomnieliśmy, wewnątrz jest naprawdę niezłe wyciszenie, co jest dużym plusem. Osoby siedzące z przodu mają bardzo wygodnie. Gorzej jest z tyłu, o ile pasażerowie mają powyżej 180 cm wzrostu, ponieważ trochę przeszkadza opadający dach oraz dosyć niska odległość pomiędzy podłogą a siedziskiem, przez co nogi są trochę podkulone. Trzeba jednak pamiętać, iż to tylko seria 2 – do dalekich podróży w kilka osób znajdą się lepsze modle w ofercie BMW. Pojemność bagażnika wynosi 430 litrów.

Waga i cena – BMW M235 F47

Waga tego samochodu to 1650 kg według DIN/EU. Powiedzielibyśmy, iż to waga nie za duża, nie za mała, w sumie taka, jaką powinien ważyć niewielki, nowoczesny samochód. Cena? Dokładnie ten egzemplarz, czyli wyposażony naprawdę po kokardę, kosztuje dokładnie 303 000 zł. Sami odpowiedzcie, czy to dużo, czy to mało.

Operacja Lato 2025: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2025 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach

oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth Concept! Pozostałe nagrody też są ciekawe: voucher 700 zł na zakup odzieży Ixon w sklepie Inter Motors, klocki hamulcowe TRW, wodoodporne plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy zestaw gadżetów Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2024:

  • 30.06–06.07 – Harley-Davidson
  • 07.07–13.07 – Yamaha
  • 14.07–20.07 – BMW
  • 21.07–27.07 – Triumph
  • 28.07–03.08 – Kawasaki
  • 04.08–10.08 – Suzuki

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć, i nie byłoby spotów, i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle. Są to firmy:
Schuberth,
Exide,
Motul,
TRW,
Ixon.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na

oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Idź do oryginalnego materiału