BMW M2 First Drive 2023: ciesz się nim, póki trwa

1 rok temu

SCOTTSDALE, Arizona — BMW M2 2023 jest tym, na które wszyscy czekaliśmy. W ciągu zaledwie jednej generacji linia M2 — obejmująca modele M2, M2 Competition i M2 CS — skradła nasze serca i uchwyciła małego ducha BMW o wysokich osiągach, utraconego przez inne modele, które powiększyły rozmiar i moc. Teraz powraca z drugą generacją, a BMW nie odbiegło zbytnio od swojego pierwotnego przepisu na sukces.

Ten nowy M2, podobnie jak wcześniej w wersjach Competition i CS, zapożycza swój układ napędowy — i wiele więcej — z M3/M4. Oznacza to, iż motywacja do przodu pochodzi z 3,0-litrowego rzędowego rzędowego szóstki z podwójnym turbodoładowaniem. Produkcja jest nieco niższa w porównaniu z samochodem dawcy, ponieważ M2 wytwarza 453 koni mechanicznych i 406 funtów-stopy momentu obrotowego — to o 20 koni mechanicznych mniej niż standardowy M4, ale ten sam moment obrotowy. Na razie nie ma wersji Competition, ale nie zdziw się, jeżeli BMW wprowadzi ją w przyszłości.

Zmiana biegów odbywa się dzięki sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub ośmiobiegowej automatycznej, obie podniesione z M3 / M4. Obie opcje są również bezpłatne, ale najbardziej doceniamy ciągłe zaangażowanie w oferowanie manualnej skrzyni biegów. Podobnie jak inne manualne skrzynie biegów BMW, ta jest gumowata, ale ma krótkie rzuty i świetną gałkę zmiany biegów. W porównaniu z dźwignią zmiany biegów M4, istnieją najmniejsze ulepszenia sprzężenia zwrotnego podczas wstawiania biegów, dzięki czemu instrukcja obsługi M2 jest nieco przyjemniejsza w użyciu. Nie mieliśmy okazji przetestować automatu podczas pierwszej jazdy BMW, ale jeżeli naśladuje on skrzynię biegów z M3/M4, będzie płynnie zmieniał biegi podczas jazdy po mieście i zapewniał wystarczająco szybką reakcję podczas zamiany w bardziej agresywne tryby jazdy. Ostrość wychodzącego dwusprzęgłowego automatu M2 zostanie pominięta, ale kompromis za wyrafinowaniem w codziennej jeździe jest taki, z którym możemy żyć. Niezależnie od osiągów, gorąco polecamy instrukcję — tego rodzaju samochody po prostu nie będą istnieć wiecznie.

Podobnie jak samochód-darczyńca serii 2, M2 jest zbudowany na tej samej modułowej platformie, co inne BMW z tylnym napędem. Jest również dłuższy, szerszy i niższy niż jego poprzednik. Jego całkowita długość jest teraz tylko o 4,3 cala krótsza niż w M4, a M4 jest w tej chwili dużym, ciężkim samochodem. Dlatego też M2. Faktycznie, masa własna dla ręcznych szachów w na 3.814 funtach; automat na 3867. To tylko około 15 funtów mniej. Przynajmniej M2 ma tylko tylny napęd, tak jak zamierzali bogowie M.

Jego nowa blacha jest co najmniej kontrowersyjna. BMW może nie zastosowało estetyki dużej kratki, ale pudełkowatość i ostre kąty wszędzie, gdzie spojrzysz, polaryzują. Masywne błotniki są z pewnością jego najbardziej pociągającą cechą osobiście, a jeżeli kwestionujesz jego styl na zdjęciach, warto zobaczyć M2 na żywo, aby uzyskać drugą opinię. Im więcej spacerowaliśmy wokół niego, tym bardziej polubiliśmy i doceniliśmy jego dziwaczność. Poza zwykłym poczwórnym układem wydechowym wystającym z tyłu, zasadniczo nic w tym samochodzie nie wygląda jak M4. To dobrze, ponieważ projekt jest jednym z największych wyróżników między tymi dwoma.

Usztywnienie podwozia M4, elementy usztywniające i konstrukcja zawieszenia zostały przeniesione do M2 w typowy dla M Frankenstein sposób. Na tym się jednak nie kończy, ponieważ M2 ma ten sam regulowany układ hamulcowy BMW typu „brake-by-wire”, 10-trybowy system interwencji kontroli stabilności, program redukcji biegów z dopasowaniem obrotów (łatwy do wyłączenia), a choćby te same rozłożone koła i opony. Przy tak wielu podobieństwach do M4 nie jest niespodzianką, iż M2 ma wiele wspólnych adekwatności jezdnych – jazdę, wyczucie silnika, układ kierowniczy i hamulce – z nieco większym rodzeństwem. To powiedziawszy, mniejsza powierzchnia M2 wciąż nasyca go własnym charakterem.

Przyspieszenie od zatrzymania natychmiast pokazuje, iż M2 ma więcej niż wystarczającą moc. Tylny koniec jedzie do przodu z zachwytem, ​​gdy wije się za tobą jako pierwszy. gwałtownie zmień bieg na drugi, a potężny moment obrotowy rzędowej szóstki wyśle ​​tylny koniec do kolejnej bocznej walki, zanim gwałtownie znajdzie wystarczającą przyczepność do szybkiego przyspieszenia. To wszystko jest trochę teatralne i głupie ze względu na bycie głupim w porównaniu z bardziej stabilnym M4. Sześćdziesiąt mil na godzinę przybywa w 4,1 sekundy z instrukcją; 3,9 sekundy z automatem. Ręczny M4 robi to w te same 4,1 sekundy, podczas gdy konkurencja tylko z automatem z większą mocą spada do 3,8. Dźwięki silnika i wydechu są znajome i chociaż bez wątpienia ten wydech sam w sobie śpiewa cudowną, warczącą melodię, do kabiny mogłoby być mniej syntetycznego hałasu.

Nie myl akceleracyjnej osobowości M2 z potwierdzeniem, iż M2 jest tym samym podżegaczem sportowego coupe, jakim był wcześniej. Podobnie jak zwykła seria 2, nowy M2 wygładza niektóre z postrzępionych krawędzi poprzedniego samochodu. Odchodzący model mógłby cię ugryźć, gdybyś nie był świadomy jego tendencji. Taki wynik jest nieunikniony, gdy połączy się krótki rozstaw osi i mnóstwo mocy na tylnych kołach. Tymczasem nowy M2 tonuje oszołomiony charakter starego samochodu o kilka stopni, będąc bardziej przewidywalnym i mniej skłonnym do wystąpienia na ciebie. Dzieje się tak pomimo wysiłków BMW, aby zachować charakter poprzedniego M2.

Początkowy zwrot ujawnia ostrzejszy przód niż M4, ponieważ BMW instaluje sztywniejsze sprężyny z przodu i bardziej miękkie sprężyny z tyłu. Celem było nadanie M2 bardziej responsywnej i ściślejszej reakcji z przodu niż w M4, ale także utrzymanie żywego tylnego końca w taki sam sposób, w jaki poprzedni M2 nieustannie się poruszał i gadał do ciebie z tyłu. Do pewnego stopnia działa, ale trudniejszy w prowadzeniu i mniej unieruchomiony stary M2 był bardziej sympatyczny.

To, co jest niezaprzeczalne w przypadku nowego M2, to poprawa wydajności w porównaniu ze starym modelem. Wreszcie BMW oferuje elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjne M2. Poza CS, stare zawody M2 i M2 utknęły tylko z pasywnymi amortyzatorami. Tak jak mieliśmy nadzieję, dzięki temu M2 jest zarówno wyrozumiały, jak i wygodny na długich autostradach, ale wystarczy nacisnąć kilka przycisków, a podwozie nabiera znacznie sztywniejszego profilu do bardziej intensywnego użytkowania. I chociaż tryb Sport Plus amortyzatorów może być idealnym ustawieniem na tor, poziom tłumienia był przez cały czas zaskakująco akceptowalny dla krętej drogi. Podobnie jak nowe M3 i M4, to zawieszenie nie będzie cię torturować bezlitosną sztywnością, zamiast tego zdecyduje się na środek, który uzna, iż ​​nie każda droga na świecie jest gładka jak szkło.

Skręć kierownicą w zakręt po raz pierwszy, a jeżeli nie jeździłeś najnowszym M3/M4, lekki drążek kierowniczy będzie niespodzianką. Na szczęście BMW kontynuuje swoją podróż, ponownie zdając sobie sprawę, iż ciężkie sterowanie nie zawsze jest równoznaczne z dobrym sterowaniem. Ten M2 jest dostrojony tak, aby pasował do tej filozofii i jest dla niego lepszy.

Wiele znaczących aktualizacji nowego M2 znajduje się w kabinie, w szczególności z opcjonalnych foteli kubełkowych z włókna węglowego i nowego zakrzywionego wyświetlacza z najnowszym interfejsem technicznym BMW. Fotele, choć być może zbyt drogie w ramach pakietu węglowego o wartości 9900 USD, są ogromną pokusą, jeżeli lubisz siedzieć nisko w swoim samochodzie sportowym. Wypróbowaliśmy zarówno standardowe siedzenia, jak i kubełki z włókna węglowego zapożyczone z M4, i całe podejście do każdej jazdy zmienia się, gdy wsuniesz się w te wspaniałe fotele z włókna węglowego, które utrzymują ciało w miejscu bez względu na G.

Zakrzywiony wyświetlacz, który składa się z 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników i 14,9-calowego systemu multimedialnego, sprawia, iż ​​konfiguracja starego M2 na pierwszy rzut oka wygląda staro i smutno. Jednak zacznij używać błyszczących i całkiem nowych ekranów, a piękna prostota starego M2 może zacząć wyglądać korzystnie. Żaden z dostępnych trybów wyświetlania ekranu nie oferuje tradycyjnego okrągłego obrotomierza, ponieważ BMW woli popisywać się (lub gubić fabułę, jeżeli wolisz) ostrymi pionowymi lub ukośnymi obrotomierzami. Po prostu nie są tak łatwe do odczytania, zwłaszcza gdy faktycznie potrzebujesz obrotomierza z ręczną skrzynią biegów. Podczas gdy grafika może przemawiać do niektórych kierowców, a choćby projektantów BMW, dlaczego nie zapewnić przynajmniej opcji innego, tradycyjnego układu, jak robi to większość innych producentów samochodów? Czy personalizacja nie jest jedną z zalet cyfrowych zestawów wskaźników?

Teraz skieruj swoją uwagę na system informacyjno-rozrywkowy, a znajdziesz pierwsze M2, które obsługuje zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto. W dużej mierze sterowany dotykowo system klimatyzacji i system informacyjno-rozrywkowy nie są tak przyjazne dla użytkownika w porównaniu z tym, co BMW oferowało wcześniej, iz pewnością okaże się irytujące, jeżeli kupisz M2 jako codzienny kierowca. Rozejrzyj się jednak po pozostałej części kabiny, a nowy M2 jest jak dotąd najbardziej luksusowy. Zgrabne akcenty, takie jak trójkolorowa grafika M na drzwiach, wzornictwo/zestaw funkcji wywodzący się z serii 3 i mnóstwo opcjonalnych funkcji technicznych (HUD, ładowanie telefonu bezprzewodowego, a choćby ) obfitują, jeżeli chcesz.

Gdy M2 rośnie, widzi wzrost wydajności i więcej luksusowych funkcji, jego cena odpowiednio rośnie. Oryginalny M2, który pojawił się na rynku w 2016 roku, zaczynał się od zaledwie 52 695 USD, podczas gdy ten nowy M2 zaczyna się od 63 195 USD. Dostosuj to do naszej wyższej niż zwykle inflacji, a chociaż liczba z pewnością jest większa, nowy M2 wygląda na dość wyceniony, choćby jeżeli jest trochę początkowego szoku związanego z naklejkami.

Znacznie bardziej niż poprzednia generacja, nowy M2 sprowadza się do nieco krótszego i bardziej przystępnego cenowo M4 z unikalną stylistyką. Oba jeżdżą bardziej podobnie niż wcześniej, ale M2 przez cały czas jest tym, który możesz zdobyć, jeżeli wolisz małe i odważne samochody sportowe.

Powiązane wideo:

Idź do oryginalnego materiału