
Będąc szefem inżynierii M, można śmiało powiedzieć, iż Dirk Hacker wie wszystko o M2 drugiej generacji. W rozszerzonym wywiadzie dla The Fast Lane, w którym wystąpił przykład Toronto Red, podzielił się swoją ogromną wiedzą dotyczącą G87. Wyjaśnia, w jaki sposób jest bliższy starszemu bratu M4 niż kiedykolwiek wcześniej, używając tych samych kół i opon. Jest równie szeroki, a jednocześnie ma krótszy rozstaw osi, dzięki czemu łatwiej się nim rzuca.
Dirk Hacker dalej opisał nowe M2 jako „bardziej dorosłą” wersję oryginalnego F87, ponieważ nowe sportowe coupe jest większe (i cięższe) niż model, który zastępuje. Mamy również możliwość zajrzenia pod maskę, gdzie silnik S58 jest domem. Został po raz pierwszy zainstalowany w X3 M i X4 M, zanim pojawił się w M3 i M4. BMW wzniosło go na nowe wyżyny mocy dzięki M3 CS i M4 CSL, na czele z 3.0 CSL.

Oczywiście nowy M2 wykorzystuje odstrojoną wersję 3,0-litrowego rzędowego rzędowego 6-cylindrowego silnika o pojemności 3,0 litrów, ale już pojawiają się oznaki większej mocy. Dirk Hacker powiedział, iż jego samochód osobowy, który pojawi się za kilka tygodni, będzie wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, ponieważ sprawia ona więcej euforii z jazdy, mimo iż ośmiobiegowa automatyczna jest obiektywnie szybsza. Samochód przedprodukcyjny miał drążek zmiany biegów i standardowe siedzenia zamiast opcjonalnych, przylegających do ciała siedzeń z włókna węglowego.
Dodatkową redukcję masy można osiągnąć, kupując dach z włókna węglowego, ale M2 w tym filmie miał szyberdach z elektrycznie przesuwaną pokrywą. Następnie szef działu inżynierii M objaśnia wysoce konfigurowalne menu M, dające właścicielom możliwość wprowadzania zmian w podwoziu, układzie kierowniczym, hamulcach i trybach jazdy, a także dostosowywania poziomu interwencji systemu kontroli trakcji.
BMW M2, które jest już produkowane w meksykańskiej fabryce w San Luis Potosi, będzie świętować światową premierę rynkową w kwietniu. Dodatkowe kolory zostaną dodane później w 2024 roku, a plotki mówią o pojawieniu się mocniejszej wersji. Bliżej końca cyklu życia, czyli dobrze po 2025 roku, może pojawić się model z napędem xDrive.

2 lat temu








