BMW M2 2023 oficjalnie

profiauto.pl 2 lat temu

BMW M2 debiutuje w starym stylu. Ma mocny silnik, napęd na tylne koła i w standardzie manualną przekładnię.

BMW M2 – przyjrzyjmy się jego stylistyce

Z przodu debiutuje nowy zderzak z większymi wlotami powietrza. Nerki nie są przesadnie wielkie, a brak ramek dodatkowo sprawia, iż nie rzucają się tak w oczy. Znacznie bardziej kontrowersyjnie prezentuje się tył.

Zdecydowanie za dużo się tu dzieje. Cztery okrągłe końcówki układu wydechowego sąsiadują z licznymi kantami, przetłoczniami i ostrymi liniami dyfuzora. Powstaje wrażenie pewnego stylistycznego miszmaszu, choć pewnie znajdą się i tacy, którym to nie przeszkadza.

Z drugiej strony w BMW M2 najważniejsze jest to, co pod maską

BMW M2 skrywa tam 3-litrową rzędową 6-cylindrową jednostkę o mocy 460 KM. To o 90 KM więcej od poprzednika. Cała moc wędruje na tylne koła za sprawą 6-biegowej manualnej skrzyni lub dostępnej w opcji 8-biegowej automatycznej przekładni M Steptronic z funkcją Drivelogic (3 programy zmiany biegów). W pierwszym przypadku M2 potrzebuje 4,2 s na rozpędzenie się do 100 km/h. W drugim – zaledwie 4 s. Prędkość maksymalna bez względu na wybór skrzyni jest taka sama i wynosi 250 km/h. Można ją zwiększyć do 284 km/h z opcjonalnym pakietem M Driver.

Nowe BMW M2 ma pełno systemów elektronicznych na pokładzie

Kierowca ma do dyspozycji aktywny mechanizm różnicowy tylnej osi, system M Traction Control, adaptacyjny układ jezdny ze sterowanymi amortyzatorami, czy w końcu układ dynamicznej kontroli stabilności. O hamowanie dba wydajny układ hamulcowy M z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu.

Coupe można doposażyć o karbonowy dach, który zmniejsza masę samochodu (1730 kg z manualem) o 6 kg i obniża jego środek ciężkości. Ma to sens podczas użytkowania auta na torze. M2 wyjeżdża z fabryki na 19-calowych aluminiowych felgach z przodu i 20-calowych z tyłu.

BMW M2 – kokpit

We wnętrzu uwagę przykuwają dwa połączone wyświetlacze – cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 dala i dotykowy ekran w rozmiarze 14,9 cala. Nowe fotele sportowe M mają podświetlone logo zagłówka i mogą być wykończone włóknem węglowym.

Coupe będzie powstawać w fabryce w San Luis Potosi w Meksyku

M2 wylądowało już w polskim cenniku. Cena zaczyna się od 350 000 zł za wersję z automatyczną skrzynią biegów z łopatkami. Wariant M2 z manualną skrzynią kosztuje co najmniej 352 100 zł.

Zdjęcia: BMW

Idź do oryginalnego materiału