BMW M135i xDrive lepiej jeździ i brzmi oraz ma odjazdowy żółty lakier

profiauto.pl 2 lat temu

Wraz z nowym rokiem modelowym BMW M135i xDrive otrzyma kilka poprawek. Stylistycznie niemal nic się nie zmieni, modyfikacje obejmą zawieszenie i układ wydechowy.

BMW M135i xDrive to najmocniejszy model serii 1

Napędza go 2-litrowa 4-cylindrowa wysokoobrotowa jednostka benzynowa o mocy 306 KM i 450 Nm. Połączenie sportowego mechanizmu różnicowego, napędu xDrive i 8-biegowej sportowej skrzyni skutkuje przyspieszeniem do setki w 4,8 s i prędkością maksymalną 250 km/h. Nic się w tej kwestii nie zmieniło. BMW M135i xDrive jest równie szybkie, jak było wcześniej. Co zatem poprawiono?

Inżynierowie z Monachium skupili się na zawieszeniu

W celu zoptymalizowania redukcji sił bocznych podczas jazdy w zakrętach poprawiono kąty pochylenia kół. Zmodyfikowano też mocowania wahaczy tylnej osi oraz na nowo skalibrowano ustawienia sprężyn i amortyzatorów. Te w gruncie rzeczy niewielkie zmiany mają przełożyć się na precyzyjniejsze wyczucie układu kierowniczego przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością.

Podłubano także w układzie wydechowym

Czteronapędowa seria 1 nie tylko ma lepiej się prowadzić, ale również brzmieć. Niemcy chwalą się tym, iż udało się uzyskać bardziej naturalny dźwięk silnika, który dodatkowo wspomagany jest sztucznie z głośników we wnętrzu auta. Jak przypuszczam, nie wszystkim nabywcom M135i xDrive taka „autentyczność” przypadnie do gustu.

Za to jestem pewien, iż z akceptacją poszerzonej oferty kolorów nie będzie problemu

BMW udostępniło nowe lakiery z palety BMW Individual, które pozwolą się wyróżnić na mieście. I naprawdę ciekawie wyglądają. Należą do nich niemetalizowany Sao Paulo Yellow (na zdjęciu), czy Frozen Orange oraz Frozen Pure Grey.

BMW M135i xDrive powinno trafić do oferty w najbliższych miesiącach.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału