BMW i4 M50 łączy markę M z prądem

profiauto.pl 3 lat temu

Jakby mało było kontrowersji z przerośniętym grillem BMW, to mamy jeszcze jedną – pierwsze elektryczne BMW M. Niemcy oficjalnie zaprezentowali sedana i4 w usportowionej wersji M na prąd.

BMW przygotowane przez dywizję M najczęściej kojarzy się z mocnym silnikiem i znakomitymi osiągami

W przypadku BMW i4 M50 mamy aż dwa silniki, tyle iż elektryczne: ten na przedniej osi generuje 258 KM, a na tylnej 312 KM. Już słyszę te krytyczne głosy, iż nie może to być prawdziwa „eMka”. I jest w nich sporo racji. Łączna moc z obu jednostek dzięki funkcji Sport Boost ma co prawda 544 KM, ale jest dostępna tylko przez krótką chwilę. Po ok. 10 s kierowca ma pod butem „zaledwie” 475 KM. Podobnie jest z maksymalnym momentem obrotowym, który spada z 794 do 729 Nm.

Na osiągi jednak nie można narzekać

BMW i4 M50 rozpędza się do setki w 3,9 s, co jest porównywalnym wynikiem z tylnonapędowym M3 Competition. Prędkość maksymalną auta ograniczono do 225 km/h. Zwykłe i4 powyższą wartość osiąga w 5,7 s, kończąc rozpędzanie przy 189 km/h.

Oprócz napędu na wszystkie koła BMW i4 M50 oferuje adaptacyjne zawieszenie M z indywidualnie skonfigurowanymi sprężynami i amortyzatorami, na nowo zaprojektowane stabilizatory i rozpórki z przodu. Można liczyć na sportowy układ kierowniczy i hamulce M oraz 19-calowe obręcze ze stopów lekkich w standardzie (20-calowe w opcji).

BMW i4 M50 – zasięg i ładowanie akumulatora

Akumulator nie różni się wielkością od baterii w podstawowej wersji i4, czyli jej pojemność to 83,9 kWh. O ile jednak bazowa odmiana na jednym ładowaniu pokona choćby 590 km, to zasięg wersji M wynosi maksymalnie ok. 395 km.

Zaledwie 10 minut ładowania z mocą 210 kW pozwala uzyskać zasięg na poziomie 140 km. Napełnienie baterii od 10 do 80% zajmuje ok. 30 minut. Znacznie dłużej trwa „tankowanie” z mocą 11 kW, bo aż 8,5 godziny.

BMW i4 M50 – wnętrze

W kokpicie znajdziemy ten sam ogromny, zakrzywiony ekran, co w SUV-ie BMW iX. Debiutuje nowy system obsługi BMW iDrive 8. generacji. Fotele zapożyczono z modeli M3 i M4, ale zdecydowanie postawiono na bardziej stonowane kolory. Poza tym BMW przygotowało całą listę opcji, więc będzie w czym wybierać.

BMW i4 M50 – cena

Na początku 2022 roku elektryczny sedan BMW i4 M50 zadebiutuje w USA i znana jest już jego cena na tamtejszym rynku – to 66 895 dolarów. Na polski cennik musimy jeszcze chwilę poczekać.

Zdjęcia: carscoops.com

Idź do oryginalnego materiału