BMW C 400 GT i C 400 X – duży skuter w podróż lub do miasta

3 tygodni temu

BMW C 400 GT i C 400 X bez problemu poradzą sobie z każdym wyzwaniem: codzienne manewry między samochodami, komfort w każdych warunkach, a może weekendowy wypad na Mazury?

Zgiełk miasta, korki, walka o każdy metr asfaltu i wieczna gonitwa za czasem. A może weekendowy wypad za miasto, kręte drogi i potrzeba szybkiego, zwinnego środka transportu? Oto BMW C 400 GT i C 400 X – dwa skutery, które nie tylko skutecznie radzą sobie z chaosem wielkiego miasta, ale także bez kompleksów mogą stać się towarzyszami dalszych eskapad. To nie są zwykłe skutery – to komfortowe, dobrze wyposażone jednoślady o ambicjach sięgających daleko poza granice miasta.

BMW C 400 GT i C 400 X: dwa charaktery, jedna filozofia

Oba skutery mają wspólne DNA, ale różne charaktery. C 400 GT to wytrawny podróżnik, który stawia na komfort, przestronność i elegancję. Jest niczym limuzyna na dwóch kołach – wygodny, stabilny i wyposażony we wszystko, co uprzyjemnia jazdę. C 400 X to jego bardziej zadziorny brat – dynamiczny, zwrotny i gotowy na wyzwania, zarówno te miejskie, jak i te nieco bardziej nieprzewidywalne.

Oba modele napędza ten sam silnik – chłodzony cieczą singiel o pojemności 350 cmł, generujący 34 KM (25 kW) przy 7500 obr/min. i 35 Nm momentu obrotowego przy 5750 obr./min. To oznacza, iż skuter nie tylko sprawnie rusza spod świateł, ale także pozwala na całkiem dynamiczną jazdę w trasie – prędkość maksymalna to 129 km/h, co czyni go pełnoprawnym uczestnikiem ruchu także na drogach, gdzie trzeba poruszać się szybciej.

BMW tradycyjnie postawiło na nowoczesność – system ride by wire zapewnia precyzyjne sterowanie przepustnicą, a elektroniczny wtrysk paliwa dba o optymalną mieszankę i oszczędność. C 400 GT i C 400 X spełniają normy Euro 5+, a średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,6 l/100 km.

Zdjęcia: BMW C 400 X 2025:

C 400 GT i C 400 X: miejskie pułapki? Nie dla nich!

Obydwa skutery powstały z myślą o tym, by zminimalizować stres wynikający z codziennych dojazdów. W mieście ich największą zaletą jest kompaktowy rozmiar i doskonała zwrotność – przeciskanie się między samochodami to ich naturalne środowisko. Dzięki szerokiemu kątowi skrętu, lekkiej konstrukcji (206 kg w przypadku X i 216 kg w przypadku GT) oraz stabilnemu zawieszeniu, jazda po zatłoczonych ulicach staje się przyjemnością, a nie wyzwaniem.

Pod siedzeniem znajdziemy przemyślane schowki, które pozwolą zmieścić kask i niezbędne drobiazgi, a dodatkowa przestrzeń w przednich schowkach przyda się na telefon, rękawiczki czy dokumenty. Opcjonalny kufer centralny o pojemności 43,5 litra sprawia, iż dłuższa podróż nie wymaga kompromisów – zmieścisz w nim wszystko, co potrzebne na weekendowy wypad.

Komfort na poziomie premium w C 400 GT i C 400 X

Jeśli myślisz, iż skuter oznacza jakieś kompromisy w zakresie komfortu, BMW udowadnia, iż może być inaczej. C 400 GT oferuje większą owiewkę, chroniącą przed wiatrem, oraz szersze siedzisko, które sprawia, iż długie podróże nie zamieniają się w walkę o przetrwanie. C 400 X, choć bardziej kompaktowy, również został zaprojektowany z myślą o wygodzie – w wersji Rugged dostaje choćby stylowe, terenowe akcenty.

Obydwa modele wyposażono w system Keyless Ride, za pomocą którego wystarczy mieć kluczyk w kieszeni, by uruchomić skuter i odblokować schowki. Do tego dochodzi zaawansowany system łączności BMW Connectivity, umożliwiający sparowanie skutera ze telefonem i korzystanie z nawigacji, odtwarzania muzyki czy połączeń telefonicznych bez odrywania rąk od kierownicy. Opcjonalny wyświetlacz TFT o przekątnej 10,25” pozwala na wyświetlanie nawigacji w trybie podzielonego ekranu, co jeszcze bardziej ułatwia podróżowanie.

Zdjęcia – BMW C 400 GT 2025:

Bezpieczeństwo? Jeszcze jak!

BMW nie zapomina o bezpieczeństwie. Oba skutery wyposażono w ABS Pro, który dostosowuje siłę hamowania do warunków na drodze, oraz ASC (automatyczną kontrolę trakcji), zapobiegającą uślizgom tylnego koła. Wersja GT może poszczycić się także reflektorem Full LED ze światłem do jazdy dziennej, co zwiększa widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy.

Dla miłośników personalizacji BMW oferuje szeroką gamę akcesoriów, od kufrów po grzane manetki i regulowane podesty dla pasażera. Możesz więc dostosować skuter do swoich potrzeb – czy to w mieście, czy w trasie.

C 400 GT i C 400 X: dlaczego warto?

BMW C 400 GT i C 400 X to nie są zwykłe skutery. To pełnoprawne pojazdy, które łączą wygodę, technologię i styl w jednym pakiecie.

  • Idealne do miasta – dynamiczne, oszczędne, zwrotne i łatwe w manewrowaniu.
  • Gotowe na trasę – mocny silnik, wygodne siedzisko i świetne schowki sprawiają, iż to świetni towarzysze podróży.
  • Bezpieczne i nowoczesne – ABS Pro, ASC, Connectivity i LED-y dbają o komfort i bezpieczeństwo.
  • Dwa charaktery, jeden wybór – GT dla tych, którzy cenią elegancję i wygodę, X dla tych, którzy lubią odrobinę więcej przygody.

Co ważne – dla nowych zamówień, złożonych w dniach do końca czerwca 2025 r. obowiązują promocyjne ceny:

  • C 400 X – 32 900 zł;
  • C 400 GT – 37 900 zł.

Czy BMW C 400 GT i C 400 X to skutery idealne? Być może nie, ale w świecie miejskiej mobilności są naprawdę blisko. jeżeli szukasz jednośladu, który zrobi na tobie wrażenie, a przy tym pozwoli zaoszczędzić czas i nerwy w korkach, to właśnie go znalazłeś.

Idź do oryginalnego materiału