Bezemisyjne eActrosy 600 w firmie Raben Transport

2 godzin temu

Dwa eActrosy 600 rozpoczęły w grudniu pracę dla jednego z klientów Raben Transport w Toruniu. Pojazdy zapewnią nie tylko niskoemisyjną obsługę zlecenia, ale też dzięki swojej wydajności elastyczną pracę w systemie 24/7.

Przekazanie dwóch pierwszych eActrosów 600 dla firmy Raben Transport odbyło się uroczyście 8 grudnia w Emilianowie – warszawskim oddziale Daimler Truck Retail Polska, dealera obsługującego jednego z największych operatorów logistycznych już od 15 lat. Dwa dalekobieżne ciągniki z napędem akumulatorowym nie są pierwszymi pojazdami elektrycznymi Mercedes-Benz Trucks, które użytkuje Raben Transport.

– Od pół roku naszego klienta obsługują eActrosy 300 – to rozwiązanie idealnie się sprawdza, gdyż proces obsługuje ładowarka usytuowana na terenie fabryki w Toruniu – wyjaśnia Piotr Banasiak, prezes Raben Transport.

– Decyzja o zakupie eActrosów 600 była natomiast podyktowana współpracą z innym naszym klientem, z fabryką w Toruniu, gdzie nie mamy możliwości ładowania bezpośrednio przy rampie, a zatem szukaliśmy bardziej elastycznego rozwiązania, pozwalającego na pracę w systemie 24/7.

eActrosy 600 będą pracować w trybie ciągłym, na krótkich, ok. 10-kilometrowych odcinkach pomiędzy trzema punktami, łącznie w ciągu doby pokonując trasę maksymalnie do 300 km. 500 km zasięgu tego pojazdu daje nam możliwość zdecydowanie bardziej elastycznego planowania postojów na ładowanie, uwzględniając np. warunki pogodowe, a to zapewnia spokojniejszą pracę – powiedział Piotr Guściora, kierownik działu transportu Raben Transport.

Bardzo istotnym elementem wdrażania elektrycznych pojazdów ciężarowych, na który firma kładzie duży nacisk, jest również odpowiednie przygotowanie kierowców.

– To jest najważniejsze – kierowcy muszą być dobrze przeszkoleni, żeby móc efektywnie wykorzystywać potencjał samochodów – podkreślił Piotr Banasiak. – W przypadku pojazdów spalinowych nasi tzw. master driverzy stale o to dbają, teraz chcemy rozszerzyć ich kompetencje także o umiejętności jazdy elektrykami. Pozytywnym aspektem jest natomiast to, iż kierowcy, którzy zaczęli pracę na samochodach z napędem akumulatorowym, mimo początkowych obaw, są już do nich całkowicie przekonani i nie chcieliby wracać do pojazdów spalinowych – podkreślają komfort, ciszę i zupełnie nowy styl jazdy. To także pokazuje nam, iż elektromobilność ma przyszłość, o ile zostanie dobrze zaplanowana.

Dla Daimler Truck Retail Polska transakcja z Raben Transport to kolejne już doświadczenie w obszarze pojazdów elektrycznych.

– Dotychczasowe umowy dotyczyły eActrosów 400, z powodzeniem realizujących od ponad roku transport wahadłowy dla jednego z naszych klientów, natomiast jeżeli chodzi o eActrosa 600, są to pierwsze egzemplarze, które przekazujemy – powiedział Krzysztof Bereda, prezes Daimler Truck Retail Polska. – Dla nas jako dealera jest to także nowe doświadczenie, choć już wiemy, iż nasze samochody elektryczne, choćby z mniejszym zasięgiem, doskonale sprawdzają się w swoich zadaniach, jeżeli praca jest odpowiednio zaplanowana. Jestem przekonany, iż eActrosy 600 dzięki swojej wydajnej architekturze i możliwości szybszego ładowania, w połączeniu ze świadomym podejściem klienta, który ma już doświadczenie pracy z eActrosami 300, osiągną świetne rezultaty. Bardzo nas cieszy, iż nasza wieloletnia kooperacja w zakresie pojazdów z napędem diesla rozszerza się o nowe technologie i jesteśmy dumni z zaufania Raben Transport – a dzięki wcześniejszym doświadczeniom innych klientów wiemy już, iż nasze pojazdy elektryczne spełniają obietnice producenta w realnych warunkach.

Zakup dwóch eActrosów 600 przez Raben Transport ma miejsce w momencie, w którym branża transportowa zamyka kolejny trudny rok – naznaczony sporymi zawirowaniami związanymi m.in. z recesją i nadpodażą pojazdów.– Sytuacja jest bardzo niestabilna, stawki i wolumeny przewozów są bardzo zmienne, a przewoźnicy ostro ze sobą rywalizują, co oczywiście dotyka także i nas – powiedział Piotr Banasiak. – Szukamy więc sposobów, żeby zwiększyć naszą konkurencyjność. Stąd wcześniejsze wdrożenie eActrosów 300 i decyzja o zakupie eActrosów 600 – elektromobilność jest nie tylko elementem naszej strategii związanej z dążeniem do zmniejszenia wpływu na środowisko, ale oczekują jej również nasi kontrahenci. Klienci, których obsługujemy, w większości korporacyjni, także mają swoje cele środowiskowe i coraz częściej wymagają zapewnienia niskoemisyjnych dostaw. Koszt wdrożenia takich pojazdów oznacza jednak konieczność zaplanowania ich eksploatacji w długim horyzoncie i z uwzględnieniem wszelkich ograniczeń wynikających z technologii oraz infrastruktury – tak właśnie przygotowaliśmy także obecny projekt w Toruniu. Mamy nadzieję, iż w niedługim czasie będziemy mogli wdrażać kolejne eActrosy 600, bo dzięki ich większemu zasięgowi dają nam realną przewagę konkurencyjną.

Idź do oryginalnego materiału