Najczęściej kupowany w 2024 r. SUV segmentu C w Polsce, czyli Kia Sportage ma już polski cennik wersji po liftingu. Początkowa stawka pozytywnie zaskakuje, zwłaszcza iż standardowe wyposażenie uległo wzbogaceniu. Pierwsze dostawy bestsellera koreańskiej marki przewidziano jeszcze w te wakacje.
Ile kosztuje nowa Kia Sportage po lifcie?
Odświeżona Kia Sportage, jak na lifting, zmieniła się dosyć wyraźnie. Zarówno na zewnątrz, jak i w środku. W oczy rzuca się przede wszystkim metamorfoza przodu auta, zwłaszcza reflektorów. Zmieniono też grafikę tylnych świateł czy wzory felg. Sama sylwetka jest o 25 mm dłuższa, dzięki czemu udało się pomieścić podzespoły niezbędne do uzyskania zgodności z normą emisji spalin Euro 7.
Samochód będzie oferowany z silnikami benzynowymi (150 lub 180 KM), a także jako pełna hybryda (239 KM) lub hybryda plug-in (288 KM). Co ciekawe, te zelektryfikowane wersje będą teraz dostępne także z podstawową wersją wyposażenia M. W każdym wariancie będzie można wybrać też napęd na przednią oś lub na wszystkie 4 koła. Dostawy benzyniaków przewidziano już na sierpień, a we wrześniu wjadą pełne hybrydy. Na plug-iny trzeba będzie poczekać do grudnia.
Cennik Kia Sportage MY2026 – stawki w PLN
benzyna | M | L | Business Line | GT-Line |
150 KM / 6MT / FWD | 135 500 | 148 500 | 162 500 | – |
150 KM / 7DCT / FWD | 148 500 | 161 500 | 175 500 | 191 000 |
180 KM / 7DCT / AWD | 159 700 | 172 700 | 186 700 | 202 200 |
hybryda HEV |
||||
239 KM / 6 AT / FWD | 165 400 | 174 400 | 188 400 | 203 400 |
239 KM / 6AT / AWD | 176 600 | 185 600 | 199 600 | 214 600 |
hybryd plug-in PHEV |
||||
288 KM / 6AT / FWD | 192 600 | 201 600 | 216 600 | 230 600 |
288 KM / 6AT / AWD | 203 800 | 212 800 | 227 800 | 241 800 |
Jakie zmiany w wyposażeniu?
Poliftowa Kia Sportage w wersji wyposażenia M będzie kosztować od 135 500 zł. W tej cenie otrzymamy 150-konny silnik 1.6 T-GDI i manualną, 6-biegową skrzynię, która przekazuje moc i moment na przednią oś. W M-ce wersje benzynowe otrzymają pewien downgrade, bo tylko klimatyzację manualną. Dotychczasowy dwustrefowy automat będzie tylko w hybrydach. Dodano za to systemy bezpieczeństwa drugiej generacji, w tym funkcję wykrywania rąk na kierownicy (HOD). Ta musiała zostać zmieniona i ma teraz czujniki pojemnościowe.
Natomiast w wersji wyposażenia L (od 148 500 zł) pojawiła się tapicerka materiałowo-skórzana. Dodatkowo fotele przednie wyregulujemy w niej już elektrycznie oraz dostaniemy system monitorowania martwego pola. Z kolei od wersji Business Line (od 162 500 zł) w standardzie mamy już skórę, wentylowane fotele. Oprócz tego debiutuje tu cyfrowy kluczyk 2.0, czyli możliwość zastąpienia go telefonem. Do dyspozycji jest też 10-calowy wyświetlacz Head-Up Display. W najbogatszej opcji GT-Line (191 000 zł) doświadczymy nagłośnienia premium Harman Kardon czy kamer 360 stopni. Co ciekawe, w tej wersji martwe pole zobaczymy na ekranie, a fotele będą mieć pamięć ustawień.