Choć zniżki na Volkswagena T-Roca mogą być dla Polaków kuszące, to wcale nie ten bestsellerowy SUV może być hitem salonów niemieckiej marki. Być może jeszcze bardziej atrakcyjnie wygląda nowa oferta na kompaktowe kombi – Volkswagena Golfa Variant. Nie dość, iż bazowo jest tańszy, to oferuje więcej przestrzeni i szerszą gamę nowoczesnych napędów.
Kombi startuje taniej i oferuje więcej miejsca
Okazuje się, iż 23 maja nowy cennik dostał też Volkswagen Golf Variant, czyli wersja kombi najpopularniejszego modelu marki w Europie. Standardowe zniżki sięgają już 14 tys. zł, dzięki czemu ceny zaczynają się od 107 190 zł. To mniej niż T-Roc na dużej przecenie, bo SUV zaczyna od pułapu o 300 zł wyższego.
W podstawowej wersji wyposażenia o nazwie (nomen omen) Golf otrzymujemy ten sam co w T-Roc’ku 116-konny silnik benzynowy z 6-biegowym manualem. To nieco uboższa wersja niż wariant Life (od niego zaczyna T-Roc), który dla Golfa Varianta startuje od 109 590 zł. Jednak choćby golas ma wszystko to, czego w teorii potrzebuje nowe auto. Przy tym oferuje znacznie większy bagażnik. Imponuje już podstawowa pojemność 611 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wzrasta ona do 1 642 litrów.
Oprócz 116-konnego benzyniaka, w „biedzie” można wybrać jeszcze tylko silnika Diesla o tej samej mocy. Jego cena zaczyna się od 115 390 zł. Oczywiście najbardziej atrakcyjna cenowo będzie benzyna, którą choćby w wersji Life Plus kupimy od 110 390 zł. Za kilka drożej, bo 117 790 zł (Life) dostaniemy też mocniejszą, 150-konną jednostkę z 6-biegowym manualem.
Miękka hybryda, czyli to, czego brakuje w SUV-ie
Warto zwrócić uwagę na to, czego nie dostaniemy w T-Roc’ku, czyli napędy z elektryfikowane. Obie jednostki benzynowe są oferowane w wariantach eTSI, czyli jako miękka hybryda (MHEV). Ich ceny startują od 136 090 zł (116 KM) i 144 290 zł (150 KM). Ta słabsza to opcja najbardziej ekonomiczna. Nie dość, iż może emitować średnio tylko 101 g CO2/km, to spalanie w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 5,2 l/100 km. Miękkie hybrydy kupimy wyłącznie z 7-stopniowym automatem DSG.
Kto chciałby automat do silnika w pełni spalinowego musi zdecydować się na mocniejsze silniki dwulitrowe. Najtańszą opcją będzie 2.0 TDI o mocy 150 KM (od 142 490 zł) lub 2.0 TSI 204 KM z napędem 4×4 (od 159 290 zł). Najbardziej sportowe wrażenia zapewni oczywiście wersja R, oferująca moc 333 KM i napęd 4Motion. Po obniżce na sportowe kombi wystarczy nam choćby 183 690 zł. Pełny cennik i spis wyposażenia dla wszystkich wersji Volkswagena Golfa Variant można sprawdzić na tej stronie.