Hybrydowa alternatywa dla SUV-ów Toyoty, która robi taką samą furorę na ulicach, też jest japońska. W konkurencyjnym segmencie B Japończykom udało jej się dokonać niemożliwego. Połączyli niezawodność Toyoty i luksus na miarę Mercedesa i to z ceną bliżej wielu portfeli. Nowa oferta uwzględniająca pięciocyfrowy rabat to doskonała okazja, by postawić go w garażu, oszczędzając ponad 20 000 zł.
Hybrydowy jak Toyota Lexus LBX zawstydza rywali cennikiem i jakością
Japończycy robią furorę swoim SUV-em marki premium LBX. To jeden z tych modeli, które nie bywają w warsztatach i pozostają w relacji jakości i ceny znacznie bliżej wielu portfeli. To między innymi dlatego marka premium weszła do kategorii samochodów masowych i podbiera klientów konkurentom od Audi, Mercedesa czy BMW.
Poszukujący kompaktowego, prestiżowego miejskiego crossovera, ceniący wysoką jakość wykończenia i komfort jazdy, a także niskie zużycie paliwa dzięki hybrydowemu napędowi znaleźli w nim dobrą alternatywę.
Niezawodny, jak każda Toyota w rozmiarach Renault Captur nowiutki SUV z luksusem marki premium sprzedaje się w ciemno, zyskując status bestsellera Lexusa. LBX oferuje wrażenie jazdy pojazdem klasy premium i dobre wyciszenie kabiny. Zniżka sięgająca choćby 29 600 zł to oferta, której nie można przegapić. Zwłaszcza iż LBX jest jednym z tych modeli, które stanowią bezpieczny i udany zakup. Spójrzmy na obecną relację ceny i wyposażenia.
Jeśli nie droższy SUV BMW X1, to najtańszy Lexus jest świetną opcją
Lexus podzielił gamę SUV-a na następujące poziomy (atmosfery) wyposażenia: Base (LBX), Elegant, Relax, Emotion i Cool. Ponadto można wybierać wśród różnych pakietów, by spersonalizować japońskiego SUV-a wg własnych potrzeb. Gama kolorów pozwala na wybór odpowiedniego wykończenia wnętrza do koloru nadwozia.
Jeśli chodzi o mechanikę, to Lexusa LBX napędza nowa generacja samoładującego się hybrydowego napędu elektrycznego z kompaktowym trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra. Taka mechanika pozwala na uzyskanie etykiety eko i zużycie paliwa poniżej 5 litrów (4,4-4,7 l/100 km). Pięciogwiazdkowa oferta pozwala na zakup najtańszego Lexusa LBX FWD za 136 900 zł. W ofertach dealerów nowiutki LBX jest od ręki od 143 000 zł z pakietem Comfort.
W konkurencyjnym segmencie B-SUV-ów Lexus kusi pięciocyfrową zniżką. LBX Elegant FWD z pakietem Tech to teraz wydatek 157 200 zł zamiast 184 900 zł. Wyższa wersja Emotion z pakietem Tech kosztuje 160 600 zł. W efekcie Lexus pozwala nam zaoszczędzić odpowiednio 27 700 zł i 28 300 zł. W rezultacie można wybrać najlepszą dla siebie opcję z pięciocyfrowym rabatem niezależnie od wersji i napędu FWD, czy AWD.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to rywal BMW X1 dostaje w standardzie udoskonalony system bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3.0. Obejmuje wszechstronny zestaw rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, w tym technologię wykrywania pieszych i rowerzystów. Dodatkowo japoński SUV dysponuje:
– automatyczną skrzynią biegów,
– kamerą cofania,
– ładowarką bezprzewodową do telefona,
– 2 portami USB-C z przodu i 2 USB-C z tyłu,
– klapą bagażnika otwieraną i zamykaną elektrycznie,
– podświetleniem ambient,
– dwustrefową klimatyzacją automatyczną,
– podgrzewanym kołem kierownicy.
Podsumowanie
LBX w ofercie ze zniżką zapewnia moc 136 KM i średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km. Dzięki akumulatorowi kompaktowy SUV LBX może pracować w trybie elektrycznym. Rzecz jasna w określonych sytuacjach i przez jakiś czas. jeżeli chodzi o osiągi, to model Lexusa rozpędza się do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy uzyskując prędkość maksymalną 170 km/h.
To propozycja z jakością premium, która świetnie sprawdzi jaki samochód hybrydowy przynosząc korzyści w zakresie mobilności i finansowe. Producent udowadnia nim, iż prestiż i jakość nie wymagają zawsze wielkich pieniędzy. LBX jest jednym z niewielu modeli, które ze względu na solidność wielu kupuje w ciemno.Wyróżnia się na tle konkurencji połączeniem luksusowego wykończenia z kompaktowymi wymiarami i zaawansowanymi technologiami.
Warto zastanowić się nad zakupem, jeżeli priorytetem jest dla Ciebie dynamika na autostradzie. Silnik może być zbyt słaby przy wyższych prędkościach. Kompaktowy japoński model nie jest także dla tych, którzy poszukują dużego bagażnika. Użytkownicy chwalą LBX za płynną jazdę, dobre, pewne prowadzenie, zwłaszcza na krętych.
Lexus oferuje wiele form finansowania zakupu swojego bestselleru. To zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla zwykłych konsumentów. Nie trzeba zatem wykładać od razu całej kwoty, by cieszyć się solidnym i eleganckim japońskim SUV-em.