Nowy Bentley Continental GT Speed jest teraz w Malezji. Crewe opisuje najnowszą wersję Speeda – która jest flagową wersją rodziny Continental GT – jako najbardziej dynamiczny samochód drogowy w swojej 101-letniej historii.
Teraz nowy Continental GT Speed może być najbardziej wydajnym, zorientowanym na osiągi samochodem tej marki, ale w typowy dla Bentleya sposób, osiągnięto to bez kompromisów w zakresie komfortu i luksusu. Jak omówiono w naszym doświadczeniu Symphony of Speed, ta urzekająca mieszanka atrybutów jest w tej chwili wyjątkowa w branży.
Wyjątkowy jest również kultowy 6-litrowy silnik W12 z podwójnym turbodoładowaniem firmy Bentley, który zapewnia moc 659 KM i moment obrotowy 900 Nm w zakresie od 1500 do 5000 obr./min w trybie Speed. Cały ten zakręt rozpędza Cię od 0 do 100 km/h w płynnym 3,6 sekundy, a jeżeli masz wystarczająco dużo drogi, ten Grand Tourer jest w stanie osiągnąć prędkość 335 km/h. W porównaniu z Speedem poprzedniej generacji, dzisiejszy W12 generuje 17 KM i 60 Nm więcej. Nawiasem mówiąc, to ostatni dzwonek dla W12 w zmieniającym się świecie, więc jeżeli chcesz mieć pamiątkę…
Podczas gdy stary Speed był wyposażony w automatyczną skrzynię biegów z przemiennikiem momentu obrotowego, Mk3 GT zastąpił ją ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów ZF, z ponownie dostrojonym oprogramowaniem dla Speed, które umożliwia dwukrotnie szybszą zmianę biegów w trybie Sport, jednocześnie trzymając na dłuższe biegi i szybszą redukcję biegów, aby utrzymać W12 w swoim zakresie mocy. Speed wyróżnia się również „lepszym charakterem spalin” podczas ruszania i redukcji biegów.
Pojawia się tutaj układ kierowania wszystkimi kołami, po raz pierwszy widziany w modelu Flying Spur. W limuzynie AWS – który obraca tylne koła w kierunku przeciwnym do przednich przy niskich i średnich prędkościach oraz w tym samym kierunku co przednie przy dużych prędkościach – zmniejsza promień skrętu i poprawia stabilność przy dużych prędkościach. Tutaj system jest znacznie bardziej aktywny w prowadzeniu samochodu, mówi Bentley.
Po raz pierwszy w Bentleyu elektroniczny tylny mechanizm różnicowy zapewnia zwiększoną przyczepność boczną, lepszą stabilność i lepszą regulację przepustnicy. Kontrola trakcji i rozdział momentu obrotowego Active AWD zostały ponownie skalibrowane we wszystkich trybach, aby zapewnić inny charakter niż zwykły Continental GT, twierdzi Crewe. Tryb sportowy został skalibrowany z rozdziałem momentu obrotowego bardziej skierowanym do tyłu we wszystkich scenariuszach jazdy.
Dostępne są również trzykomorowe aktywne zawieszenie pneumatyczne firmy Bentley z adaptacyjnym tłumieniem oraz system Bentley Dynamic Ride. Ten ostatni to aktywny system kontroli przechyłu 48 V, który zawiera silniki elektryczne w każdym stabilizatorze, aby przeciwdziałać pochyleniu. W najtwardszym ustawieniu silniki mogą dostarczyć 1300 Nm w 0,3 sekundy, aby przeciwdziałać siłom pokonywania zakrętów i utrzymywać poziom nadwozia. Wszystko to razem zapewnia „poziom zwinności niespotykany w żadnym innym samochodzie drogowym Bentley”.
ESC w Speedzie też można wyłączyć, ale zanim zrobisz coś głupiego, pamiętaj, iż w dużym, ważącym prawie 2,3 tony aucie musisz opanować 900 Nm momentu obrotowego.
To dlatego, iż Speed nie jest lekkim pojazdem specjalnym, ale najwspanialszym z wielkich tourerów, wyposażonym we wszelkie możliwe luksusy (a także niektóre, takie jak trójpowierzchniowy obrotowy ekran centralny/potrójne wskaźniki analogowe/pusty drewniany panel detoksykacji cyfrowej) i bogato pokryty skóry i forniry.
Bentley można w dużym stopniu dostosować do własnych preferencji, ale porozmawiajmy o tej konkretnej jednostce określonej przez firmę Bentley Kuala Lumpur. Bardzo współczesny w kolorze kambryjskiej szarości, będący odmianą trendu „Nardo Grey”, zapoczątkowanego jakiś czas temu przez Audi. To jest Speed, więc oczywiście nie ma chromu – zamiast tego szarość kontrastuje z błyszczącym czarnym wykończeniem standardowej specyfikacji Blackline. Tutaj również czarne są 22-calowe koła Speed.
Zasadniczo jedyne elementy, które nie są tu szare lub czarne, to znaczki Flying B na obu końcach, napis Bentley na bagażniku i te masywne zaciski hamulcowe, pomalowane na jaskrawoczerwony kolor. Tylne lampy oczywiście też. Aha, i na przednich błotnikach są bardzo małe plakietki Speed.
Łatwo go przeoczyć, ale spójrz na przedni spojler z włókna węglowego, progi boczne, tylny dyfuzor i tylny spojler w opcjonalnym pakiecie specyfikacji stylizacji. Real CF (oczywiście!), wykończony na połysk i z logo Bentley osadzonymi na progach bocznych. Parkuj ostrożnie. Ogólnie rzecz biorąc, jest to bardzo młodzieńczy wygląd Bentleya – jak to, co widzisz? jeżeli chodzi o mnie, lubię trochę chromu, zwłaszcza w Bentleyu.
Nawiasem mówiąc, jeżeli zastanawiasz się, jak odróżnić W12 Speed od powiedzmy, V8 z pakietami Blackline i Styling; poszukaj owalnych końcówek wydechu (tylko W12, poczwórne końcówki dla V8) i „12” tuż za przednimi kołami, oznaczające liczbę cylindrów pod maską.
Sportowy motyw wyraźnie przejawia się również w kabinie, która występuje w Hot Spur i Beluga – w zasadzie czerwień na czarnym tle. Kontrast stanowi czerwona skóra, którą można znaleźć na szprychach kierownicy, dźwigni zmiany biegów, wzdłuż konsoli środkowej i drzwi, a także na wszystkich szwach i lamówkach. Moją ulubioną czerwoną częścią jest ciągła linia na górze deski rozdzielczej i drzwi, która otacza kabinę.
Drewniana okleina wykończona jest w kolorze fortepianowej czerni, a po stronie pasażera znajduje się plakietka Speed. „Speed” jest również wyhaftowany na wszystkich czterech zagłówkach. System audio Naim w tym samochodzie to górna opcja z 18 głośnikami o mocy 2200 W, która przewyższa standardowe systemy Bang & Olufsen o mocy 650 W i średniej mocy 1500 W.
Bentley słynie z diamentowej kołdry, a wzór „diament w diament” można znaleźć na siedzeniach i boczkach drzwi. Na koniec pytanie, czy wiesz. manualnie zbierane ze stad, które pasą się wysoko nad poziomem morza w Europie Północnej, wszystkie skóry używane do tapicerowania Continental GT są naturalnie wolne od ukąszeń owadów, które w przeciwnym razie mogłyby pozostawić skazy na skórze. Gładkie krowy, teraz już wiemy.
Jeśli chcesz zapytać, ile… Cóż, wciąż potrzebujesz kwoty do wpisania na czeku, więc cena wyprodukowania w Anglii Continental GT Speed zaczyna się od 1,135 miliona RM. Ale zanim wstaniesz z siedzenia, to przed opodatkowaniem. I opcje – ten egzemplarz ma dodatkowy zestaw o wartości prawie 300 RM.
GALERIA: Bentley Continental GT Speed w kolorze Cambrian Grey