Bentley Bentayga S – więcej sportu, ale tylko z zewnątrz

profiauto.pl 3 lat temu

Bentley poszerzył ofertę luksusowego SUV-a, jakim jest Bentayga o kolejny wariant z oznaczeniem S. To propozycja dla tych, którzy cenią sobie sportowy wygląd, ale niekoniecznie zależy im na najwyższych osiągach.

Bentley Bentayga to jeden z największych i najdroższych SUV-ów na świecie

Pomimo wysokiej ceny – ponad milion zł – od samego debiutu na rynku w 2016 roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów marki. Do tej pory wybór SUV-a ograniczał się do 3 wariantów: Bentaygi Speed, Bentaygi V8 i Bentaygi Hybrid.

Bentayga Speed skrywa pod maską 6-litrowe W12 biturbo o mocy 635 KM, które umożliwia osiągnięcie 306 km/h i setki w 3,9 s. Co czyni go jeden z najszybszych SUV-ów na świecie.

Jeśli komuś zależy na mniejszej wadze i paliwożerności, może skierować swój wzrok na Bentaygę V8. Za jego napęd odpowiada dobrze znana jednostka z Porsche Cayenne Turbo, czy Lamborghini Urus – mowa o 4-litrowym V8 o mocy 550 KM (770 Nm). W tym przypadku setka w komfortowych warunkach pęka po 4,5 s.

W ofercie jest także hybryda typu plug in – Bentley Bentayga Hybrid wykorzystuje 6-cylindrowy silnik benzynowy i elektryczną jednostkę (94 kW). Łączna moc układu wynosi 443 KM i 700 Nm.

I tu wjeżdża nowy wariant z oznaczeniem S, o który podobno prosili klienci

Ma ten sam silnik, co Bentayga V8, ale wyróżnia się wyglądem zewnętrznym i dodatkowym wyposażeniem. Oferuje więc te same osiągi, choć w ciekawszym dla oka opakowaniu plus kilka technicznych usprawnień.

Zaprojektowano go tak, by „zwiększyć zwinność i prezencję”. To są oczywiście słowa producenta. Bentayga S ma więc atrakcyjniejszy design, na który składają się przyciemniane światła, błyszczące czarne akcenty (m.in. lusterka, czy ramki wokół szyb) i większy tylny spojler. Sportowego wyrazu nadają mu również nowe 22-calowe koła, dostępne w 3 różnych wykończeniach oraz czarne końcówki wydechów.

Bentley Bentayga S – sportowa stylistyka ma swoją kontynuację w kabinie

Projektanci Bentleya przygotowali nowe fotele wykończone skórą i alcantarą z logo S. Tego drugiego materiału we wnętrzu jest zresztą znacznie więcej – pokrywa kierownicę, selektor zmiany biegów i podsufitkę. Poza tym unikalne są podświetlane nakładki progowe i cyfrowy zestaw wskaźników, który pożyczono z Bentaygi Speed.

Jedną z najważniejszych nowości na pokładzie jest system Bentley Dynamic Ride

To aktywny system kontroli przechyłu, który stabilizuje auto w zakrętach i lepiej amortyzuje nierówności. Według Bentleya zapewnia optymalną przyczepność kół z podłożem.

Bentley Bentayga S – skalibrowano też na nowo system wektorowania momentu obrotowego

Dzięki czemu w trybie Sport kierowca otrzymuje lepsze wyczucie kierownicy i reakcję na skręcanie oraz do 15% sztywniejsze zawieszenie. Na koniec Bentayga S może pochwalić się ciekawiej i głośniej brzmiącym układem wydechowym, co może być dla niektórych klientów Bentleya decydującym argumentem przy wyborze tego wariantu.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału