Barton BXF 150 PRO to nowość w segmencie motocykli crossowych i enduro, która już pod koniec maja pojawi się w salonach sprzedaży Barton Motors.
BXF 150 PRO od razu zwraca uwagę nie tylko niską masą i mocnym silnikiem, ale przede wszystkim bogatym wyposażeniem standardowym. Mimo iż celuje raczej w początkujących fanów offroadu, jego parametry i możliwości sprawiają, iż trudno przejść obok niego obojętnie – choćby jeżeli masz już kilka sezonów w terenie za sobą.
Gotowy na wszystko – od razu po wyjeździe z salonu
Barton BXF 150 PRO to sprzęt, który nie wymaga doposażania zaraz po zakupie. Producent postawił na bogate wyposażenie wersji PRO i nie są to puste słowa. Zadbano o detale, które często są pomijane w tej klasie cenowej, a dla miłośników jazdy w terenie robią ogromną różnicę.
Na przykład anodowane elementy CNC – jak kierownica, półki, korek zbiornika paliwa, prowadnica czy napinacze łańcucha – nie tylko wyglądają świetnie dzięki matowemu, kolorowemu wykończeniu, ale są też znacznie bardziej odporne na korozję i zarysowania. Docenisz to po kilku błotnych wyprawach, bo wciąż będą wyglądały jak nowe.
W standardzie dostajemy również bezpieczne klamki-niełamki, które nie pękają, a składają się przy upadku – to bardzo praktyczne rozwiązanie, szczególnie dla osób, które dopiero uczą się jazdy w terenie.
Do tego handguardy czyli osłony na dłonie i manetki – ważne, kiedy droga prowadzi przez zarośla albo gęsty las. Chronią nie tylko palce przed uderzeniem, ale też klamki przed przypadkowymi złamaniami. Na pokładzie jest także licznik motogodzin. To niewielki ekranik wskazujący, ile czasu pracuje silnik. Idealny do pilnowania terminowych serwisów, jak wymiana oleju czy regulacja zaworów.
Z przodu znajdziesz także dedykowany reflektor – element, którego często nie ma w lekkich crossach. W Bartonie BXF 150 PRO dostajesz go w standardzie, co oznacza, iż możesz bez obaw jeździć po zmierzchu, w cieniu lasu czy choćby późnym popołudniem, nie ryzykując, iż nie zauważysz przeszkody przed kołem.
Na deser mamy aluminiowe felgi w kolorze dopasowanym do nadwozia. Lekkie, odporne i świetnie wyglądające – to kolejny element, który zwykle pojawia się dopiero w droższych modelach.
Dane techniczne? Też robią wrażenie
W grubej, wytrzymałej ramie projektanci osadzili jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 150 cmł. Jednostka generuje solidne 11,7 KM, co w połączeniu z niską masą własną, wynoszącą jedynie 85 kg, daje naprawdę żwawą maszynę. Pięciobiegowa skrzynia i dwa sposoby rozruchu (elektryczny oraz klasyczny kopniak) to wygoda i niezawodność w każdej sytuacji.
Zawieszenie? Z przodu regulowany amortyzator, z tyłu podwójny olejowy – zestaw w sam raz do nauki techniki i pokonywania przeszkód terenowych. Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu dbają o skuteczne zatrzymywanie na śliskiej czy sypkiej nawierzchni. A koła – 19 cali z przodu, 16 z tyłu – sprawiają, iż motocykl pewnie trzyma się podłoża i dobrze reaguje na manewry.
Dla kogo?
BXF 150 PRO to idealny sprzęt dla początkujących i średniozaawansowanych miłośników offroadu. Niska masa, solidne osiągi i kompletne wyposażenie sprawiają, iż zaraz po zakupie możesz po prostu wsiąść i ruszyć w praktycznie każdy teren. A jeżeli z czasem zapragniesz więcej? Ten cross to świetna baza pod dalsze modyfikacje.
Jednoślad oferowany jest w trzech wersjach kolorystycznych: zielono-niebieskiej, pomarańczowej i czerwono-niebieskiej
Cena: 6 399,00 zł
Więcej informacji o BXF 150 PRO czy pozostałych modelach crossów Barton, a także listę punktów sprzedaży znajdziesz na stronie: https://barton-motors.pl
Dane techniczne:
- Pojemność: 150 cmł
- Moc maksymalna: 8,6 kW / 8500 obr./min.
- Taktowanie i cylindry: 4T, jednocylindrowy
- Rozruch: elektryczny, nożny
- Chłodzenie: powietrzem
- Skrzynia biegów: manualna, 5-biegowa
- Długość: 1880 mm
- Wysokość: 1130 mm
- Szerokość: 650 mm
- Rozstaw osi: 1290 mm
- Waga: 85 kg
- Felga przednia: 19 cali
- Felga tylna: 16 cali
- Hamulce: tarczowe (przód i tył)
- Zbiornik paliwa: 3,5 litra






