Jest to spowodowane nadmiernym popytem wynikającym ze wzrostu znaczenia oprogramowania, napisali eksperci branżowi. „Jednak liczby na rok 2024 nie wyglądają tak różowo”: producenci chipów zwiększyli swoje moce produkcyjne i w tej chwili borykają się z powolnym przemysłem motoryzacyjnym; załamał się popyt na półprzewodniki i procesory. „Należy się spodziewać znacznie niższych, ale wciąż ponadprzeciętnych marż” na lata 2024 i 2025.
Szczególnie rentowne są spółki azjatyckie
Według Beryls, połowa z 25 najbardziej dochodowych dostawców to firmy azjatyckie. „Niekoniecznie zaawansowana technologia pomaga im osiągać duże zyski. Szczególnie chińscy dostawcy imponują tradycyjnymi produktami, takimi jak opony (Sailun), szkło (Fuyao) i części do silników spalinowych (Weichai Power)”. W pierwszej 25-tce znajdują się tylko dwie niemieckie firmy: Infineon i monachijski producent hamulców Knorr-Bremse.
Jedna czwarta najbardziej dochodowych dostawców to producenci opon: Hankook, Toyo, Sailun, Pirelli, Bridgestone i Michelin sprzedają swoje produkty nie tylko producentom samochodów, ale także bezpośrednio kierowcom jako klientom końcowym. „Dzięki biznesowi B-2-C masz w ręku kartę atutową, która nie jest dostępna dla innych dostawców”.