Badanie: Firmy produkujące półprzewodniki są najbardziej dochodowymi dostawcami branży motoryzacyjnej

1 miesiąc temu
Firmy azjatyckie przodują, jeżeli chodzi o marżę zysku. Ale nie zawsze musi to być zaawansowana technologia. Bosch, ZF i inne niemieckie firmy zajmują czołowe miejsca wśród największych dostawców samochodów na świecie. Jednak w rankingu dostawców o najwyższej sprzedaży, opartym na rentowności w zeszłym roku, firma konsultingowa Berylls widzi na szczycie trzy firmy produkujące półprzewodniki z dużą przewagą: japońską firmę Renesas, szwajcarską grupę ST Microelectronics i monachijskiego producenta chipów Infineon z marżą zysku operacyjnego znacznie przekraczającą 25 procent wielkości sprzedaży.

Jest to spowodowane nadmiernym popytem wynikającym ze wzrostu znaczenia oprogramowania, napisali eksperci branżowi. „Jednak liczby na rok 2024 nie wyglądają tak różowo”: producenci chipów zwiększyli swoje moce produkcyjne i w tej chwili borykają się z powolnym przemysłem motoryzacyjnym; załamał się popyt na półprzewodniki i procesory. „Należy się spodziewać znacznie niższych, ale wciąż ponadprzeciętnych marż” na lata 2024 i 2025.

Szczególnie rentowne są spółki azjatyckie

Według Beryls, połowa z 25 najbardziej dochodowych dostawców to firmy azjatyckie. „Niekoniecznie zaawansowana technologia pomaga im osiągać duże zyski. Szczególnie chińscy dostawcy imponują tradycyjnymi produktami, takimi jak opony (Sailun), szkło (Fuyao) i części do silników spalinowych (Weichai Power)”. W pierwszej 25-tce znajdują się tylko dwie niemieckie firmy: Infineon i monachijski producent hamulców Knorr-Bremse.

Jedna czwarta najbardziej dochodowych dostawców to producenci opon: Hankook, Toyo, Sailun, Pirelli, Bridgestone i Michelin sprzedają swoje produkty nie tylko producentom samochodów, ale także bezpośrednio kierowcom jako klientom końcowym. „Dzięki biznesowi B-2-C masz w ręku kartę atutową, która nie jest dostępna dla innych dostawców”.

Idź do oryginalnego materiału