W ramach zadania powstanie liczący 16,2 km odcinek autostrady A2 z dwiema dwupasowymi jezdniami i rezerwą pod dobudowę trzeciego pasa. Zaplanowano budowę obiektów inżynieryjnych, dróg do obsługi ruchu lokalnego, a także montaż oświetlenia, systemu odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Powstaną ścieżki rowerowe i chodniki.
Autostrada A2 między Siedlcami a Białą Podlaską
Trasę podzielono na cztery odcinki, trzy są w realizacji, natomiast fragment Swory–Biała Podlaska (14,1 km) ma już pozwolenie na użytkowanie. Zostanie otwarty, gdy zakończą się pozostałe trzy zadania.
Zaawansowanie prac na trzech odcinkach autostrady A2:
• Siedlce Południe–Malinowiec (19,9 km): 73%,
• Malinowiec–Łukowisko (18 km): 60%,
• Łukowisko–Swory (12,5 km): 63%.
Stan robót wynika z m.in. terminów uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Na całej trasie trwa układanie kolejnych warstw nawierzchni ciągu głównego. Realizowane są roboty przy obiektach mostowych, montowane siatki ogrodzeniowe, ekrany akustyczne i bariery energochłonne, a także likwidowane kolizje z infrastrukturą podziemną.
GDDKiA planuje w 2025 r. przekazać kierowcom 67 km autostrady A2. Po otwarciu trasy Siedlce Południe–Malinowiec zostanie dodatkowo oddany do użytku liczący 2 km fragment Siedlce Zachód–Siedlce Południe.
Poza ogłoszeniem postępowania na odcinek Biała Podlaska–Kijowiec, w toku jest przetarg na odcinek A2 Kijowiec–Dobryń (9,3 km). Oba zadania są na etapie uzyskiwania ZRID.
Przeczytaj także: Droga ekspresowa S8. Jest wykonawca trasy między Łagiewnikami a Niemczą