Audi konsekwentnie realizuje swoją strategię elektryfikacji, wprowadzając do oferty najszerszą gamę hybrydowych napędów typu plug-in w segmencie premium. Od kompaktowego A3 Sportback, przez eleganckie A5 i A6, aż po luksusowe SUV-y Q7 i Q8 – każdy model łączy wyjątkowe osiągi i praktyczność z możliwością bezemisyjnej jazdy na co dzień. Dzięki rewolucyjnej technologii akumulatorów i inteligentnemu zarządzaniu napędem, nowa generacja hybryd plug-in oferuje zasięg elektryczny ponad dwukrotnie większy niż poprzedniki.
„Zwiększony zasięg elektryczny naszych nowych hybryd plug-in umożliwia klientom pokonywanie większości codziennych tras wyłącznie na napędzie elektrycznym”, wyjaśnia Geoffrey Bouquot, dyrektor techniczny Audi. „Nasza technologia hybrydowa łączy to, co najlepsze z obu światów, zapewniając wysoki stopień elastyczności w codziennym użytkowaniu. A dzięki nowemu oznaczeniu 'e-hybrid’ jest to teraz również rozpoznawalne na pierwszy rzut oka.”
Nowe modele hybrydowe plug-in są teraz łatwo rozpoznawalne dzięki oznaczeniu „e-hybrid” i stanowią istotny element strategii elektryfikacji marki. W 2025 roku Audi znacząco poszerza swoją ofertę wariantów e-hybrid z wydłużonym zasięgiem elektrycznym, czyniąc przejście na elektromobilność jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klientów.
Kompletna gama modeli – od A3 do Q8
Audi A3 Sportback TFSI e – rewolucja w segmencie kompaktowym
Najnowsza generacja kompaktowej hybrydy plug-in reprezentuje rewolucyjny krok naprzód w segmencie kompaktowych samochodów premium. Dzięki zaawansowanemu akumulatorowi o pojemności 19,7 kWh oraz nowemu silnikowi 1.5 TFSI evo2, A3 Sportback TFSI e umożliwia pokonywanie codziennych tras wyłącznie na napędzie elektrycznym z zasięgiem do 128 km zgodnie ze standardem WLTP. Model oferuje mocą ładowania do 40 kW i jest dostępny w wariancie o mocy 200 kW (272 KM), który przyspiesza od o d0 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym wynosi 140 km/h, co pozwala na komfortową jazdę miejską wyłącznie na napędzie elektrycznym.
Audi A5 e-hybrid quattro – sportowa elegancja z praktycznością
Modele A5 reprezentują idealne połączenie sportowej elegancji z praktycznością codziennego użytkowania. Dostępne jako Avant i Limousine, wyposażone są w rewolucyjny akumulator o pojemności zwiększonej o 45 proc. w porównaniu z poprzednikami. Sercem układu napędowego jest silnik 2.0 TFSI o mocy 252 KM współpracujący z mocnym silnikiem elektrycznym o mocy 143 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Akumulator o pojemności 25,9 kWh (netto 20,7 kWh) zapewnia zasięg elektryczny do 116 km, podczas gdy system napędu quattro gwarantuje doskonałą trakcję w każdych warunkach. Modele dostępne są w dwóch wariantach mocy systemowej: 220 kW (299 KM) oraz 270 kW (367 KM), z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h odpowiednio w 5,9 oraz 5,1 sekundy. Maksymalna moc ładowania AC wynosi 11 kW, co pozwala na pełne naładowanie akumulatora w zaledwie 2,5 godziny.
Audi A6 e-hybrid quattro – maksymalna wydajność i komfort
Audi A6 w wersjach hybrydowych plug-in łączy maksymalną wydajność z wysokim komfortem. Dostępne jako Avant i Limousine w dwóch poziomach mocy, dzięki akumulatorowi o pojemności 25,9 kWh (netto 20,7 kWh) z zaawansowaną technologią cell-to-pack mogą przejechać choćby do 111 km w trybie elektrycznym zgodnie z WLTP EAER City. System zarządzania hybrydowego automatycznie wybiera optymalną strategię działania, oferując dwa tryby pracy: EV i hybrid. Moc systemowa wynosi 220 kW (299 KM) lub 270 kW (367 KM), co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h odpowiednio w 6,0 oraz 5,3 sekundy. Standardowa skrętna oś tylna zwiększa zwrotność przy niskich prędkościach i zapewnia jeszcze większą stabilność przy wyższych prędkościach, umożliwiając skręcanie tylnych kół do pięciu stopni w kierunku przeciwnym do przednich kół.
Audi A7 Sportback TFSI e – kwintesencja sportowej elegancji
Charakterystyczna sylwetka czterodrzwiowego coupé A7 Sportback w wersji hybrydowej plug-in to unikalne połączenie emocjonalnego designu z praktycznymi korzyściami napędu hybrydowego. Zaawansowany system zarządzania napędem umożliwia wybór spośród czterech różnych trybów jazdy, dostosowując charakterystykę pojazdu do aktualnych potrzeb kierowcy. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,4 kWh netto zapewnia zasięg elektryczny od 61 do 67 km zgodnie ze standardem WLTP, podczas gdy połączenie z mocnym silnikiem spalinowym V6 gwarantuje sportowe osiągi. Model dostępny jest w dwóch wersjach mocy systemowej: 220 kW (299 KM) oraz 270 kW (367 KM), przy czym mocniejszy wariant 55 TFSI e przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Maksymalna moc ładowania wynosi 7,4 kW.
Audi A8 TFSI e quattro – flagowy model z niezrównanym komfortem
Model ten łączy niezrównany komfort podróżowania z osiągami i wydajnością typowymi dla modeli hybrydowych plug-in. Zaawansowany układ napędowy składający się z trzylitrowego silnika V6 TFSI i wydajnego silnika elektrycznego zapewnia imponującą moc systemową 340 kW (462 KM) oraz systemowy moment obrotowy wynoszący 700 Nm. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,9 sekundy. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,4 kWh netto (17,9 kWh brutto) umieszczony w tylnej części pojazdu nie wpływa na przestronność kabiny pasażerskiej, zachowując wszystkie zalety luksusowej limuzyny. Model dostępny jest również w przedłużonej wersji A8 L, oferującej jeszcze więcej miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń, przy maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 7,4 kW.
Audi Q7 i Q8 TFSI e quattro – luksusowe SUV-y z zaawansowaną elektryfikacją
Luksusowe SUV-y Q7 i Q8 w wersjach hybrydowych plug-in po gruntownej modernizacji łączą imponującą przestronność z zaawansowaną technologią elektryfikacji. Akumulator o zwiększonej pojemności 25,9 kWh (netto 22 kWh) zapewnia zasięg elektryczny do 90 kilometrów w warunkach miejskich zgodnie z WLTP EAER City, podczas gdy zaawansowane systemy, takie jak po raz pierwszy dostępny układ czterech skrętnych kół czy elektromechaniczna aktywna stabilizacja przechyłów (eAWS), wynoszą dynamikę jazdy na zupełnie nowy poziom. Model dostępny jest w dwóch poziomach mocy: 55 TFSI e quattro o mocy 290 kW (394 KM) z przyspieszeniem 0-100 km/h w 5,7 sekundy oraz 60 TFSI e quattro z imponującymi 360 kW (490 KM), zapewniającymi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,0 sekundy. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym osiąga 135 km/h.
Inteligentne zarządzanie napędem dla maksymalnej efektywności
System zarządzania napędem hybrydowym w nowych modelach zaprojektowano z myślą o wydajności, elastyczności i maksymalnym komforcie. Dla osiągnięcia najwyższej efektywności uwzględnia on parametry takie jak dane z czujników, planowanie trasy i jej przebieg. Predykcyjna strategia operacyjna pozwala również na odzyskiwanie znacznie większej ilości energii elektrycznej poprzez hamowanie regeneracyjne i inteligentne rozłożenie jej wykorzystania na całej trasie.
Jak maksymalnie wykorzystać potencjał hybrydy plug-in:
1.Regularne ładowanie akumulatora – najlepiej po każdej jeździe, aby zawsze mieć dostępny pełny zasięg elektryczny
2.Optymalne wykorzystanie trybów jazdy – w mieście tryb elektryczny, na trasie tryb hybrydowy
3.Inteligentne planowanie trasy – zachowanie odpowiedniego poziomu energii przed dotarciem do miasta
4.Efektywne hamowanie rekuperacyjne – płynne zwalnianie dla maksymalnego odzysku energii
5.Przygotowanie pojazdu przed podróżą – korzystanie z klimatyzacji podczas ładowania
6.Optymalne przyspieszanie – dynamiczne rozpędzanie do pożądanej prędkości, następnie utrzymanie stałego tempa
Zaawansowane technologie ładowania
Ładowanie hybryd plug-in można łatwo zintegrować z codziennym życiem. Na stacjach szybkiego ładowania możliwe jest ładowanie z mocą do 40 kW. W punktach ładowania w mieście czy na własnym miejscu parkingowym w domu możliwe jest ładowanie trójfazowe prądem przemiennym o mocy 11 kW. W rezultacie proces ładowania od 0 do 100 procent trwa tylko około 2,5 godziny.
Przewód do ładowania (tryb 3, wtyczka typu 2) do wygodnego ładowania w domu i w podróży jest dołączony standardowo. Własna usługa ładowania Audi, Audi charging, zapewnia na życzenie dostęp do licznych punktów ładowania AC w 29 krajach europejskich.
Rekuperacja na nowym poziomie
W modelach A5 e-hybrid i A6 e-hybrid kierowca wybiera poziom rekuperacji dzięki łopatek przy kierownicy. Dzięki nowej architekturze elektronicznej Eł stosowanej w Premium Platform Combustion (PPC), stopień rekuperacji w trybie jazdy elektrycznej można regulować na trzech różnych poziomach, podobnie jak w modelach całkowicie elektrycznych. Lewa łopatka (minus) służy do wyboru hamowania elektrycznego, prawa łopatka (plus) może być używana do zmniejszenia poziomu rekuperacji.