Audi Q8 e-tron – nowa nazwa, większy zasięg i szybsze ładowanie

profiauto.pl 2 lat temu

Audi Q8 e-tron to stare Audi e-tron. Flagowy elektryczny SUV Audi będzie dostępny w klasycznym nadwoziu, jak i w wariancie Sportback (coupe).

Zmiana nazwy przez Audi ma na celu ujednolicenie linii modeli marki z Ingolstadt

Rodzina E-Tron staje się coraz większa (Q4 e-tron, czy planowane Q6 e-tron), co wymaga pewnego uporządkowania. Kwestia przejrzystości to już osobna sprawa. Mamy przecież spalinowe Audi Q8 i choć jest nieco większe od elektrycznego Q8 to pod tą nazwą kryć się będą teraz faktycznie dwa różne SUV-y.

Audi Q8 e-tron – co się zmieniło oprócz nazwy?

E-tron otrzymał nowy przód z elektrycznymi żaluzjami i płaskim logo. Reflektory zyskały nową sygnaturę świetlną, podświetlono również listwę nad grillem. Pojawiły się nowe wloty powietrza oraz nowy dyfuzor.

Zmiany stylistyczne nie są więc szczególnie efektowne, ale na pewną są efektywne. Przekładają się bowiem na korzystniejszą aerodynamikę. Audi Q8 e-tron może się pochwalić Cx na poziomie 0,27, a wersja Sportback – 0,24 (wcześniej odpowiednio było to 0,28 i 0,26).

Znacznie ważniejsze jest to, czego z zewnątrz nie widać

Audi Q8 e-tron więcej przejedzie, dzięki nowemu akumulatorowi. Bazowa bateria o pojemności 95 kWh umożliwi pokonanie 491 (klasyczny kanciasty SUV) i 505 kilometrów (Sportback). Większy akumulator o pojemności 114 kWh zwiększy zasięg do choćby 600 kilometrów na jednym ładowaniu.

Poprawę zauważymy także w wydajności. Podstawowa wersja Q8 e-tron przyspieszy do setki w 6 s, a najszybsza odmiana SQ8 e-tron – w 4,5 s. Audi przyznaje się również do ulepszenia przełożeń układu kierowniczego (większa bezpośredniość).

Kierowca mniej czasu spędzi przy ładowarce

To kolejny wyróżnik nowego Q8 e-tron. Moc ładowania zwiększono do 170 kW. Do tej pory ładowanie prądem stałym mogło się odbywać z maksymalną mocą 150 kW. Nie zmieniła się za to moc zasilania prądem zmiennym (11 kW). Opcjonalnie można ją zmodernizować do 22 kW.

We wnętrzu jest więcej materiałów z recyklingu

Wykorzystano go głównie do izolacji i tłumienia dźwięków z zewnątrz. Poza tym nie brakuje kilku ekranów o wysokiej rozdzielczości i cyfrowych wskaźników.

Audi Q8 e-tron zadebiutuje na rynku europejskim w lutym 2023 roku. Cena w Niemczech jest już znana i zaczyna się od 74 400 euro.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału