Audi pokazało światu spalinowe A6 sedan. Klasa biznes, na jaką warto było czekać

6 godzin temu

Długo przyszło nam czekać na kolejną generację Audi A6. Odchodzące do historii A6 C8 debiutowało wiosną 2018 r. Dziś doczekaliśmy się prezentacji limuzyny z kodem fabrycznym C9. Warto było czekać.

Nowe Audi A6 Limousine będzie miało wiele do powiedzenia

Szósta generacja modelu Audi A6 jest już w komplecie. Po premierze modelu w nadwoziu Avant dziś w ofercie producenta z Ingolstadt zadebiutowało A6 Limousine. Nowoczesna limuzyna, która trafi do salonów w tym roku, wyróżnia się wyjątkową estetyką, zaawansowanymi technologiami i wydajnością.

Długo przyszło nam czekać na tę premierę, ale jeżeli spojrzymy na specyfikację i nadwozie A6 Limousine, to warto było. Audi nie marnowało czasu i oprócz zjawiskowej linii nadwozia proponuje swoim klientom model godny biznes klasy, ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,23 Cx. Dlatego jest to oferta prezentująca najlepszy stosunek jakości do ceny, jeżeli chodzi o seryjny model z silnikiem spalinowym w historii producenta.

Nowe A6 Limousine wyznacza nowe standardy technologiczne, pozostawiając pod tym względem ustępujący model daleko w tyle. choćby pod względem akustyki wewnątrz zostaje ulepszone o 30 procent. Ponadto zachowując doskonałe proporcje, oferuje większą przestrzeń i wygląd reflektorów i tylnych świateł całkowicie oparty na cyfryzacji. Tym samym właściciele nowego A6 Limousine mają możliwość dostosowania wyglądu swojego samochodu do własnych preferencji. Wisienką na torcie są nowe wydajne silniki: benzynowy i wysokoprężny.

Audi A6 Sedan, Firmament blue metallic, fot. materiały producenta

Elegancki i nowoczesny sedan jest zwrotny i nie rezygnuje z wydajności

Oprócz świetnej aerodynamiki nowe Audi A6 Limousine ma inne atuty. To nowoczesne układy napędowe z technologią mild hybrid MHEV plus. To one odegrają kluczową rolę w wyjątkowych wrażeniach z jazdy. Oprócz czterocylindrowego silnika 2.0 TDI o mocy 204 KM korzysta z niej także sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI o mocy 367 KM. Mocny wariant benzynowy jest dostępny z napędem quattro ultra, a wariant z silnikiem TDI jest do wyboru z napędem na przód i quattro ultra. Standardowo Audi A6 jest w ofercie z silnikiem benzynowym o poj. 2 l i mocy 204 KM, bez hybrydyzacji. Ten wariant zadowala się konsumpcją na poziomie 6,9-7,8 l/100 km.

W efekcie warianty z technologią MHEV plus stają się lepszą opcją ze względu na osiągi i zapotrzebowanie na paliwo. W wariancie MHEV plus z silnikiem wysokoprężnym oscyluje ono wg producenta w granicach 4,8 -5,6 l/100 km, a w benzynowym odpowiednio 6,7- 7,8 l/100 km.

Zastosowanie technologi MHEV plus oprócz etykiety eko poprawia osiągi, pozwalając A6 3.0 TFSI przyspieszać do setki w czasie 4,7 sekundy. Alternatywny diesel robi to w zależności od rodzaju napędu w czasie 7,8 (6,9) sekundy.

Dodatkowo ze względu na fakt, iż model wykorzystuje nową platformę spalania PPC, to aktywny układ kierowniczy kół tylnych, umożliwia skręt choćby o 5 stopni w tym samym kierunku co koła przednie lub w kierunku przeciwnym. W efekcie nowe Audi A6 Limousine jest bardziej zwrotne i zwinne.

Oferta Audi Exclusive pozwala na indywidualny projekt wnętrza nowego A6, fot. materiały producenta

Kierunek digitalizacja to hasło przewodnie projektu wnętrza nowego sedana Audi

W A6 Limousine zastosowano duży ekran o przekątnej 11,9 cala za wielofunkcyjną kierownicą i 14,5-calowy ekran na konsoli środkowej. Ten drugi pełni funkcję platformy multimedialnej. Trzeci ekran pasażera o przekątnej 10,9 cala jest opcją, wymagającą dopłaty.

Wyposażenie nowego modelu w rodzinie A6 uwzględnia wszystkie technologiczne gadżety. Na przykład:
– konfigurowalny wyświetlacz przezierny
– system dźwiękowy 3D Bang & Olufsen Premium,
– mechanizm różnicowy quattro sport,
– adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne,
– czterostrefowa automatyczna klimatyzacja z jonizatorem i czujnikiem drobnego pyłu.

Standardem są liczne nowoczesne systemy wspomagające kierowcę. Pakiet wspomagania jazdy i parkowania nie wymagają żadnej dopłaty. To znaczy, iż A6 sedan wyjeżdża z fabryki wyposażone m.in. w adaptacyjny tempomat, kamerę cofania i asystenta parkowania plus. Inne standardowe funkcje obejmują:
-asystenta parkowania plus z wyświetlaczem odległości,
-ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu,
– asystentów: ruchu poprzecznego, skrętu, skrętu przedniego i hamowania awaryjnego.

Klienci mogą również skonfigurować dodatkowe opcjonalne pakiety wspomagające kierowcę. Wielką niewiadomą pozostaje jeszcze cena tego modelu na polski rynek. Na razie niemiecka marka potwierdziła, iż produkcja w fabryce w Neckarsulm już niedługo ruszy. Nowe A6 Limousine będzie tam kosztować od 55 500 euro. Ponadto mówi się, iż cena wariantu z silnikiem wysokoprężnym z technologią MHEV wynosie 63 900 euro. Zamówienia na ten elegancki wydajny model będzie można prawdopodobnie składać w przyszłym miesiącu. Pierwsze egzemplarze A6 Limousine powinniśmy zobaczyć w salonach dealerów w lipcu. Będzie tak samo prestiżową opcją, jak topowe Audi A8. Dawno nie widzieliśmy czegoś tak eleganckiego w portfolio marki z Ingolstadt.

Audi A6 Sedan, Firmament blue metallic
Bagażnik oferuje A6 Limousine oferuje 492 litry pojemności
Idź do oryginalnego materiału