Audi otworzyło swój pierwszy Audi charging hub w Nadrenii Północnej-Westfalii, na kampusie EUREF w Düsseldorfie, w pobliżu lotniska, wysyłając kolejny mocny sygnał na rzecz rozwoju zrównoważonej mobilności. Lokalizacja ta jest częścią innowacyjnej, przyszłościowej dzielnicy, która stanowi modelowy region transformacji energetycznej. Kierowcy samochodów elektrycznych wszystkich marek mogą ładować swoje pojazdy gwałtownie i wygodnie na czterech szybkich stacjach ładowania o mocy do 400 kW. W 2025 roku otworzono trzy nowe Audi charging hubs w Kiefersfelden, Monachium-Westkreuz i Düsseldorfie. Nowy hub zwiększa sieć do łącznie dziewięciu lokalizacji w krajach niemieckojęzycznych.
„Audi charging hub to coś znacznie więcej niż tylko stacja ładowania” – zaznacza Hubert Link, odpowiadający za rozwój Audi charging hubs. „Huby są punktem styku z marką i tworzą pełne doświadczenie. Widzimy, iż ta koncepcja naprawdę się sprawdza, na przykład w naszym obiekcie w Monachium-Obersendling. Tam mamy stałą grupę klientów, którzy regularnie przyjeżdżają, aby ładować swoje samochody.”
Techniczne innowacje dla maksymalnej wygody
Najnowocześniejszy Audi charging hub w Düsseldorfie koncentruje się również na inteligentnych rozwiązaniach energetycznych i oferuje klientom coś więcej podczas czasu ładowania. Do dyspozycji odwiedzających są m.in. przekąski i napoje, toalety oraz kilka showroomów firm zlokalizowanych na kampusie EUREF. Ten innowacyjny kampus jest także popularnym miejscem wydarzeń, przyciągającym ponad 100 000 uczestników rocznie. Niezależnie od tego, czy chodzi o interesujące doświadczenia, czy chwilę relaksu — każdy znajdzie tu coś dla siebie, aby urozmaicić i umilić przerwy na ładowanie. Nowy Audi charging hub w Düsseldorfie oferuje cztery punkty szybkiego ładowania HPC o mocy do 400 kW. Innowacyjne ramię obrotowe odciąża przewód ładowania o około 60 procent, umożliwiając proste i wygodne podłączenie — także osobom z ograniczeniami ruchowymi. Regulowane wysokościowo wyświetlacze oraz przestronne miejsca manewrowe zapewniają komfortowe doświadczenie ładowania.
Modułowa konstrukcja dostosowana do każdej lokalizacji
Audi stosuje modułową koncepcję budowy swoich Audi charging hubs, co umożliwia elastyczne dopasowanie oraz zrównoważone użytkowanie. Projekt modułowy pozwala także znacząco skrócić czas realizacji inwestycji. Co więcej, hub może zostać w każdej chwili przeniesiony w nowe miejsce — bez konieczności budowania dużych fundamentów czy tworzenia dodatkowych, utwardzonych powierzchni. Akumulatory z samochodów testowych, wykorzystywane w drugim cyklu życia, służą jako magazyny energii. Pełnią one funkcję bufora, odciążając lokalną sieć energetyczną. W Düsseldorfie dostępna jest energia na poziomie około jednej megawatogodziny (1,0 MWh), co wystarcza do nieprzerwanego naładowania choćby 60 pojazdów. Niemieckie Audi charging hubs są od niedawna zasilane w oparciu o dynamiczny model zakupu energii. Jego podstawą jest opracowany przez Audi model predykcyjny, który oblicza odpowiednią ilość energii na kolejny dzień. Elastyczność magazynów energii umożliwia zakup prądu na giełdzie w momentach, gdy jest on najtańszy i pochodzi głównie ze źródeł odnawialnych — zwykle wtedy, gdy dostępnej jest dużo energii wiatrowej i słonecznej.
Perspektywy strategiczne
Dzięki trzem nowym lokalizacjom w Düsseldorfie, Kiefersfelden i Monachium-Westkreuz Audi konsekwentnie rozwija swoją infrastrukturę ładowania premium. Kolejne Audi charging hubs są planowane w niemieckich miastach również na 2026 rok. Hubert Link widzi w tym jasną misję: „Chcemy, aby mobilność elektryczna była wygodna i atrakcyjna dla wszystkich użytkowników oraz aby Audi charging hub stał się kluczowym punktem kontaktu z naszą marką dla kierowców naszych pojazdów elektrycznych.”

2 dni temu














