Audi kontynuuje dynamiczną rozbudowę własnej sieci premium-hubów ładowania. Najnowszy obiekt powstał na kampusie EUREF w Düsseldorfie i jest pierwszą tego typu lokalizacją w Nadrenii Północnej-Westfalii. To już dziewiąty Audi charging hub w regionie niemieckojęzycznym i jednocześnie kolejny krok marki w kierunku wygodniejszej, bardziej zrównoważonej mobilności elektrycznej.
Cztery szybkie ładowarki i pełen komfort dla kierowców
Nowy hub oferuje cztery ultraszybkie stanowiska HPC o mocy do 400 kW, dostępne dla samochodów elektrycznych wszystkich marek. To nie jest jednak zwykła stacja ładowania. Dzięki udogodnieniom na kampusie EUREF kierowcy mogą spędzić czas znacznie przyjemniej — do dyspozycji są m.in. przekąski, napoje, toalety oraz showroomy firm działających w tej nowoczesnej, energicznej dzielnicy, w której odbywa się ponad 100 tys. wydarzeń rocznie.
Ładowanie ułatwia także funkcjonalne, obrotowe ramię odciążające przewód choćby o 60%. Dzięki temu podłączenie auta jest prostsze i bardziej komfortowe, również dla osób z ograniczoną mobilnością. Regulowane ekrany oraz obszerna przestrzeń manewrowa mają zapewnić maksymalnie intuicyjną obsługę.
Modułowa konstrukcja i zrównoważona logika energetyczna
Audi pozostaje wierne modułowej koncepcji charging hubs. Każdy taki obiekt można łatwo przenieść w inne miejsce, nie wymaga on dużych fundamentów, a czas budowy jest znacząco skrócony. Kluczową rolę w zasilaniu pełnią akumulatory z samochodów testowych, wykorzystywane jako magazyny energii drugiego życia. W Düsseldorfie bufor o pojemności ok. 1 MWh pozwala na obsługę choćby 60 pełnych ładowań z minimalnym obciążeniem lokalnej sieci.
Całość pracuje w oparciu o dynamiczny zakup energii, oparty na predykcyjnym modelu zapotrzebowania opracowanym przez Audi. Pozwala to kupować prąd w momentach, gdy jest najtańszy oraz pochodzi w największej części z OZE — najczęściej z energii wiatrowej i słonecznej.
Audi przyspiesza rozwój własnej infrastruktury
W 2025 roku Audi uruchomiło nowe lokalizacje w Kiefersfelden, Monachium-Westkreuz oraz Düsseldorfie. Kolejne są już planowane na 2026 r. w dużych niemieckich miastach.
– „Audi charging hub to coś znacznie więcej niż stacja ładowania. To miejsce spotkania z marką i pełne, premium-doświadczenie użytkownika. Naszym celem jest, aby ładowanie było wygodne, intuicyjne i dostępne dla wszystkich” – podkreśla Hubert Link, nowy szef odpowiedzialny za rozwój sieci hubów.
Audi zamierza konsekwentnie budować silną, wysokiej jakości infrastrukturę ładowania, która ma uzupełniać sieć publicznych punktów i zwiększać atrakcyjność elektromobilności.














