
Cztery pierścienie Audi przeszły modernizację. Marka postawiła na prostotę i przejrzystość. W sumie pierwszym modelem, który otrzymał już nowe logo jest Audi Q8 e-tron, które poznaliśmy kilka dni temu.
Na przestrzeni lat logo z czterema pierścieniami wielokrotnie się zmieniało. Ostatni raz w 2016 roku, gdy je zdecydowanie uproszczono. Zniknął wcześniejszy efekt trójwymiarowości i pojawiła zwykła czerń.
Najnowsze logo Audi jest płaskie i czarno białe

Warto zauważyć, iż nie ma tu żadnego chromu, od którego wcześniej Audi nie stroniło. Jest za to czarno białe malowanie, a dokładnie czarne obwódki skontrastowane z białym wykończeniem. Dzięki temu logo ma być lepiej widoczne z oddali. Audi przygotowało także odmianę logo z lekko przydymionymi pierścieniami do wyboru.
Przede wszystkim nowe logo wyróżnia dwuwymiarowość
Pomysł takiej realizacji narodził się w 2016 roku, a 4 lata później uznano w Audi, iż najlepiej by było, gdyby cztery pierścienie wszędzie wyglądały tak samo, czy to na telefonie, czy na billbordzie.
Wraz ze zmianą logo Audi ujednolici czcionki używane do oznaczania modeli – wszystko w ramach spójności gamy modelowej. O tym, z jakim modelem mamy do czynienia, dowiemy się z opisu na słupku B.
Nie tylko Audi zmienia logo
Audi nie jest jedyną marką, która stawia na przejrzysty branding w świecie cyfrowych ekranów. Nowe projekty logo oraz identyfikację wizualną marki w ostatnim czasie przedstawiły Volkswagen, BMW, Skoda, Kia, czy Peugeot.
Zdjęcia: motor1.com