Rynek pokazał, iż potrzebuje modeli z etykietą eko, które oprócz tego, iż są wydajne, nie rezygnują z osiągów. Na takie od Audi przyszło nam długo czekać, ale producent właśnie nadrabia zaległości. Oferta nowego A5 uwzględnia poszukiwaną opcję hybrydową, która pozwala na jazdę bez paliwa.
Nowe A5 sedan i Avant debiutują bez znaczka TFSI e
Marka z Ingolstadt dotrzymuje słowa i wprowadza do oferty nowe warianty mechaniczne nowego Audi A5. W nowej wersji tracą one znaczek TFSI e, ale zyskują możliwość jazdy na dystansie 110 km bez grama paliwa. To wersje hybrydowe typu plug-in PHEV, które są wydajne i nie rezygnują z osiągów.
Wzmocnienie oferty nowego A5 pozwala na większy wybór i dopasowanie wariantu mechanicznego modelu do potrzeb większej liczby użytkowników. Te najbardziej wydajne wersje PHEV są już dostępne w sprzedaży z etykietą „e-hybrid”. Nowe Audi A5 są pierwszymi modelami, w których wersja PHEV nosi tę nową nazwę handlową.
W nowych modelach A5 PHEV dostępne są dwa tryby pracy: „EV” i „hybrydowy”. W pierwszym silnik spalinowy włącza się tylko w wybranych sytuacjach, np. w programie jazdy S. Tryb hybrydowy jest najefektywniejszy zarówno na krótkich, jak i długich dystansach. W trybie EV prędkość pojazdu jest ograniczona do 140 km/h.
Audi zwiększyło maksymalną możliwą moc ładowania prądem przemiennym z dwufazowego 7,4 kW do trójfazowego 11 kW. To w zależności od infrastruktury. Dzięki temu czas ładowania akumulatora HV od zera do 100 procent skrócono do 2,5 godziny.
Wersje hybrydowe nowego Audi A5 trafiły do cennika lepiej wyposażone
Napęd hybrydowy typu plug-in w Audi A5 Avant e-hybrid łączy zalety silnika elektrycznego z mocą silnika spalinowego TFSI. Oszczędna jazda w mieście umożliwia pokonanie choćby do 115 kilometrów bez grama paliwa. To w sam raz na codzienne dojazdy do pracy i możliwość korzystania z różnych opcji ładowania. Dodatkowo silnik spalinowy TFSI pozwala cieszyć się dynamiczną jazdą. W zależności od wersji mocą 220 kW lub 270 kW.
Nowa wersja mechaniczna wyróżnia się także pakietami stylistycznymi S line Exterieur oraz Black z pierścieniami Audi w kolorze antracytowej szarości. Nowe modele PHEV są już w standardzie lepiej wyposażone. Otrzymują bez dopłaty progresywne sterowanie, nawigację, panoramiczny wyświetlacz MMI i indukcyjną ładowarkę telefonu. W standardzie jest także 3-strefową automatyczna klimatyzacja i 18-calowe koła. Opcjonalną klimatyzację pomocniczą Comfort można użyć do aktywacji ogrzewania i wentylacji foteli, czy ogrzewania kierownicy. Pozostaje zatem jedno najważniejsze pytanie- ile kosztuje nowe Adui A5 e-hybrid?
Za sedana A5 e-hybrid quattro trzeba zapłacić w Niemczech co najmniej 62 500 euro (niecałe 261 000 zł). W przypadku Avanta cennik zaczyna się od 64 150 euro (ok.267 000 zł). Cena mocniejszej limuzyny ze znacznie ulepszonym wyposażeniem startuje od 70 900 euro, a Avanta odpowiednio od 72 550 euro. Polski cennik na razie pozostaje tajemnicą, ale zaktualizujemy publikację o tę informację, jak tylko się pojawi. Wiadomo, iż nowe A5 e-hybrid, które powstają w Neckarsulm, można zamawiać w Europie od 27 marca 2025 r. Pierwsze egzemplarze są oczekiwane na rynku w kwietniu br. W późniejszym czasie nowa opcja mechaniczna trafi do nowego SUV-a Q5.
źródło: materiały prasowe producenta