Audi A5 pochwaliło się nową etykietą, mocą i wyposażeniem. Właśnie na takie modele czekaliśmy

10 godzin temu

Rynek pokazał, iż potrzebuje modeli z etykietą eko, które oprócz tego, iż są wydajne, nie rezygnują z osiągów. Na takie od Audi przyszło nam długo czekać, ale producent właśnie nadrabia zaległości. Oferta nowego A5 uwzględnia poszukiwaną opcję hybrydową, która pozwala na jazdę bez paliwa.

Nowe A5 sedan i Avant debiutują bez znaczka TFSI e

Marka z Ingolstadt dotrzymuje słowa i wprowadza do oferty nowe warianty mechaniczne nowego Audi A5. W nowej wersji tracą one znaczek TFSI e, ale zyskują możliwość jazdy na dystansie 110 km bez grama paliwa. To wersje hybrydowe typu plug-in PHEV, które są wydajne i nie rezygnują z osiągów.

Wzmocnienie oferty nowego A5 pozwala na większy wybór i dopasowanie wariantu mechanicznego modelu do potrzeb większej liczby użytkowników. Te najbardziej wydajne wersje PHEV są już dostępne w sprzedaży z etykietą „e-hybrid”. Nowe Audi A5 są pierwszymi modelami, w których wersja PHEV nosi tę nową nazwę handlową.

W nowych modelach A5 PHEV dostępne są dwa tryby pracy: „EV” i „hybrydowy”. W pierwszym silnik spalinowy włącza się tylko w wybranych sytuacjach, np. w programie jazdy S. Tryb hybrydowy jest najefektywniejszy zarówno na krótkich, jak i długich dystansach. W trybie EV prędkość pojazdu jest ograniczona do 140 km/h.

Audi zwiększyło maksymalną możliwą moc ładowania prądem przemiennym z dwufazowego 7,4 kW do trójfazowego 11 kW. To w zależności od infrastruktury. Dzięki temu czas ładowania akumulatora HV od zera do 100 procent skrócono do 2,5 godziny.

Audi A5 Avant i sedan debiutują z nowym napędem e-hybrid i lepszym wyposażeniem w standardzie

Wersje hybrydowe nowego Audi A5 trafiły do cennika lepiej wyposażone

Napęd hybrydowy typu plug-in w Audi A5 Avant e-hybrid łączy zalety silnika elektrycznego z mocą silnika spalinowego TFSI. Oszczędna jazda w mieście umożliwia pokonanie choćby do 115 kilometrów bez grama paliwa. To w sam raz na codzienne dojazdy do pracy i możliwość korzystania z różnych opcji ładowania. Dodatkowo silnik spalinowy TFSI pozwala cieszyć się dynamiczną jazdą. W zależności od wersji mocą 220 kW lub 270 kW.

Nowa wersja mechaniczna wyróżnia się także pakietami stylistycznymi S line Exterieur oraz Black z pierścieniami Audi w kolorze antracytowej szarości. Nowe modele PHEV są już w standardzie lepiej wyposażone. Otrzymują bez dopłaty progresywne sterowanie, nawigację, panoramiczny wyświetlacz MMI i indukcyjną ładowarkę telefonu. W standardzie jest także 3-strefową automatyczna klimatyzacja i 18-calowe koła. Opcjonalną klimatyzację pomocniczą Comfort można użyć do aktywacji ogrzewania i wentylacji foteli, czy ogrzewania kierownicy. Pozostaje zatem jedno najważniejsze pytanie- ile kosztuje nowe Adui A5 e-hybrid?

Za sedana A5 e-hybrid quattro trzeba zapłacić w Niemczech co najmniej 62 500 euro (niecałe 261 000 zł). W przypadku Avanta cennik zaczyna się od 64 150 euro (ok.267 000 zł). Cena mocniejszej limuzyny ze znacznie ulepszonym wyposażeniem startuje od 70 900 euro, a Avanta odpowiednio od 72 550 euro. Polski cennik na razie pozostaje tajemnicą, ale zaktualizujemy publikację o tę informację, jak tylko się pojawi. Wiadomo, iż nowe A5 e-hybrid, które powstają w Neckarsulm, można zamawiać w Europie od 27 marca 2025 r. Pierwsze egzemplarze są oczekiwane na rynku w kwietniu br. W późniejszym czasie nowa opcja mechaniczna trafi do nowego SUV-a Q5.

Nowe A5 Avant e-hybrid quattro oraz A5 Sedan e-hybrid quattro
Wnętrze A5 Avant e-hybrid quattro

źródło: materiały prasowe producenta

Idź do oryginalnego materiału