Aston Martin DBX707 – nowy mocarz na rynku SUV-ów

profiauto.pl 2 lat temu

Aston Martin DBX707 zadebiutował z zamiarem namieszania w grupie sportowych SUV-ów. Ma 707 KM, jak wskazuje nazwa i robi setkę w kilka ponad 3 s.

Oto Aston Martin DBX707 – Lamborghini Urus, Bentley Bentayga S, czy Porsche Cayenne Turbo GT zyskały potężnego rywala

Aston Martin DBX wyróżnia się indywidualnym pakietem stylistycznym. Ma agresywniej narysowaną maskę z masywnym grillem, nowe wloty powietrza i przeprojektowane światła do jazdy dziennej. Z tyłu pojawił się większy zderzak z dyfuzorem i niewielka lotka. Auto standardowo porusza się na oponach Pirelli P Zero z 22-calową felgą. Aerodynamiczne dodatki wykończono w błyszczącej czerni, w opcji mogą być wykonane z włókna węglowego.

Najważniejsze jednak jest to, co pod maską SUV-a

Sercem SUV-a jest znajomy 4-litrowy silnik V8. Nowa para turbosprężarek z łożyskami kulkowymi wraz z kalibracją jednostki sprawiły, iż auto generuje teraz 707 KM i 900 nm momentu obrotowego. O 157 koni mechanicznych i 200 niutonometrów więcej od seryjnej wersji.

Z jednostką połączono nową 9-biegową przekładnię z mokrym sprzęgłem i z trybami automatycznym i ręcznym, która umożliwia szybszą zmianę biegów. W połączeniu z napędem na wszystkie koła i zmodernizowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 s. Co ciekawe, układ napędowy zaprojektowano tak, by możliwe było przeniesienie 100% momentu na tylną oś.

Rozpędzanie kończy się przy prędkości maksymalnej 310 km/h, co ustawia Astona Martina DBX707 na czele najszybszych SUV-ów świata obok Lamborghini Urus (305 km/h), czy Bentleya Bentaygi Speed (306 km/h).

V8 gwarantuje oczywiście odpowiednie efekty dźwigowe, szczególni iż w DBX707 zamontowano nowy czterowylotowy aktywny układ wydechowy.

SUV Aston Martin DBX707 oferuje jeszcze lepszą dynamikę od standardowego DBX-a

Dzięki ulepszonemu zawieszeniu pneumatycznemu, przestrojonemu układowi wspomagania kierownicy oraz węglowo-ceramicznych tarczach hamulcowych Aston Martin DBX707 ma łączyć precyzję prowadzenia ze sportowym charakterem.

Wnętrze koresponduje kolorystycznie z niebieskim nadwoziem

Zespół personalizacji Q by Aston Martin gotowy jest jednak na wykończenie kabiny zgodnie z oczekiwaniami klienta. Sportowe fotele są ogrzewane i mają 16-stopniową regulację. Przeprojektowana konsola środkowa dostała nowe przyciski i przełączniki do obsługi ustawień zawieszenia, trybów jazdy, czy ESP. Wcześniej wymagały aktywacji przez menu na ekranie dotykowym.

Aston Martin DBX707 – cena za SUV-a

Pierwsze dostawy auta do klientów zaplanowano na drugi kwartał 2022 roku. Cena na rynku amerykańskim wynosi 232 000 dolarów. Drożej od konkurencyjnego Lamborghini Urus, ale taniej od Bentleya Bantaygi Speed.

Tobias Moers, dyrektor generalny Astona Martna, ujawnił, iż punktem odniesienia przy tworzeniu DBX-a707 było sportowe Cayenne. Jak wiemy, Cayenne Turbo GT jest rekordzistą toru na Nurburgringu z czasem 7 minut i 38,9 sekundy. Czy to oznacza, iż niebawem zobaczymy brytyjskiego SUV-a na Zielonym Piekle? Jest całkiem prawdopodobnie, iż tak się właśnie stanie.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału